تبیان، دستیار زندگی
فیلم مستند بلند "سلطان" درباره‌ی علی پروین به جشنواره فیلم فجر ارایه شد.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم علی پروین ساخته شد

مستند سلطان در جشنواره فیلم فجر

فیلم مستند بلند "سلطان" درباره‌ی علی پروین به جشنواره فیلم فجر ارایه شد.

به نقل ایسنا ، محمدرضا شریفی‌نیا تهیه‌کننده‌ی این فیلم اعلام كرد: بعد از نمایش کامل این فیلم در منزل علی پروین كه شب گذشته انجام شد، این فیلم را برای شرکت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر به دبیرخانه آن ارسال كردیم.

شریفی‌نیا همچنین درباره این فیلم ادامه داد:وقتی طرح ساخت مستند "سلطان" از سوی كارگردان آن مجید توكلی مطرح شد و نوع نگاهش را جویا شدم، علاقه‌مند شدم تا برای ساخت این فیلم که به بررسی زوایای شخصیت ورزشگار محبوب فوتبال ایران علی پروین می پردازد، به او کمک کنم.

او ادامه داد: در ابتدا هدف ما از ساخت این فیلم این بود که در ورزش کشور ما شخصیت‌هایی هستند که می‌توان زندگی‌شان را در ابعاد مختلف به تصویر کشید.

بر این اساس محبوبیتی که علی پروین در این عرصه داشت برای ما حائز اهمیت بود و در طول جریان ساخت این فیلم نیز به این اهداف دقت داشتیم تا فیلمی در شان و جایگاه علی پروین بسازیم.

شریفی‌نیا به عنوان بازیگر سینما درباره‌ی شناخت خود از "پروین" هم توضیح داد: ورزش با سینما تفاوت دارد، اما به لحاظ اهمیت این رشته، تمام افراد جامعه سعی می‌کنند، ریز به ریز جریانات فوتبال را دنبال کنند. چه کسی درگیر مسائل روز فوتبال نیست که من نباشم. هرکسی نسبت به پروین شناختی دارد و من هم از نگاهی که توکلی به پروین داشت لذت بردم و برایم جذاب بود که بیشتر شخصیت او را بشناسم.

مستند سلطان در جشنواره فیلم فجر

همچنین مجید توکلی کارگردان مستند سلطان درباره فیلمش گفت: سرانجام بعد از یک سال فیلمبرداری از زوایای مختلف زندگی علی پروین و اینکه چرا برای او لقب سلطان را انتخاب کردند، تدوین آن به پایان رسید و با تائید علی پروین آماده نمایش شد.

وکلی که هم اکنون در حال ساخت مستند داستان واقعی فیلم اخراجی‌ها است،درباره محتوای فیلم سلطان گفت:علاقه شخصی من از نوجوانی به علی پروین به اندازه‌ای بود که این سوال را در ذهن من به‌وجود آورد، که چه‌طور چنین آدمی به این درجه از محبوبیت می‌رسد و لقب سلطان را به او می‌دهند. این فیلم شاید به‌گونه‌ای نگاه شخصی من به این زاویه از زندگی علی پروین است.

توکلی در پایان گفت: ما از پنج منظر به زندگی علی پروین نگاه کردیم. پروین و فوتبال، پروین و خانواده، پروین و مردم، پروین و اعتقادات مذهبی و پروین و تعصب.

عوامل فیلم مستند "سلطان" به شرح ذیل است:

کارگردان:مجید توکلی، تهیه‌کننده:محمدرضا شریفی‌نیا، مشاور کارگردان: محمدزمان وفاجویی، مشاور فیلم:امیر قادری، تدوین:روزبه سجادی، گرافیک:احمدرضا شجاعی،عکس:عباس کوثری،حمید هراثی، تصویربردار:محمود جوانشیر و امیر تبریزی،مشاور رسانه‌ای: مهدی محمدی است.