تبیان، دستیار زندگی
لیگ پنجشنبه گذشته و در ادامه هفته بیست و یكم رقابتهای فوتبال لیگ برتر نتایج جالبی دست آمد. استقلال 1 ابومسلم1 ابتدا در مشهد استقلال مدعی به مصاف ابومسلم رفت كه در آن دیدار هر دو تیم یك بازی قدرتی و سراسر هجومی را به نمایش گذا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی پاس و پرسپولیس مایه افتخار لیگ

پنجشنبه گذشته و در ادامه هفته بیست و یكم رقابتهای فوتبال لیگ برتر نتایج جالبی دست آمد.

استقلال 1 ابومسلم1

ابتدا در مشهد استقلال مدعی به مصاف ابومسلم رفت كه در آن دیدار هر دو تیم یك بازی قدرتی و سراسر هجومی را به نمایش گذاشتند اما این استقلال بود كه دست پر از مشهد برگشت و گل فرزاد مجیدی را با خود برای هواداران به سوغات آورد. در این بازی فرزاد مجیدی در دقیقه 50 تك گل بازی را به ثمر رساند و پس از آن مهاجمین بداقبال ابومسلم هرچه حمله كردند نتوانستند قفل دروازه طالب لو را باز كنند هر چند مدافعین مستحكم استقلال در این دیدار عصای دست قلعه نوعی شدند تا با كسب این 3 امتیاز و به امید برد در بازی های باقیمانده منتظر لغزش پاس شوند.

پاس4      پرسپولیس 3

در دومین دیدار پرسپولیس و پاس در حالی به قضاوت علی خسروی به مصاف هم رفتند كه پرسپولیس بهترین نفرات خود از جمله، گل محمدی، پیروانی، كاویانپور و باهنر و شیری را به علت مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت و همین امر دست بگوویچ را كاملاً بسته بود به هر حال پرسپولیس در حالی به میدان رفت كه تیم حریف تمامی نفراتش را در اختیار داشت. تركیب تازه خط دفاعی پرسپولیس باعث شد تا پاس در اوایل ابتدایی بازی و در دقیقه 3 توسط نكونام به گل اول خود برسد. در دقیقه 35 خطای مشكوك و بی دلیل استیلی روی خداداد وی را  دوكارته كرد تا پرسپولیس در روز سخت ده نفره شود.

پس از اخراج استیلی پرسپولیس فعل غیرت را صرف كرد و آنقدر حمله كرد تا در اوخر نیمه روی پاس كه ترائوره برای انتظاری ساخته بود هادی شكوری مدافع پاس به اشتباه دروازه خود را باز كند تا دو تیم مساوی نیمه اول را به رختكن رفتند.

در نیمه دوم پاس با برنامه بیشتری ظاهر شد و در دقیقه 67 توسط نكونام به گل دوم خود رسید سپس آرش برهانی گل سوم خود را روی اشتباهات خط دفاعی پرسپولیس به ثمر رساند. پس از انجام دو تعویض توسط بگوویچ و آمدن جباری و اولادی پرسپولیس جان تازه ای گرفت و در دقیقه 82 توسط ترائوره به گل رسید. ترائوره از بهترین های پرسپولیس در این دیدار بود. در ادامه علی دایی پس از مدتها ناكامی در گلزنی گل تساوی پرسپولیس را به ثمر رساند تا بر زیبایی های این دیدار بیافزاید.

در پایان و در حالیكه بازی به اوج هیجان خود رسیده بود خداداد عزیزی تیر خلاص را در عین ناباوری بر پیكر پرسپولیس شلیك كرد تا با این گل پاس ضمن تداوم صدرنشینی خود گام بلندی بسوی قهرمانی سومین دوره لیگ برتر بردارد.  نتایج سایر دیدارهای لیگ برتر هفته بیست و یك رقابت های لیگ برتر با انجام سه دیدار دیگر در شهرهای شیراز، رشت و اهواز دنبال شد.

به گزارش خبرنگار"مهر" در شیراز تیم فجر سپاسی در زمین خود مقابل استقلال اهواز متوقف شد. برای فجر" مهرزاد معدنچی" در نیمه اول و برای تیم استقلال اهواز صمد زارع مدافع فجر گلزنی كردند.

در اهواز تیم فولاد خوزستان در دیداری پرگل سه بر صفر از سد تیم برق شیراز گذشت. در این دیدار عادل كلاه كج  روز پرفروغی داشت و موفق شد هر سه گل تیم فولاد خوزستان را درون دروازه برق شیراز جای دهد تا این تیم با دو پله صعود در رده سوم جدول قرار بگیرد.

در شهر رشت دیدار تیم های پگاه گیلان و سایپا در پایان نود دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

این رقابت ها فردا با انجام دو دیدار پیگیری می شود و طی آن سپاهان میهمان تیم پیكان است و ذوب آهن در فولاد شهر اصفهان پذیرای تیم شموشك نوشهر خواهد بود. این دیدارها ساعت 15 برگزار خواهد شد.