تبیان، دستیار زندگی
اگر در یك شبكه هستید، سرپرست شبكه احتمالاٌ كامپیوتر شما را از قبل برای استفاده از اتصال اینترنتی شركت آماده كرده است. اگر در شبكه ای نیستید (یا اگر كامپیوترتان اتصال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شروع به كار با اینترنت اكسپلورر

اگر در یك شبكه هستید، سرپرست شبكه احتمالاٌ كامپیوتر شما را از قبل برای استفاده از اتصال اینترنتی شركت آماده كرده است. اگر در شبكه ای نیستید (یا اگر كامپیوترتان اتصال اینترنتی ندارد)، باید یك مودم داشته باشیم و از یك شركت ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) اشتراك اینترنت بگیرید. شركت ISP نرم افزار و دستورالعمل های لازم برای اتصال به اینترنت را در اختیارتان می گذارد پس از آنكه به اینترنت وصل شدید اولین كار شما باید این باشد كه با مرورگر وب تان، Internet Explorer آشنا شوید.

اینترنت اكسپلورر را باز كنید

شروع به كار با اینترنت اكسپلورر

برروی Start و سپس روی Internet Explorer كلیك كنید تا اینترنت اكسپلورر باز شود. راه دیگر این است كه روی آیكن اینترنت اسكپلورر در نوار كوییك لانچ كلیك كنید.

به اینترنت وصل شوید

شروع به كار با اینترنت اكسپلورر

اگر از طریق شبكه شركت تان یا به وسیله یك مودم DSL یا كابلی به اینترنت وصل می شوید، در این مرحله باید فوراٌ به یك صفحه وب وصل شوید. اگر به وسیله یك مودم معمولی به اینترنت وصل می شوید، احتمالاٌ كادر محاوره ای ظاهر می شود كه از شما می خواهد شماره تلفن ISP خودتان را بگیرید در این صورت روی Connect یا Dial كلیك كنید. ISP شما در دستورالعمل های مربوط به نحوه آماده سازی اتصال یا شماره گیری را در اختیار شما می گذارد.

به یك صفحه وب نگاه كنید

شروع به كار با اینترنت اكسپلورر

یك مرورگر وب شبیه به هر برنامه دیگری كه در ویندوز به كار می برید كار می كند. در امتداد بالای پنجره آن یك نوار منو و یك جفت نوار ابزار می بینید در نوار آدرس می توانید آدرس صفحه ای را كه می خواهید ببینید را وارد كنید. با استفاده از نوار پیمایش می توانید در طول صفحه حركت كنید.

یك لینك را انتخاب كنید

شروع به كار با اینترنت اكسپلورر

در یك صفحه وب، لینكهایی كه به صفحات دیگر اشاره می كنند عموماً به صورت نوشته های ریز خط دار و به رنگ آبی هستند،هر چند ممكن است این در صفحات مختلف فرق كند. لینكهایی كه به صفحاتی اشاره می كنند كه شما بتازگی از آنها بازدید كرده اید اغلب به صورت نوشته های زیر خط دار و به رنگ قرمز ظاهر می شوند. وقتی اشاره گر خود را به روی یك لینك می برید، اشاره گر به دستی تبدیل می شود كه با انگشت سبابه اشاره می كند. برای رفتن به آن صفحه كافی است یكبار كلیك كنید. بطور معمول آن صفحه در همان پنجره باز می شود و جایگزین صفحه ای كه از آن آمدید می شود. گاهی اوقات صفحات در پنجره خودشان باز می شوند.


یك صفحه را نو سازی كنید

شروع به كار با اینترنت اكسپلورر

بعضی از صفحات بطور مرتب تغییر می كنند، بویژه اگر تصاویری داشته باشند كه آن تصاویر مرتباً بروز رسانی شود، نظیر سایتی كه تصاویر رادار هواشناسی را نشان می دهد. با كلیك كردن روی دكمه Refresh در نوار می توانیدیك صفحه را مجدداً در مرورگر خود بار گذاری كنید.


بار گذاری یك صفحه را متوقف كنید

شروع به كار با اینترنت اكسپلورر

اگر بار گذاری یك صفحه طول كشید یا بارگذاری آن دچار اشكال شد،می توانید با كلیك كردن روی دكمه Stop در نوار ابزار بارگذاری آن را متوقف كنید. مرورگر شما قسمتهایی از صفحه را كه تا آن موقع بارگذاری كرده است نمایش می دهد.


* توجه  *

نگاه كردن به ی دوره آموزشی وب

مایكروسافت بر روی سایت وب خودش یك دوره آموزشی د رزمینه استفاده از وب دارد. برای نگاه كردن به آن، فرمان Tour را از منوی Help اینترنت اكسپلورر انتخاب كنید.


مشاهده كامل یك صفحه

با مشاهده یك صفحه در حالت تمام صفحه (full screen)، می توانید قسمتهای بیشتری از آن را ببینید،برای این كار، فرمان full screen را از منوی View انتخاب كنید. برای برگشتن به حالت عادی، كلید F11 را فشار دهید.