تبیان، دستیار زندگی
كوچه شهید حكیمی در خیابان پاكستان جای سوزن انداختن نیست. پرسپولیس ها یكی یكی وارد كوچه می شوند و ثانیه یی بعد صدای مداوم فلاش دوربین ها تعجب رهگذران و حتی خود بازیكنان را به خود جلب می كند. اولین واكنش را كریم باقری نشان می ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غمخوار: سال آینده هم من هستم هم وینگو

كوچه شهید حكیمی در خیابان پاكستان جای سوزن انداختن نیست. پرسپولیس ها یكی یكی وارد كوچه می شوند و ثانیه یی بعد صدای مداوم فلاش دوربین ها تعجب رهگذران و حتی خود بازیكنان را به خود جلب می كند. اولین واكنش را كریم باقری نشان می دهد. او كه با بگوویچ وارد باشگاه می شود رو به خبرنگارها می گوید:" چه خبر شده؟ امروز چقدر مهم شدیم." محمد برزگر، میناوند، دایی، كاظمیان، ترائوره، سلمانی، پیروانی، شیری، گل محمدی، محمدوند و باقی بازیكنان پرسپولیس هم یكی یكی می رسند. یونس باهنر هم از حضور این همه عكاس و خبرنگار تعجب كرده:" چرا اینجا جمع شدید؟ یكی از خبرنگارها می گوید:" آمدیم شریك پول هایتان شویم!" تا ساعت 30/15 تقریباً تمامی بازیكنان رسیده اند و بعد نوبت اكبرغمخوار است كه پیش از این گفته می شد ممكن است در جلسه حضور نداشته باشد. غمخوار بدون سر و صدا از اتومبیلش پیاده می شود، مدتی طول می كشد كه خبرنگارها متوجه حضورش شوند، آهسته به سمت ساختمان باشگاه می رود و در پاسخ به سؤالات مختلف خبرنگارها فقط لبخند می زند. غمخوار كه وارد ساختمان می شود درهای باشگاه بسته می شود و این به معنای این است كه خبرنگاران حق حضور در جلسه را ندارند.

در این میان انتظار خبرنگاران و عكاسانی كه پشت درهای بسته باشگاه پرسپولیس حضور دارند، بیشتر از دو ساعت طول می كشد. جلسه كه تمام می شود خبرنگارها اجازه حضور در سالن را دارند. صدای خنده و صحبت های بازیكنان پرسپولیس داخل راهروهای باشگاه پیچیده و این با وضعیت چند روز پیش آنها همخوانی چندانی ندارد! آشتیانی و غمخوار از همه بازیكنانی كه در جلسه حضور داشتند تشكر می كند، بعد بگوویچ با پیشنهاد عكاس ها، بازیكنان را یكی یكی دور خودش جمع می كند و همه با هم عكس یادگاری می گیرند. مهرداد میناوند باز هم با همه شوخی می كند. روی صحبت هایش هم بیشتر با كاظمیان و ضربه پشت پای او در بازی تیم امید با مالزی است. پرسپولیسی ها یكی یكی از سالن كنفرانس خارج می شوند و در جواب خبرنگارانی كه از نتایج و مسائل موجود در جلسه سؤال می كنند فقط لبخند می زنند. هیچ كس از جلسه چیزی نمی گوید، غمخوار هم از سالن بیرون می آید دست افشین و استیلی را می گیرد، از بقیه می خواهد دایی را هم خبركنند، می رود سمت میز و تقویم سال آینده پرسپولیس را به آنها نشان می دهد و بعد به همراه اصغرباقریان و علی دایی به اتاقش می رود. بازیكن ها یكی یكی خداحافظی می كنند و می روند و در این میان هیچ صحبتی از محتوای جلسه به میان نمی آید. اما طبق شنیده ها در این جلسه افشین پیروانی خطاب به غمخوار با انتقاد از رفتار برخی از بازیكنان نسبت به قرارداد او از مدیرعامل قرمزها می خواهد كه وضعیت مالی كاپیتان پرسپولیس را به همه بگوید. روی صحبت او با آنهایی است كه گفته بودند او پولش را گرفته:" آقای غمخوار شما بگویید، من پول گرفتم؟ مگر چك هایم برگشت نخورده؟" بعد نوبت حامد است، كسی كه تا چند روز پیش بیشتر صحبت های مطبوعات به نارضایتی او از وضعیت مالی باشگاه مربوط می شد. او هنوز هم معترض است اما آرام تر از گذشته صحبت می كند:" به هر حال یك نفر باید جوابگو باشد. نباید ما روزی چند بار برای گرفتن پولی كه حقمان است به این و آن تلفن بزنیم؟" بعد از حامد، استیلی هم مصاحبه یی را كه در روزنامه ها راجع به كاپیتانی در پرسپولیس انجام داده تكذیب می كند. آخرین نفر علی دایی است او بر خلاف بقیه، بیشتر از كمبود امكانات ایران تایر شاكی است:" ما نه دوش درست و حسابی داریم نه زمین مناسب. خیلی از این مصدومیت ها به خاطر وضعیت خراب زمین است."

اكبرغمخوار هم در ادامه با اشاره به شرایط حساس پرسپولیس و بازیهای جام حذفی به تمام بازیكنان قول می دهد كه تا قبل از تعطیلات عید نوروز مشكلات مالی آنها را حل كند. غمخوار در مقابل بازیكنان اعلام كرد فصل آینده هم من در باشگاه پرسپولیس حضور دارم و هم وینگو بگوویچ با قدرت كارش را در پرسپولیس ادامه می دهد. پس تمام شایعاتی كه در باره تغییر و تحولات در پرسپولیس شنیده می شود صحت ندارد.

باشگاه آرام شده، سر و صداها تمام شده و تقریباً همه بازیكن ها در حال ترك باشگاه هستند. در چهره هیچ كدام از پرسپولیسی ها، چیزی مبنی بر نارضایتی دیده نمی شود ظاهراً آنها این بار هم به قول های مدیرعاملشان اعتماد كرده اند. باشگاه بر خلاف چند ساعت پیش، بی سر و صدا شده و در كوچه هم هیچ اثری از ازدحام اتومبیل ها نیست. آنها دیگر تصمیم به اعتصاب ندارند.