تبیان، دستیار زندگی
مهرعلیزاده: با حاشیه‌سازان در كشتی به شدت برخورد می‌شود با ملی پوشانی كه وقت كافی صرف نمی‌كنند اتمام حجت كنید معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با تاكید بر این كه مسایل حاشیه‌ساز همواره در ورزش وجود داشته است گفت: سا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از كشتی

مهرعلیزاده:

با حاشیه‌سازان در كشتی به شدت برخورد می‌شود

با ملی پوشانی كه وقت كافی صرف نمی‌كنند اتمام حجت كنید

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با تاكید بر این كه مسایل حاشیه‌ساز همواره در ورزش وجود داشته است گفت: سازمان تربیت بدنی به عنوان مسوول ورزش كشور قطعا با این قضیه برخورد می‌كند.

مهندس محسن مهرعلیزاده كه در نشست ستاد آتن ـ دوحه با حضور مسوولان فدراسیون كشتی سخن می‌گفت؛ در پاسخ به انتقادات مطرح شده از سوی منصور برزگر مبنی بر ایجاد برخی حاشیه‌سازی‌ها در ورزش كشتی به عنوان مهم‌ترین مانع در پیشبرد برنامه‌های قهرمانی گفت: اساسا باید با این موارد به گونه‌ای مقابله شود تا این انگل از ورزش كشور زدوده شود.

وی با بیان این كه اهداف و مطامع شخصی نباید به سرنوشت یك رشته ورزشی تحمیل شود گفت: بر این اساس تا رسیدن به مسابقات المپیك آتن ما به نوعی وحدت رویه نیاز داریم بر این اساس مواردی كه به روند رشد ورزش كشور لطمه وارد می‌كند باید به معاونت ورزشی و مسوولان دیگر مطرح شود تا از رسیدن به هدف نهایی دور نشویم در این ارتباط هر شخصیتی كه درصدد تخریب برمی‌آید باید با وی برخورد شود.

وی در ادامه به تامین مسایل مادی فدراسیون كشتی اشاره كرد و گفت: تا پایان سال رقمی بالغ بر 400 میلیون تومان افزون بر بودجه‌ی تخصیص یافته‌ی فدراسیون كشتی را به این فدراسیون پرداخت می‌كنیم. بنابراین مسایل مادی از فعالیت‌های تیم ملی كشتی جداست و اعضای تیم ملی تنها باید به مسایل آمادگی و اردوهای خود فكر كنند.

معاون رییس جمهور در رابطه با مباحث مطرح شده پیرامون مسابقاتی كه تیم ملی كشتی پیش از مسابقات المپیك آتن باید در آن شركت كند توضیح داد: طبق نظرهای مطرح شده تنها در مسابقاتی شركت كنید كه مورد لزوم است و در این راستا كلیه‌ی تلاش و نیروی خود را در راستای انتخاب 6 تا 7 بازیكن كه از آمادگی كامل برخوردار هستند صرف كنید و با افرادی كه در تیم ملی وقت كافی صرف نمی‌كنند اتمام حجت كنید كه مسایل جانبی (دانشگاه، كار و ...) را تعطیل كنند و تا آخرین حد امكان وقت خود را صرف تیم كنند.

رییس سازمان تربیت بدنی تصریح كرد: با انتخاب كشتی‌گیران فرنگی و آزاد مشكلات آنها را مورد بررسی قرار دهید و تا جایی كه امكان داشته باشد سازمان تربیت بدنی به رفع مشكلات آنها می‌پردازد. بر این اساس اگر مشكلات آنها حل نشد به دنبال افراد دیگر باشید به گونه‌ای كه نیروی خود را روی افرادی مشخص متمركز كنید.

وی با بیان مهم‌ترین سرفصل‌هایی كه فدراسیون كشتی باید برای حضور در مسابقات المپیك آتن آنها را مد نظر قرار دهد گفت: به غیر از صرفه جویی در بعد هزینه‌ها باید در بعد مسایل مدیریتی روی موارد مشخصی تمركز داشته باشید، منابع تخصصی تیم خود را از لحاظ فنی تعیین كنید و در نهایت به اتفاق نظری در رابطه با انتخاب ورزشكاران برسید.

وی ادامه داد: در سال 83 باید كل تمركز مدیریت كشتی به مسابقات المپیك آتن معطوف شود نه این كه همه‌ی فعالیت‌ها تعطیل شود بلكه تنها فعالیت‌هایی مجاز است كه ابعاد مورد نظر برای حضور موفق در المپیك آتن را تحت تاثیر قرار بدهد.

