تبیان، دستیار زندگی
سعید مظفری زاده به همراه دو کمک داور بین المللی فوتبال کشورمان دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل هانزاروستوک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مظفری زاده داور دیدار ایران و هانزاروستوک

مظفری زاده دیدار ایران و هانزاروستوک را قضاوت می کند

سعید مظفری زاده به همراه دو کمک داور بین المللی فوتبال کشورمان دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل هانزاروستوک آلمان را قضاوت خواهد کرد.

به نقل از مهر، براساس اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال سعید مظفری زاده را در امر قضاوت بازی دوستانه ایران مقابل هانزاروستوک، مرتضی کریمی و رسول فروغی همراهی خواهند کرد.

مظفری زاده که درسال 2007 میلادی برای نخستین بار به جرگه داوران بین المللی فوتبال کشورمان افزوده شده است، برای اولین باراست که مسابقه ای دراین سطح را قضاوت می کند.

دیدار دوستانه ایران - هانزاروستوک روز شنبه هفته آینده پازندهم دیماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزارمی شود. این نخستین بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از حضور درمرحله مقدماتی مسابقات فوتبال جام جهانی در قاره آسیاست.

مظفری زاده:  کارمن در نیم فصل دوم سخت تر می شود

مظفری زاده دیدار ایران و هانزاروستوک را قضاوت می کند

داور بین المللی فوتبال کشورمان گفت: انتخابم به عنوان بهترین داور نیم فصل نخست لیگ برتر کار مرا در نیم فصل دوم سخت تر می کند.

سعید مظفری زاده با بیان این مطلب افزود: درخصوص انتخاب کمیته داوران فدراسیون فوتبال نظرخاصی ندارم اما مثل همه داوران از اینکه انتخاب شده ام خوشحالم. این یک افتخار برای من است که وظایفم را در آینده سنگین تر می کند.

وی ادامه داد: انتخاب به عنوان یکی از دو داور برتر نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر نشان می دهد که قضاوت های من دراین بازی ها قابل قبول بوده است. فکرمی کنم به غیر از یک بازی در دیگرمسابقات عمکلرد خوبی داشته ام و اگرهم خطایی از من سر زده سهوی بوده که تاثیری در سرنوشت تیم ها نداشته است.

داور بین المللی فوتبال کشورمان که درنیم فصل اول لیگ برتر در 10 بازی قضاوت کرده است، با اشاره به میانگین خوب نمراتش در این دیدارها، افزود: برای من که یکی از بهترین داوران لیگ درنیم فصل اول بوده ام، قضاوت درنیم فصل دوم سخت تر می شود. درنیم فصل دوم مسابقات، تیم ها با انگیزه های متفاوتی بازی می کند و همین مسئله کار قضاوت بازی ها را سخت تر می کند.

مظفری زاده درخاتمه تصریح کرد: برای خود اهداف متفاوتی دارم. هدف کوتاه مدت من موفقیت دربازی های لیگ است و به اهدافی بلندتر که همان رسیدن به اوج فوتبال دنیا و جام جهانی است می اندیشم.

مظفری‌زاده و تركی بهترین‌ داوران نیم‌فصل

مظفری زاده دیدار ایران و هانزاروستوک را قضاوت می کند

رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه استرس و فشار بیش از حد فوتبال ایران بر روی داوران باعث بروز برخی اشتباهات داوری می‌شود.

مسعود عنایت، در گفتگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار كرد: اشتباهات داوری در همه جای دنیا دیده می‌شود اما، مثل ایران این‌قدر جنجال آفرین نیست. شما در فوتبال سطح بالای اروپا با همه حساسیت‌هایش، هیچ‌گاه نمی‌بینید كه پس از سوت‌های اشتباه داوران، بازیكنان و مربیان این‌گونه اعتراض كنند اما متاسفانه در ایران این مسایل وجود دارد.

وی ادامه داد: حقوق و مزایای مادی داوران نیز نسبت به اروپا شرایط مطلوبی ندارد، چرا كه داوران باید به حدی تامین شوند تا انرژی بیشتری برای تمرینات و كسب تمركز لازم بگذارند اما، با این حال معتقدم اشتباهات داوری در ایران به هیچ وجه ناشی از پول و كمی درآمد داوران نیست.

وی افزود: استفاده بیشتر از داوران جوان در نیم فصل امسال باعث شد تا رقابت بیشتری میان داوران ایجاد شود چرا كه داوری قبلا انحصاری بود و داوران خاص در آن حضور داشتند اما، امسال ما شاهد بودیم كه بعضا اشتباهات داوران با تجربه بیشتر از داوران جوان بوده است.

عنایت تاكید كرد: در مجموع از عملكرد داوری در نیم فصل اول راضی‌ام. قصد داریم تا با برگزاری كلاس ویژه‌ برای داوران از 18 تا 20 دی ماه در آكادمی فوتبال آزادی این روند را ادامه دهیم تا داوران با قدرت بیشتری وارد نیم فصل دوم شوند.

وی خاطرنشان کرد در 153 بازی نیم فصل لیگ برتر از 22 داور و50 كمك داور استفاده كردیم كه داورانی چون "مسعود مرادی" و "خداداد افشاریان" بیشترین قضاوت‌ها را داشتند و سعید مظفری‌زاده و تركی نیز در صدر جدول امتیازات داوران لیگ هستند. ما در هفته شانزدهم و هفدهم چهار داور با تجربه و بین‌المللی خود را به علت بعضی سوت‌های اشتباه محروم كرده بودیم. البته باید این مساله را در نظر داشت كه عملكرد یك داور باید طی نود دقیقه مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر یكی دو سوت منفی هم زد، نباید كل قضاوت وی را زیر سوال ببریم.

رئیس كمیته داوران فدراسیون فوتبال در پایان تاكید كرد: من از رئیس آینده فدراسیون فوتبال كه نوزدهم دی ماه مشخص می‌شود، خواهش می‌كنم در آخرین روز كلاس ویژه داوران در بیستم این ماه شركت كند و سیاست‌های خود را برای ركن‌های هر بازی كه داوران آن هستند مشخص كند.