تبیان، دستیار زندگی
حمایت بكام از الیوركان؛ بازگشت آرامش به سانتیاگو برنابئو دیوید بكام، ستاره‌ی رئال مادرید و كاپیتان تیم ملی انگلستان از الیوركان سنگربان بایرن مونیخ كه با اشتباه كودكانه‌اش پیروزی را از چنگ مونیخی‌ها در دیدار لیگ قهرمانان برا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از فوتبال اروپا

حمایت بكام از الیوركان؛

بازگشت آرامش به سانتیاگو برنابئو

دیوید بكام، ستاره‌ی رئال مادرید و كاپیتان تیم ملی انگلستان از الیوركان سنگربان بایرن مونیخ كه با اشتباه كودكانه‌اش پیروزی را از چنگ مونیخی‌ها در دیدار لیگ قهرمانان برابر رئال درآورد، حمایت كرد.

این هفته رئال مادرید در خانه دیدار برگشت مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ را برگزار خواهد كرد؛ در دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه المپیك مونیخ به تساوی یك بر یك رسیده بودند. در آن دیدار روبرتو كارلوس از روی اشتباه كان، گل تساوی نماینده‌ی اسپانیا را به ثمر رساند. دیوید بكام در این باره گفت:«من این حقیقت را پیش از دیدار هفته گذشته و پس از پایان آن گفته‌ام، الیوركان یكی از بهترین دروازه‌بانان جهان است. او شخصیت بزرگی در جهان فوتبال دارد. آن اشتباه، انتقادات را از كان دو چندان كرده است، اما من معتقدم، او به اندازه‌ی كافی تنبیه شده است.

این اظهارنظر بكام آرامش را به دیدار سرنوشت ساز این هفته در سانتیاگو برنابئو خواهد آورد. در دیدار رفت روبرتو كارلوس به سبب درگیری و رفتار ناشایست با یكی از بازیكنان بایرن مونیخ از سوی یوفا دو جلسه محروم شد.

كمترین محرومیت برای روی كین در اروپا

روی كین، كاپیتان منچستریونایتد تنها با یك جلسه محرومیت پس از اخراج در دیدار رفت مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان اروپا برابر پورتو روبرو شد.

كمیته‌ی انضباطی یوفا می‌توانست كین را سه جلسه به سبب گرفتن كارت قرمز در لیگ قهرمانان جریمه كند. اما آنها كمترین جریمه ممكن را برای كاپیتان منچستر یونایتد در نظر گرفتند و او می‌تواند تیمش را در صورت رسیدن به مرحله‌ی یك چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا همراهی كند. كین در دیدار رفت، پس از برخورد با ویتوربایا، سنگربان پورتو در دقیقه‌ی 87 از میدان اخراج شد. در آن دیدار یونایتد دو بر یك شكست خورد. كین باید در دیدار سه شنبه این هفته برابر پورتو در الدترافورد، روی نیمكت بنشیند.

پـایـان نـزاع حقـوقـی در الـدتـرافـورد؛

توافق صد میلیون پوندی فرگوسن با سهامداران منچستر

سرانجام سرالكس فرگوسن، سرمربی منچستر یونایتد با جان مگ نیر ایرلندی یكی از بزرگ‌ترین سهامداران منچستر بر سر حقوق اسب‌های باشگاهتوافق رسید.

فرگوسن به نیمی از قیمت اسب وعده داده شده از سوی مگ‌نیر كه ارزشی برابر صدمیلیون پوند دارد،‌راضی شد. پیشتر نزاع فرگوسن و مگ نیر به دادگاه نیز كشیده شده بود. مگ نیر و مك منوس كه بیشترین سهام یونایتد را دارند، فرگوسن را تحت فشار زیادی قرار داده بودند. اما سرانجام سرمربی منچستر با پیشنهاد مگ‌نیر موافقت كرد.

اكنون فرگوسن پرونده‌ی حقوقی خود راعلیه غول ثروتمند ایرلندی در دادگاه متوقف خواهد كرد. مگ نیر و مك منوس تصمیم داشتند، موضوع تمدید قرارداد فرگوسن با منچستر را بر سر همین نزاع حقوقی منتفی اعلام كنند. فرگوسن از سال 1986 هدایت منچستر یونایتد را بر عهده دارد.