تبیان، دستیار زندگی
سرخ كردن ماهی با فلس : ب هتر است برای سرخ كردن ماهی ، فلس آن را جدا نكنید. ماهی را بشویید، شكم آن را پاك كنید و سپس قطعه قطعه  كنید. قطعه های ماهی را از سمت پوست آن در روغن سرخ كنید. این كار باعث می شود كه روغن ماهی ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با رعایت این اصول می توانید در امر خانه داری موفق تر باشید

سرخ كردن ماهی با فلس

: بهتر است برای سرخ كردن ماهی ، فلس آن را جدا نكنید. ماهی را بشویید، شكم آن را پاك كنید و سپس قطعه قطعه  كنید. قطعه های ماهی را از سمت پوست آن در روغن سرخ كنید. این كار باعث می شود كه روغن ماهی كه در زیر پوست آن است، هنگام سرخ كردن نسوزد و طعم ماهی خیلی بهتر شود. در صورت تمایل پوست و فلس ماهی را هنگام مصرف جدا كنید.

قلم موی تمیز و نرم :

معمولا پس از استفاده از قلم موی نقاشی باید آن را با حلاّل مورد نظر ( برای رنگ پلاستیك آب و برای رنگ روغنی ، تینر یا نفت) خوب شست تا آثار رنگ از بین برود. درغیراین صورت قلم مو پس از مدتی سفت و غیر قابل استفاده می شود. حالا پیشنهاد می كنیم پس از پاك كردن، قلم مو را به صابون مایع آغشته كنید و بگذارید به همان صورت خشك شود. هنگام استفاده مجدد، آن را خوب آبكشی كنید، سپس در رنگ فرو ببرید.

پیچ و چوب :

اگر می خواهید چوپ را پیچ كنید، ابتدا پیچ را به صابون با شمع بمالید تا كار راحت تر شود.

از بین بردن لایه های رنگ كهنه: مقداری محلول آب و سركه را بجوشانید و شی ء مورد نظر را یك ساعت درآن بخوابانید. پس از این مدت، خواهید دید كه لایه های رنگ كهنه به راحتی جدا می شود و تمیز كردن شیء مورد نظرتان راحت است.

صرفه جویی در واكس چوب:

با استفاده از یك جوراب زنانه كهنه ، واكس چوب را به مبلها و وسایل چوبی بزنید. به این ترتیب واكس كمتری مصرف می شود و وسایل چوبی هم بهتر برق می افتند.

هر گاه از جوجه گردان فر استفاده می كنید:

روی سینی زیرین یك ورق فویل ( كاغذ آلومینیوم ) بگذارید و بعد از استفاده بردارید تا فر كثیف نشود.

برای این كه پختن سیب زمینی

در فر سریعتر انجام شود، ابتدا به مدت 10 دقیقه سیب زمینی را آب پز كنید بعد در فر بگذارید.

پیمانه كردن كره یا روغن جامد:

قاشق یا پیمانه مورد نظر را چند لحظه در آب داغ  فرو ببرید، بعد در قالب كره یا ظرف روغن جامد بزنید و مقدار مورد نیاز خود را به راحتی بردارید.

پیمانه كردن عسل:

قاشق یا پیمانه مورد نظر را اول چرب كنید، بعدچند ثانیه درآب گرم فرو كنید و بعد به مقدار مورد نیاز عسل بردارید.

برای این كه املت سبك و خوبی داشته باشید زرده ها و سفیده ها را ازهم جدا كنید. با زرده ها مایه املت را درست كنید. سفیده ها را هم جداگانه بزنید تا پف كند و در آخرین لحظه به مایه اضافه كنید. سپس مطابق معمول املت را درست كنید.

طبخ مرغ در فر:

برای خوش طعم شدن مرغ به این روش عمل كنید: مقداری ماست( 5/2 درصد چربی) را در یك كیسه پارچه ای بریزید تا آبگرفته شود سپس داخل شكم مرغ بگذارید و مطابق معمول بپزید.

تخته آشپزی

را ترجیحاً از جنس پلاستیك انتخاب كنید زیرا بهداشتی تر است.

سیررا هرگز زیاد سرخ نكنید ؛

زیرا طعم تلخی پیدا می كند. كافی است فقط كمی تفت بدهید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.