تبیان، دستیار زندگی
اگر آدرس سایت وبی كه می خواهید از آن بازدید كنید را نمی دانید، اغلب می توانید آدرس آن را حدس بزنید. سعی كنید نام شركت (یا هر چیزی كه) به دنبال آدرس آن می گردید را به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جستجو برای یافتن یك سایت وب

اگر آدرس سایت وبی كه می خواهید از آن بازدید كنید را نمی دانید، اغلب می توانید آدرس آن را حدس بزنید. سعی كنید نام شركت (یا هر چیزی كه) به دنبال آدرس آن می گردید را به همراه یك پسوند حوزه سه حرفی وارد كنید، باید مثال اگر می خواهید سایت وب مایكروسافت را پیدا كنید، باید Microsoft.com را در نوار آدرس تایپ كنید. اینترنت اكسپلورر خودش بقیه كارها را انجام می دهد. اما گاهی اوقات برای یافتن اطلاعاتی كه نیاز دارید باید جستجو كنید.

ناحیه جستجو را باز كنید

جستجو برای یافتن یك سایت وب

در اینترنت اكسپلورر، بر روی دكمه Search در نوار ابزار كلید كنید تا ناحیه جستجو در سمت چپ پنجره باز شود.

تعدادی واژه كلیدی وارد كنید

جستجو برای یافتن یك سایت وب

برای تعریف آنچه به دنبالش می گردید، چند واژه كلیدی تایپ كنید. برای مثال اگر می خواهید صفحات وبی كه درباره ببرهای هندی مطلب دارند را پیدا كنید، كلمات tiger India را تایپ كنید.

بر روی Search كلیك كنید

جستجو برای یافتن یك سایت وب

پس از آن كه معیارهای جستجو را تایپ كردید، بر روی Search كلیك كنید تا جستجو آغاز شود.

برای مشاهده نتایج پیمایش كنید

جستجو برای یافتن یك سایت وب

اینترنت اكسپلورر برای انجام جستجوی شما از موتور جستجوی MSN استفاده می كند و سپس نتایج حاصل را در پنجره اصلی مرورگر نمایش می دهد. برای مشاهده نتایج جستجو به پایین پیمایش كنید.

یك لینك را انتخاب كنید

جستجو برای یافتن یك سایت وب

اشاره گر موس را لحظه ای روی یك لینك نگه دارید تا پنجره ای بازشویی را ببینید كه چند خط اول متن صفحه وبی كه لینك نشانگر آن است را ببینید. وقتی لینكی را كه می خواهید پیدا كردید، بر روی آن كلیك كنید تا به صفحه وب آن برویم.

* توجه  *

استفاده از جستجوهای قبلی

اینترنت اكسپلورر جستجوهایی كه قبلاٌ انجام داده اید را به خاطر دارد و هنگامی كه شروع تایپ واژه های جستجو می كنید به طور خودكار آنها را نشان می دهد.

مطابق سلیقه كردن روش جستجو

در ناحیه جستجو بر روی لینك Change Preferences كلیك كنید تا گزینه های پیشرفته ای كه هنگام جستجو می توانید از آنها استفاده كنید را نشان دهد. با استفاده از این گزینه ها می توانید تعیین كنید كه ناحیه جستجو به طور خودكار واژه ها را هنگامی كه تایپ می كنید، برایتان كامل كند و اینكه جستجوی شما به طور خودكار به دیگر موتورهای جستجوی بزرگ اینترنت فرستاده شود (تنظیم پیش فرض). اگر نمی خواهید چند موتور جستجو انتخاب شده باشد، می توانید موتور جستجویی را كه می خواهید ناحیه انتخاب از آن استفاده كند را انتخاب كنید. انتخاب های شما عبارتند از: Coogle , AltaVista, MSN و عده ای دیگر. احتمالاٌ خودتان متوجه می شوید كه استفاده از فقط یك موتور باعث افزایش سرعت جستجوهای شما می شود.