تبیان، دستیار زندگی
NTBackup " برنامه ای مفید برای پشتیبان گیری از فایلهایی است كه امكان دارد از بین برود. به چند دلیل مایكرو سافت همیشه برنامه های اضافی را بر روی سی دی ویندوز پنهان می كند. با توجه به اینكه هیچ یك از آنها در حالت عادی نصب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشتیبان گیری در ویندوز XP

NTBackup " برنامه ای مفید برای پشتیبان گیری از فایلهایی است كه امكان دارد از بین برود. به چند دلیل مایكرو سافت همیشه برنامه های اضافی را بر روی سی دی ویندوز پنهان می كند. با توجه به اینكه هیچ یك از آنها در حالت عادی نصب نمی شود، كاربر خود می تواند آنهارا نصب كند. بدین صورت كه سی دی ویندوز XP را در دستگاه قرار داده، " Windows Explorer " را اجرا كنید سپس به دایركتوری " d:/ vaveadd/msft/ntbackup " رفته تا در آنجا فایل " NTBackup.msi " را بیابید. برای نصب كافی است تا روی فایل " ntbackup.msi " دوبار كلیك كنید.چیز مهمی در ویندوز رخ نمی دهد ولی وقتی به start,programs,accessories,systemtools بروید به گزینه جدیدی به نام" backup " بر می خورید. بر روی آن كلیك كنید. مشا هده می شود كه ویزاردهای پشتیبان گیری یا باز گردانی با نامهای " backup wizard " و " restorwizard " اجرا می شوند. بر روی صفحات اصلی این خودآموزها آپشنی برای تغییر تنظیمات بر مبنای شروع برنامه با خودآموز یا به حالت پیشرفته و بدون ویزارد وجود دارد.شما ممكن است در ابتدا از ویزارد استفاده كنید چون بسیار ساده تراست. پس از این روی دكمه " next " كلیك كنید تا دو گزینه برای پشتیبان گیری و باز گردانی در پنجره ای باز شود. اگر برای اولین بار است كه برنامه را اجرا می كنید یا فایلهای پشتیبان شده ای برای باز گردانی ندارید باید گزینه " Back up " را انتخاب كنید .

در صفحه بعدی چهار گزینه وجود دارند كه دو گزینه اولی مربوط به پشتیبان گیری از فایلهای پوشه های Document شما و دیگر كاربران بوده ، در دو گزینه دیگر مربوط به پشتیبان گیری از كل هارد درایو البته با در نظر گرفتن شرایط موجود ( برای مثال داشتن سی دی رایتر ) می باشند برای كاربران حرفه ای نیز گزینه ای مربوط به گزینش فایلهای منتخبشان از هارد برای پشتیبان گیر وجود دارد بعد از اینكه پوشه Document خود یا هر كاربر دیگری را برای پشتیبان گیری انتخاب كرده اید باید محلی را برای فایلهای پشتیبان گیری شده اختصاص دهید .

سعی كنید این محل از داخل هارد انتخاب شده باشد چون در حالتهای از پیش تعیین شده این محل به فلاپی دیسك اختصاص دارد ولی فلاپی دیسك گنجایش این همه فایل را نداشته و چندین فلاپی دیسك احتیاج است پس دكمه Browse را زده پیام مربوط به اختصاص محل ذخیره به فلاپی دیسك را Cancel كنید و در آن باكس یك قسمت زا هارد را انتخاب كنید ( مانند C :/ ) حال Next را زده كار را با پشتیبان گیری دنبال كنید .

برگرفته از وب لاگ اصغرزاده