تبیان، دستیار زندگی
طی چند سال گذشته، پست الكترونیكی آنقدر متداول شده است كه به سختی می توان كسی را یافت كه از آن استفاده نكند. اگر در شبكه یك شركت هستید، بهتر است برای برقراری ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از پست الكترونیكی اینترنت و گروههای خبری

ویندوز Xp

طی چند سال گذشته، پست الكترونیكی آنقدر متداول شده است كه به سختی می توان كسی را یافت كه از آن استفاده نكند. اگر در شبكه یك شركت هستید، بهتر است برای برقراری ارتباط با دیگر كاركنان از پست الكترونیكی استفاده كنید. اگر شبكه تان به اینترنت وصل شده است یا در منزل كامپیوتر دارید، می توانید با دیگر كاربران اینترنت نامه پست الكترونیكی مبادله كنید.

كار عملی های این بخش درباره استفاده از Outlook Express (برنامه ای همراه با ویندوز XP ) برای ارسال نامه های پست الكترونیكی در اینترنت می باشد. اگر روی شبكه یك شركت هستید، احتمالاً برای ارسال و دریافت نامه های شركت و شاید نامه های اینترنتی از برنامه ای غیر از اوت لوك اكسپرس استفاده می كنید. اوت لوك (با اوت لوك اكسپرس اشتباه نگیرید) جزء آفیس است و یك برنامه جایگزین است. از هر برنامه ای كه برای ارسال و دریافت نامه پست الكترونیكی استفاده كنید، مراحل انجام كارهای اصلی پست الكترونیك تقریباً یكی است.

در كار عملی های زیر ارسال و دریافت یك نامه، استفاده از كتابچه آدرس داخلی و یافتن آدرس پست الكترونیكی افراد را یاد می گیرید. همچنین ارسال و دریافت فایلهای پیوست همراه یك نامه پست الكترونیكی را یاد می گیرید. سر آخر، مشترك شدن در گروههای خبری اینترنت و استفاده از آنها را خواهید آموخت. گروههای خبری اینترنت محلهای تبادل پیام هستند كه به روی عموم باز هستند و بسیاری از مردم به آن پیام می فرستند و به پیامها جواب می دهند. در اینترنت دهها هزار گروه خبری درباره هر موضوعی كه بتوانید فكرش را كنید وجود دارد. اوت لوك اكسپرس همچون یك خبر خوان (newsreader) عمل می كند، یعنی برنامه ای كه به شما این امكان را می دهد كه پیامهای این گروههای خبری را بخواهید و پاسخ دهید.