تبیان، دستیار زندگی
از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری؛ علی مرادی ناظر مسابقات جهانی سال 2005 قطر شد از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران و دبیركل كنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا به عنوان ناظر مسابقات جهانی وز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ورزشی

از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری؛

علی مرادی ناظر مسابقات جهانی سال 2005 قطر شد

از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران و دبیركل كنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا به عنوان ناظر مسابقات جهانی وزنه‌برداری سال 2005 در شهر دوحه قطر شد.

علی مرادی به عنوان یكی از ناظران مسابقات جهانی سال 2005، سه شنبه هفته‌ جاری به دوحه قطر خواهد رفت.

وی در این بازدید ضمن ارزیابی امكانات این شهر برای برگزاری مسابقات جهانی، گزارش بازدید خود را به هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام خواهد كرد. بر اساس این گزارش تصمیمات برای مسابقات سال 2005 گرفته خواهد شد.

همچنین مسابقات جهانی سال 2005 در دوحه‌ی قطر، از اهمیت بالایی برای كشورهای آسیایی برخوردار است، به طوری كه در یك سال بعد از این مسابقات و در سال 2006 المپیك آسیایی در این شهر برگزار می‌شود.

پایان رقابت‌های انتخابی تیم كاراته دانشجویان

رقابت‌های كاراته انتخابی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی سراسر كشور، روز جمعه با شناخت نفرات برتر پایان یافت.

در این مسابقات كه با هدف شناخت نفرات برگزیده به منظور شركت در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان در بخش‌های كومیته و كاتای انفرادی و تیمی در سالن شهید خوراكیان تهران برگزار شد، تیم دانشگاه تبریز و منتخب مراكز آموزش عالی این شهر، عناوین برتر كاتای تیمی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در كاتا انفرادی نیز، احد شاهین شرق، رامین ذاكری و آرمین روشنی از آذربایجان شرقی، اردوان لشكری، مجتبی محبت از تهران، سید اسماعیل هاشمی از فارس، مرتضی قالیباف از خراسان و سیامك اسماعیل پور از اصفهان، جواز ورود به اردو را كسب كردند.

مجید رضایی (65-، دانشگاه آزاد كرج)، یوسف عطایی (70ـ، دانشگاه تهران)، وحید قنبری (75ـ، دانشگاه آزاد كرمان)، علی امینی (80ـ، دانشگاه آزاد كرج)، مهدی مرادی (80+، دانشگاه اراك) و علی اكبر حسنی (وزن آزاد ـ دانشگاه امام حسین) عناوین اول هر وزن را كسب كردند.

اولین مرحله از اردوهای آماده‌سازی این تیم 20 تا 23 اسفند ماه در مجموعه‌ی ورزشی آزادی تهران آغاز می‌شود ضمن اینكه مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان، تیر ماه سال آینده در یوگسلاوی برگزار خواهد شد.

قهرمانی پاس در مسابقات لیگ جودو

تیم جودو باشگاه پاس تهران، برای سومین دوره متوالی عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ جودو باشگاه‌های كشور، جام ولایت، را به دست آورددر پایان نهمین دوره این رقابت‌ها كه در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد، تیم‌های برق و صنام عناوین بعدی را كسب كردند.

در این دوره از پیكارها ده تیم به همراه 210 جودوكار حضور داشتند كه كاپ اخلاق نیز به تیم مرآت پولاد اصفهان اهدا شد.

مسابقات آزمایشی تكواندوی آتن در هاله‌ای از ابهام

برگزاری مسابقات آزمایشی تكواندو، تا پیش از آغاز مسابقات المپیك آتن كماكان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.پیش از این قرار بود تا این پیكارها طی روزهای 23 و 24 اسفند ماه در آتن برگزار شود كه تاكنون هیچ دعوتنامه‌ای برای كشورهای دارای سهمیه المپیك، ارسال نشده است.

گفتنی است تغییر ریاست فدراسیون‌ جهانی تكواندو از دلایل احتمالی عدم برگزاری این مسابقات عنوان شده است.