تبیان، دستیار زندگی
پس از آن كه مدتی با اینترنت اكسپلورر كار كردید، احتمالاً به فكر می افتید كه این برنامه را با استفاده از كادر محاوره Internet Options مطابق سلیقه خودتان كنید. گزینه های زیادی ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر دادن تنظیمات اینترنت اكسپلورر

پس از آن كه مدتی با اینترنت اكسپلورر كار كردید، احتمالاً به فكر می افتید كه این برنامه را با استفاده از كادر محاوره Internet Options مطابق سلیقه خودتان كنید. گزینه های زیادی بر روی هفت زبانه این كادر محاوره وجود دارد. بعضی از آنها كه مفیدتر هستند در این كار عملی توضیح داده شده اند.

كادر محاوره Internet Options را باز كنید

تغییر دادن تنظیمات اینترنت اكسپلورر

در اینترنت اكسپلورر، منوی Tools را باز كنید و فرمان Internet Options را انتخاب كنید. كادر محاوره Internet Options باز می شود.

یك صفحه خانه جدید وارد كنید

تغییر دادن تنظیمات اینترنت اكسپلورر

در ابتدا كه اینترنت اكسپلورر را اجرا می كنید صفحه ای كه در آن باز می شود صفحه خانه نام دارد. با تایپ یك URL جدید در كادر Address می توانید صفحه خانه را تغییر دهید.

فایلهای موقتی را حذف كنید

تغییر دادن تنظیمات اینترنت اكسپلورر

هنگام مرور وب، اینترنت اكسپلورر موقتاً صفحات و تصاویری را روی درایو سخت شما ذخیره می كند. وقتی صفحه ای را كه قبلاً از آن بازدید كرده اید را باز می كنید، اینترنت اكسپلورر بررسی می كند تا ببینید كه آیا آن صفحه تغییر كرده است. اگر تغییر نكرده باشد، فایلهای موقتی باز می شوند؛ به این طریق آن صفحه سریعتر بارگذاری می شود. با كلیك كردن روی Delete Files می توانید این فایلهای موقتی را حذف كنید تا فضای روی دیسك سخت شما باز شود. كادر محاوره Delete Files كه باز می شود یك گزینه نیز برای حذف كردن فایلهای آفلاین كه بر روی درایوتان ذخیره شده اند دارد.

تنظیمات موقتی را تغییر دهید

تغییر دادن تنظیمات اینترنت اكسپلورر

بر روی دكمه Settings كلیك كنید تا كادر محاوره Settings باز شود. در اینجا می توانید تعیین كنید كه اینترنت اكسپلورر نسخه های جدیدی صفحات ذخیره شده به عنوان فایلهای موقتی را چك كند.

فضای مورد استفاده دیسك را كاهش دهید

تغییر دادن تنظیمات اینترنت اكسپلورر

فایلهای موقتی فضای دیسك را اشغال می كنند(بطور پیش فرض به اندازه 20% فضای دیسك سخت). در درایوهای بزرگ این مقدار می تواند فضای زیادی از درایو باشد. اما هر چه فایلهای موقتی بیشتری ذخیره شود، سرعت بارگذاری بعضی صفحات وب بیشتر می شود. برای تغییر دادن فضای دیسك مورد استفاده فایلهای موقتی، كنترل آن را دراگ كنید یا عددی را بر حسب مگابایت وارد كنید.

تنظیم تاریخچه را تغییر دهید

تغییر دادن تنظیمات اینترنت اكسپلورر

بطور پیش فرض اینترنت اكسپلورر صفحات وب و فایلهای محلی كه در 20 روز گذشته باز كرده اید را بخاطر می سپارد. با استفاده از دكمه های Keep pages in history Days to می توانید این مقدار را تغییر دهید.

كادر محاوره ای Colors را باز كنید

تغییر دادن تنظیمات اینترنت اكسپلورر

بر روی دكمه Colors در پایین زبانه General دركادر محاوره Internet Options كلیك كنید × ، برای تغییر دادن رنگهای متن و پس زمینه صفحات وبی كه از آنها بازدید می كنید. بر روی یكی از دكمه های رنگ كلیك كنید تا جدول رنگی كه می توانید رنگ جدیدی را از آن انتخاب كنید باز شود.