مهرعلیزاده تاكید كرد: با برگزاری جلسه‌ی مجددی در رابطه با حضور درالمپیك آتن؛ اهداف آینده و برنامه‌های مسابقاتی و موارد فنی را مرور كنید تا به همان مساله‌ی واحدی كه از المپیك مد نظر ما است برسید.

وی در پاسخ به سوالی از سوی منصور برزگر در زمینه‌ی به ایده‌آل رساندن تغذیه‌ی ورزشكاران اظهار داشت: هیچ گاه نمی‌توان در این زمینه به نقطه‌ی ایده‌آلی رسید. شاید این امر بستگی به توقع هر ورزشكار دارد. یك انسان هیچ گاه سیرایی ندارد. ما نمی‌خواهیم بگوییم در مقایسه با كشورهای اروپایی و آمریكایی وضعیت خوبی داریم اما قطعا در مقایسه با كشورهایی مانند روسیه، بلغارستان و ... عقب‌تر نیستیم. اساسا اگر مسایلی از این دست را تا حد ایده‌آل برسانیم یا در حد صفر قرار داشته باشد روی آن حرف و حدیث وجود دارد. اما هیچ گاه منكر این امر نیستیم كه باید برای كسب موفقیت ورزشكاران بهترین شرایط ممكن را ایجاد كرد.

وی در پایان با بیان این مطلب كه طبق گزارش‌های كمیته‌های تخصصی ستاد آتن ـ دوحه باید نتیجه‌گیری شود كه در چه نقطه‌ای برای رسیدن به اهداف مورد نظر قرار داریم گفت: برنامه‌ها باید تا لحظه‌ی برگزاری مسابقات المپیك آتن طبق نیاز طراحی شود. در این میان مربیان و روانشناسان ورزشی نقش بسزایی دارند. كمیته‌ی ملی المپیك باید برای بازیهای آتن همراه با ورزشكاران روانشناس اعزام كند تا ورزشكاران برای مسابقات از نظر روحی به آمادگی لازم برسند.

منصور برزگر:

تا هفته آینده برنامه المپیك را ارائه می‌كنیم

شرط حضور در جام جهانی شركت در رقابتهای 28 اسفند است

منصور برزگر گفت: كشتی‌گیری كه در انتخابی 28 اسفند شركت نكند، به جام جهانی نمی‌رود.

سرمربی تیم ملی كشتی آزاد اظهارداشت: نشست ستاد دوحه ـ آتن با حضور مسوولان سازمان تربیت بدنی، كمیته‌ی ملی المپیك و فدراسیون كشتی برگزار شد كه طی صحبت‌های صورت گرفته تصمیم بر این گرفته شد تا سازمان و فدراسیون همه گونه همكاری را در جهت حضور موفق تیم‌ ملی كشتی در المپیك آتن داشته باشند تا تیم ملی كشتی بهترین برنامه را برای حضور در المپیك پیاده كند.

وی در ادامه گفت: همچنین در این ستاد ارایه برنامه تیم ملی كشتی تا المپیك مطرح شد كه قرار شد تا هفته‌ی آینده این برنامه را ارایه كنیم. البته این ارایه برنامه مربوط به جزییات تمرینات نمی‌شود و از مربیان خواسته شد تا مسابقات و برنامه‌های ضروری را مشخص كنیم و از مسابقات غیر ضروری اجتناب كنیم.

برزگر در خصوص مسابقات انتخابی 28 اسفندماه گفت: تمامی نفرات مشخص شده ملزم به حضور در مسابقه انتخابی برای حضوردر جام جهانی هستند و اگر كشتی‌گیر در انتخابی شركت نكند، نفر دیگر را به جام جهانی خواهیم برد.

وی در پایان خاطرنشان كرد: كشتی‌گیری كه در انتخابی 28 اسفندماه شركت نكند، علاوه بر اینكه به جام جهانی اعزام نمی‌شود، حضور آن كشتی‌گیر در مسابقات قهرمانی آسیا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد كه در خصوص حضور نفرات شركت كننده در مسابقات آسیایی در آن اوزان در آینده تصمیم‌گیری می‌كنیم.

غلامرضا محمدی:

طالقانی به بزرگی خود ببخشد

نورزاد حاضر نشد، مقابل اصلانی كشتی خواهم گرفت.

غلامرضا محمدی در رابطه با حضورش در كمیته‌ی انضباطی اظهار داشت: از 7 ـ 8 ماه گذشته كه تمریناتم را آغاز كردم، به دنبال این بودم تا در مسابقات لیگ و انتخابی تیم ملی كشتی بگیرم، به همین خاطر به عنوان كشتی‌گیر نه در سمت مربیگری، كارت لیگ دریافت كردم تا بتوانم كشتی بگیرم.

