تبیان، دستیار زندگی
فدراسیون فوتبال ایران با پیشنهاد انجام بازی دوستانه با تیم ملی بحرین موافقت كرد. .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران خواستار دیدار با اسپانیا

مدیر ارشد استعدادیابی باشگاه رئال مادرید گفت: به زودی تیم ملی فوتبال ایران در دیداری رفت و برگشت، به مصاف اسپانیا می‌رود.

به نقل از فارس، انریكه خواكین كه اكنون در امارات به سر می‌برد، در نشست با نمایندگان باشگاه استقلال تهران، خبر از انجام دیداری تداركاتی بین دو تیم ملی ایران و اسپانیا به صورت رفت و برگشت داد.

وی اظهار داشت: فوتبال اسپانیا به دنبال گسترش روابط خود با كشورهای آسیایی است. در یك ماه آینده مسابقه ای دوستانه بین تیم های ملی دو كشور برگزار خواهد شد. دیدار نخست در تهران برگزار خواهد شد و دیدار برگشت در اسپانیا است.

فیروز كریمی، اصغر حاجیلو و امیدوار رضایی به عنوان نمایندگان باشگاه استقلال روز شنبه در امارات با خوواكین، مدیر ارشد استعدادیابی رئال مادرید دیدار داشته و خواستار گسترش روابط بین دو باشگاه شدند.

پاسخ مثبت فدراسیون فوتبال به بحرین

فدراسیون فوتبال ایران با پیشنهاد انجام بازی دوستانه با تیم ملی بحرین موافقت كرد.

به نقل از ایسنا، دبیر كل فدراسیون فوتبال بحرین اعلام كرد كه فدراسیون فوتبال ایران با پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی این كشور در روز دوم فروردین سال 1387 موافقت كرده است. احمد جاسم گفت كه مقام‌های فدراسیون فوتبال ایران به طور رسمی به این پیشنهاد پاسخ مثبت داده‌اند.

این در حالیست كه پیش از این دبیر فدراسیون فوتبال ایران تاریخ انجام این دیدار دوستانه را بیست و نهم اسفند سال جاری اعلام كرده بود اما بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال بحرین دیدار تداركاتی تیم‌های ایران و بحرین دوم فرودین سال آینده در ورزشگاه «ریفا» منامه بحرین برگزار خواهد شد.

پس از این بازی ملی‌پوشان ایران برای انجام دومین دیدار خود در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی از بحرین عازم كویت می‌شوند تا در هفتمین روز سال 1387 به مصاف تیم ملی كویت بروند.

همچنین فدراسیون فوتبال ایران برای انجام یك دیدار تداركاتی با تیم ملی تونس در روز بیست و ششم دی مذاكراتی را با فدراسیون فوتبال تونس شروع كرده اما تاكنون انجام این دیدار قطعی نشده است.

برنامه كامل تیم ملی فوتبال ایران

نخستین اردوی تیم ملی فوتبال ایران از روز سه‌شنبه یازدهم دی دركمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود و تیم ملی در جریان رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی شش دیدار تداركاتی به ترتیب زیر برگزار خواهد كرد:

1- دیدار با هانزاروستوك؛ پانزدهم دیماه - ورزشگاه آزادی

پس از این بازی، تمرینات تیم ملی تا نوزدهم دی ادامه پیدا خواهد كرد.

2- دیدار با تیم ملی قطر؛ نوزدهم دی - ورزشگاه آزادی

یك روز پس از بازی ایران مقابل قطر، ملی‌پوشان ایران برای برپایی اردویی به جزیره كیش خواهند رفت.

3- دیدار با تیم ملی مالی؛ بیست و سوم دی - كیش

تیم ملی مالی پیش از بازی با ایران اردویی را در ابوظبی امارات برپا خواهد كرد.

4- دیدار با تیم ملی تونس؛ 26 دی ماه – تونس

5-  دیدار با كاستاریكا؛ دهم بهمن - ورزشگاه آزادی

پس از این بازی تمرینات تیم ملی تا هفدهم بهمن و اولین بازی تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه ادامه خواهد داشت.

6- دیدار با بحرین؛ دوم فروردین 87 - منامه

بعد از این دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برای برگزاری دومین دیدار خود در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی عازم کویت خواهد شد.

تیم ملی ایران در گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی با تیم‌های سوریه، كویت و امارات هم گروه است و تیم بحرین نیز در گروه دوم باید با تیم‌های ژاپن، عمان و تایلند رو به رو شود.