تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات جدید نشان داده است پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه ی هر دختری، نشان از پدری بزرگ دارد. این تحقیقات همچنین نشان داده که روابط خوب امروز پدر با دختر، ضامن پیشرفت‌های دختر در آینده است؛ برعکس اگر روابط پدر با دختر سطحی باشد، می‌تواند نتایج معكوسی داشته باش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دختران نابغه، پدران تحصیل‌كرده

دختران نابغه، پدران تحصیل‌كرده

تحقیقات جدید نشان داده است پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ی هر دختری، نشان از پدری بزرگ دارد.

این تحقیقات همچنین نشان داده که روابط خوب امروز پدر با دختر، ضامن پیشرفت‌های دختر در آینده است؛ برعکس اگر روابط پدر با دختر سطحی باشد، می‌تواند نتایج معكوسی داشته باشد و دختر را در زندگی با شكست روبه‌رو سازد.

نتیجه تحقیقات نشان داده بیشتر دخترانی كه از نبوغ فكری بهره می‌برند و در زندگی خود پیشرفت‌های قابل توجهی دارند، فرزند پدرانی تحصیل‌كرده هستند.

به نوشته نشریه اینترنتی آرام، با وجود تفاوت‌های آشكاری كه میان دو جنس مؤنث و مذكر وجود دارد اما در این تحقیقات ثابت شده همه ی دخترها به پدرشان افتخار می‌كنند و آرزو دارند شریك زندگی‌شان شباهت ظاهری و اخلاقی‌ به پدرشان داشته باشد.

روان‌شناسان معاصر تاثیر رفتار پدر بر دختر را امری طبیعی می‌دانند و معتقدند این امر بازتابی از برخورد مهربانانه پدر با دخترش از زمان كودكی است كه غالبا با محبت شدید و ناز كردن دختر همراه است.

پدری كه در نوجوانی و جوانی فرزندش نیز همچنان با نگرانی و دقت تمام در پی رفع خطراتی است كه می‌تواند دخترش را تهدید كند، برای دختر به یك نماد تبدیل می‌شود تا در آرزوی شریكی در زندگی باشد كه خصوصیات پدر را یدك بكشد و بتواند با خطرهایی كه می‌تواند تهدیدی برای او در جامعه باشد، مقابله كند.

برخی روان‌شناسان نیز معتقدند پیشرفت دختر همیشه مدیون روابط نیكوی پدر با او نیست بلكه گاه زاییده كشف نبوغ فكری دختر از طرف پدر است؛ در نتیجه، پدر تمام تلاش خود را برای پرورش نبوغ فرزندش به‌كار می‌بندد.

با توجه به تاثیر پدر در پیشرفت دختر، فقدان پدر ضربه‌ ی روحی بزرگی برای دختر به حساب می‌آید كه می‌تواند معادلات زندگی‌اش را به‌هم بریزد و در حقیقت سرنوشت زیبای او را دگرگون و دختر را گوشه‌گیر و منزوی کند؛ ضمن آنكه فقدان پدر می‌تواند سبب تاثیر بر رفتار دختر در برخورد با جنس مخالف شود.

نمونه‌های عینی‌ای که می‌توانیم سراغ بگیریم تاییدکننده این ایده است؛ ماری كوری - فیزیك‌دان مشهور كه 2 بار در سال‌های1903 و بار دیگر در سال1911 جایزه نوبل را از آن خود كرد - فرزند پدری باهوش بود كه استاد ریاضیات بوده است.

بی‌نظیر بوتو - كه اولین و جوان‌ترین نخست‌وزیر عصـــر جـدیــد پاكســتان بود- دختر ذوالفقــار علــی‌ بوتو- رئیس‌جمهور اسبق پاكستان- است  كه حتی در زندگینامه خود از تاثیرپذیری از پدر بسیار سخن گفته است.

آندریا گاندی، فرزند جواهر لعل نهرو است كه نامش در ابعاد روشن تاریخ اخیر هند مشاهده می‌شود.

منبع : همشهری

مقالات مرتبط :

روح غیر قابل نفوذ                    

قدری نوازشم كن!   

والدین هوشیار، فرزندان کامیاب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.