وی افزود: بنا به درخواستی كه از فدراسیون داشتم، قرار بر این بود در مسابقات انتخابی تیم ملی كشتی بگیریم كه متاسفانه مرحله‌ی اول مسابقات انتخابی تیم ملی به دلیل همزمان شدن با مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در قزاقستان، نتوانستم در رقابت‌های قهرمان كشوری حضور پیدا كنم، قبل از مسابقات كرمانشاه نیز (انتخابی مرحله‌ی دوم تیم ملی)، نامه مكتوبی را به محمدرضا طالقانی نوشتم تا بتوانم در مسابقات جام تختی شركت كنم. البته با صحبتی كه با منصور برزگر داشتم، قرار شد بعد از مسابقات كرمانشاه، كمیته‌ی فنی تشكیل جلسه دهد تا وضعیت من را مشخص كند، اما متاسفانه پس از مسابقات كرمانشاه نیز این اجازه داده نشد.

محمدی اضافه كرد: تقاضای من از فدراسیون تقاضای زیادی نبود، هر چند معتقدم به قانون باید احترام گذاشت و طبق مقررات عمل كرد، اما با توجه به اینكه سالیان سال برای كشتی زحمات زیادی كشیدم این انتظار را از فدراسیون داشتم كه به من اجازه‌ی شركت در جام تختی را می‌دادند.

وی تاكید كرد: اگرچه بعد از مسابقات جام ختی دوباره خدمت طالقانی رسیدم و با نامه‌ی مكتوبی كه به وی ارایه دادم و گفتم با توجه به وضعیتی كه وزن 55 كیلوگرم دارد و تمام نفرات این وزن شكست خوردند، فرصت دوباره‌ای به من بدهند تا در مسابقات انتخابی تیم ملی كه اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، شركت كنیم، اما وی بنا به دلایل مختلفی كه اصلا برای من قانع كننده نبود، مخالفت كرد كه واقعا دور از انتظار بود.

وی ادامه داد: هر چند در این جلسه سوء تفاهم و درگیری خیلی كوچك لفظی بین من و طالقانی به وجود آمد، و معتقدم به وی بی‌احترامی نكردم، اما در عین حال این تقاضا را از طالقانی دارم كه این سوء تفاهم را به بزرگی خود ببخشد. چون دوست دارم، قداست ورزش حفظ شود.

محمدی با اشاره به اینكه برخوردی كه طی چند ماه اخیر با من شده است، اصلا منطقی و درست نبوده، گفت: فدراسیون می‌توانست در این باره از راه‌های منطقی‌تر و بهتری با من برخورد كند، اما نمی‌دانم اشكال كار كجاست كه هنوز هم برای خودم مبهم است، چرا باید برخوردی كه اصلا شایسته‌ی یك قهرمان نیست، صورت بگیرد.

مربی تیم كشتی پاس افزود: اگر فدراسیون به دنبال آن است تا تمام كارها به صورت قانونمند انجام شود و بخشنامه به صورت قانونی اجرا شود، این مساله باید در تمام رده‌های سنی رعایت شود، در عین حال فكر می‌كنم این بهانه‌ای است تا فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی از من گرفته شود.

محمدی با بیان اینكه در مسابقات لیگ 28 اسفند ماه كه مقابل هما به میدان خواهیم رفت و در برابر محمد اصلانی كشتی خواهم گرفت، تصریح كرد: البته در وهله‌ی اول قرار بود در برابر بابك نورزاد كشتی بگیرم، كه نمی‌دانم چرا در صحنه حاضر نشد، 28 اسفند ماه نیز كه در برابر تیم هما به میدان خواهیم رفت، قصدم بر این است تا با محمد اصلانی كشتی بگیرم و آمادگی خود را نیز از هم اكنون اعلام می‌كنم بعد از این در هر مسابقه‌ای كه بتوانم به هدفم برسم، كوتاهی نخواهیم كرد و كشتی خواهم گرفت.

وی گفت: برای اینكه بتوانیم حضور قوی در برابر هما داشته باشیم، به تمام نفرات اصلی خود به جز محمد رضایی استراحت دادیم، تا با توان كامل در برابر این تیم حاضر شویم، البته با توجه به اینكه صدرنشین هستیم و این رقابت یك رقابت تشریفاتی است، اما برای اینكه بتوانیم از حیثیت تیممان دفاع كنیم، با تمام قوا در برابر هما صفحه‌آرایی خواهیم كرد.