تبیان، دستیار زندگی
علی کفاشیان تنها نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال با اخذ اکثریت آرا مجمع عمومی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفاشیان رئیس فوتبال شد

علی کفاشیان تنها نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال با اخذ اکثریت آرا مجمع عمومی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

به نقل از مهر، علی کفاشیان ، دبیرکمیته ملی المپیک،  به عنوان تنها نامزد ریاست فدراسیون فوتبال برای مدت 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال صبح امروز (چهارشنبه 19 دیماه) در آکادمی المپیک برگزار شد و طی آن علی کفاشیان بدون انجام رای گیری به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. در این مجمع اعضای موافق به نشانه تایید از جای خود برخاستند. شاهرخ شهنازی دیگر نامزد فدراسیون فوتبال بود که از حضور در این انتخابات انصراف داد.

ضمن اینکه سایر اعضای هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال هم به شرح زیر انتخاب شدند:

* نایب رئیس اول: مهدی تاج

* نایب رئیس دوم: عزیزالله محمدی

* نایب رئیس سوم( امور بانوان): فریده شجاعی

* نماینده هیئت های استانی: غلامرضا بهروان

* نماینده مدیران عامل باشگاهها: علی فتح الله زاده خویی

* اعضای هیئت رئیسه: محمدهادی آیت اللهی - ناصر حاجی حسینلو شفق - سید نصرالله گنجعلی خانی

* خزانه دار: محمدتقی خزایی

* بازرس: شرکت مدیریت رهبین

کفاشیان: اولویت اول انتخاب سرمربی تیم ملی است

رئیس جدید فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اهمیت شرایط تیم ملی نخستین اولویت ما انتخاب سرمربی برای این تیم خواهد بود.

علی کفاشیان پس از انتخابات به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال با باین این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: در ابتدا لازم می دانم از تمامی اعضای مجمع که با حضور حداکثری خود باعث شدند تا انتخابات به خوبی برگزار شود تشکر کنم .

وی با ابراز تشکر از تلاش های کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال برای تدوین اساسنامه و نیز اداره امور جاری فدراسیون فوتبال طی ماههای اخیرافزود: از نمایندگان فیفا تشکر ویژه دارم که با حضور خود نظارت کافی و وافی بر روند برگزاری انتخابات داشتند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با تبریک به اعضای جدید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: خوشحالم که با هیئت مدیره ای که سالها در ورزش حضور داشتند فدراسیون فوتبال را برای چهار سال اداره خواهم کرد.

وی تاکید کرد: من به عنون فرد کوچکی از خانواده ورزش امیدوارم با کمک اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال موجبات رشد و تعالی فوتبال کشوررا فراهم آوریم.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال درخصوص انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: پس از برگزاری مجمع نخستین نشست هیئت مدیره با حضور تمامی اعضا برگزار می شود تا با بحث و بررسی نسبت به انتخاب سرمربی تیم ملی که اولویت نخست ما خواهد بود تصمیم گیری کنیم .

وی با ابراز امیدواری از اینکه اعضای جدید فدراسیون فوتبال بتواند خدمتگزار مردم و پاسخگوی خواسته های آنها باشند تاکید کرد: در آستانه مسابقات مقدماتی جام جهانی اولویت اول ما سر و سرمان دادن به وضعیت تیم ملی فوتبال است. در ادامه تلاش خواهیم کرد اساس نامه جدید فدراسیون فوتبال را منطبق با ساختار فوتبال کشور کنیم .

کفاشیان با تاکید بر اینکه اولویت اولش و اعضای هئیت رئیسه تعیین کمیته تیم های ملی و انتخاب سرمربی برای این تیم است، افزود: پیام خاصی برای خبرنگاران و اهالی فوتبال ندارم و فقط به َآنها خسته نباشید می گویم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به مشکلاتی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد در خصوص ادامه همکاری با روسای کمیته ها  یا قطع همکاری با آنها گفت: در این خصوص فعالیت ها و عملکرد کمیته ها را مد نظر قرار خواهیم داد و در نشست با اعضای هیئت رئیسه در خصوص ادامه همکاری با آنها تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه سرمربی تیم ملی به سرعت انتخاب خواهد شد افزود: در فوتبال ایران مربیان و کارشناسان خبره ای وجود دارد که برای تصمیم گیری از کمک آنها بهره مند خواهیم شد اما در شرایط فعلی که انتخاب سرمربی تیم ملی اولویت اول ماست نمی توانیم نظرات آنها را در انتخاب خود به کار بریم.

کفاشیان در خصوص ادامه همکاری با کمیته ملی المپیک افزود: با توجه به انتخاب بنده به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال قطعا مشغله زیادی برای حضور در این فدراسیون خواهم داشت اما برای همکاری با کمیته ملی المپیک معاونی را انتخاب خواهم کرد که به عنوان دبیرکل در ستاد بازیهای المپیک پکن فعالیت کند و پس از بازیهای المپیک انتخابات کمیته ملی المیپک برگزار می شود که در آن نشست دبیر آینده این کمیته انتخاب می شود.

وی تاکید کرد: از اعضای مجمع خواسته ایم ایراداتی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد به هیئت رئیسه پیشنهاد کنند تا ما ضمن بررسی کاستی ها در مجمع آینده پیرامون اصلاح اساسنامه تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال در خصوص رد پیشنهاد کمیته انتقالی پیرامون عقد قرار داد با آرتورجورج گفت: کمیته انتقالی این مربی پرتغالی را با کار کارشناسی انتخاب کرده است اما قطعا به انتخاب آنها احترام می گذاریم و درنشست هیئت مدیره فعالیت های کمیته انتقالی در خصوص انتخاب سرمربی را بررسی کرده و براساس آن با کار کارشناسی صحیح گزینه مورد نظر خود را انتخاب خواهیم کرد.

کفاشیان درپایان گفت: برنامه ما به گونه ای است که از تمام نیروها  و توانمندیهای خود در کنار کمکهای ارگانهای مرتبط با فوتبال ورزش به بهترین نحوه فدراسیون فوتبال را اداره کنیم. تلاش ما بر این است که با ظرفیت هایی که در فوتبال کشور وجود دارد زمینه رشد این ورزش پر طرفدار را فراهم آوریم.

رییس فدراسیون های پیشین فوتبال ایران به شرح زیر است :

1- علی كنی، 2- هدایت ا.. گیلانشاه، 3- محسن حداد، 4- حسین سیاسی 5- مصطفی سلیمی 6- حسین مبشر، 7-  مصطفی مكری 8- ذبیح ا.. خبیری 9- حسین سروری، 10- كامبیز آقابای 11- ناصر نوآموز 12- هادی طاووسی ، 13- حسین آبشناسان 14- حسین راغفر 15- بهروز صحابه، 16- نصرا.. سجادی، 17- علی محمد مرتضوی، 18- محمدرضا پهلوان، 19- محمد صفی زاده 20- امیر عابدینی 21- داریوش مصطفوی، 22- محسن صفایی فراهانی و 23- محمد حسین دادکان