تبیان، دستیار زندگی
وی كیا باید به جام یوفا راه پیدا كنیم زندی را ندیده ام ، او برای تیم ملی مفید است مهدی مهدوی كیا ، بهترین بازیكن سال 2003 فوتبال آسیا در دیدار هفته گذشته تیمش مقابل بایر لوركوزن باز هم ستاره بندر نشینان لقب گرفت . موشك ایرانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفت و گوی تفصیلی  با مهدی مهدوی كیا

باید به جام یوفا راه پیدا كنیم

زندی را ندیده ام ، او برای تیم ملی مفید است

مهدی مهدوی كیا ، بهترین بازیكن سال 2003 فوتبال آسیا در دیدار هفته گذشته تیمش مقابل بایر لوركوزن باز هم ستاره بندر نشینان لقب گرفت . موشك ایرانی هامبورگ با یك گل ، یك پاس گل و به دست آوردن یك پنالتی به تنهایی موجبات شكست لوركوزن را فراهم آورد.

بازی درخشان مهدی در بوندسلیگا ، مشكلی كه برای هاشمیان پیش آمد و همچنین سوژه داغی به نام فریدون زندی ، بهانه های مناسبی برای هم كلام شدن با هافبك ایرانی هامبورگ بود.

مهدوی كیا در گفت و گو با  ایپنا به این سوالات پاسخ داد.

- از وضعیت خودت در هامبورگ بگو؟

مهدوی كیا : از نظر شرایط جسمی در آمادگی كامل به سر می برم ، وضعیت تیم هامبورگ هم با توجه به پیروزی هفته قبل خیلی بهتر شده است.

ما در حال حاضر با مجموع30 امتیاز در رده هشتم جدول قرار داریم و برای صعود به بازی های جام یوفا نیاز داریم تا در بازی های باقی مانده به امتیازات لازم دست پیدا كنیم.

تمرینات تیم هم بسیار منظم پیگیری می شود ، البته امروز تمرین نداشتیم.

- بازی مقابل لوركوزن چه طور بود ؟

مهدوی كیا : بازی خیلی خوب بود، مخصوصاً در نیمه نخست هامبورگ خیلی خوب ظاهر شد. ما به سه امتیاز این بازی خیلی نیاز داشتیم و با تلاش بازیكنان توانستیم به آن دست یابیم .

- هدف تیمتان در این فصل چه خواهد بود ؟

مهدوی كیا : همه باشگاه اعم از مدیران ، مربیان و بازیكنان هامبورگ یك هدف دارند و آن هم این است كه تیم ، به مسابقات جام یوفا راه پیدا كند.

- بازی این هفته مقابل هانزاروستوك را چطور می بینی ؟

مهدوی كیا : مسابقه حساسی برای تیم هامبورگ است . ما باید در این بازی پیروز شویم. كادر فنی تمرینات ویژه ای را برای این مسابقه در نظر گرفته اند. فكر می كنم مسابقه زیبایی را شاهد خواهیم بود.

- برای مسابقه با لائوس به ایران می آیی ؟

به طور دقیق هنوز مشخص نیست. در این رابطه باید با آقای ایوانكوویچ صحبت كنم ، البته هنوز زود است و2-3 هفته ای تا مسابقه وقت داریم چرا كه تصمیم گیری در خصوص این موضوع بستگی به شرایط دارد.

- نظرت در خصوص بازی تیم ملی امید مقابل مالزی چیست ؟

مهدوی كیا : متاسفانه من به دلیل شركت در تمرینات هامبورگ نتوانستم این مسابقه را تماشا كنم ، اما این پیروزی پرگل با توجه به پتانسیل تیم ملی امید كشورمان قابل پیش بینی بود.

خیلی خوشحالم و افتخار می كنم كه تیم امید كشورم توانست گام اول را در راه المپیك محكم بردارد

امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا بعد از سال ها مجدداً به بازی های المپیك صعود كنیم. این موضوع می تواند كمك شایانی به فوتبال كشورمان باشد و یقین بدانید كه تیم ملی امید با توجه به این بازیكنانی كه در اختیار دارد می تواند به عنوان یكی از نمایندگان آسیا در باز ی های المپیك آتن حضور داشته باشد .

- برای آینده چه برنامه ای داری ؟

مهدوی كیا : من به تازگی قرار داد خودم را تا3 سال دیگر با تیم هامبورگ تمدید كرده ام و تا زمانی كه این3 سال به پایان نرسد ، نمی توانم تصمیم جدیدی بگیرم.

البته قبل از تمدید قرار داد با هامبورگ پیشنهاداتی از سوی چند باشگاه داشتم كه با بررسی های لازم و با توجه به اینكه در هامبورگ احساس راحتی می كردم ، تصمیم گرفتم قرار داد خودم را تا3 سال دیگر با این تمدید كنم .

- ارتباطت با فریدون زندی چطور است ؟

مهدوی كیا : متاسفانه تاكنون هیچ ارتباطی با او نداشتم ، البته بازیكن خیلی خوبی است و من منتظر هستم تا او را در اردوهای تیم ملی ببینم. به نظر من او می تواند به تیم ملی كمك كند.

- به عنوان آخرین سوال بازتاب رسانه های آلمانی در خصوص درگیری اولیسه با هاشمیان چطور بود ؟

مهدوی كیا : تقریباً تمام رسانه های ورزشی در این خصوص بازتاب هایی داشته اند كه خوب طبیعتاً هم حركت ناشایست اولیسه مورد انتقاد قرا گرفت .من هم به سختی پیگیر این موضوع بودم.

تلفنی با وحید هم صحبت كردم ، به هر حال حركت بسیار زشت و غیر ورزشی اولیسه سبب شد تا وحید از ناحیه بینی دچار شكستگی شود .