تبیان، دستیار زندگی
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: اگر بعضی از مربیان لیگ برتری به .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قضاوت ترکی کم اشتباه بود

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: اگر بعضی از مربیان لیگ برتری به جای مربیان پرسپولیس بودند و تیم شان در حالی شکست می خورد که چهار بازیکن این تیم اخراج شده بود حتما جنجال و هیاهو به راه می انداختند.

مسعود عنایت با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قضاوت محسن ترکی در بازی پاس - پرسپولیس، کم اشتباه و قابل قبول بود و نمی توان نسبت به عملکرد وی ایرادی وارد آورد. او در این بازی چهار بار کارت قرمز به بازیکنان پرسپولیس نشان داد که در هر مورد قضاوتی درست داشت.

وی ادامه داد: حرکاتی که فرزاد آشوبی و محمد نصرتی انجام دادند مستحق جریمه با کارت قرمز داور بود که ترکی در این زمینه کاملا قانونی عمل کرد، در خصوص اخراج نیکبخت و بادامکی نیز داور کارت زرد دوم را به آنها نشان داد که باعث اخراجشان از زمین مسابقه شد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه داور بازی پاس - پرسپولیس از اعلام یک ضربه پنالتی به سود تیم میزبان خودداری کرده است، افزود: داور می توانست در دقایق میانی نیمه دوم به دلیل خطای دروازه بان پرسپولیس به روی مهاجم پاس اعلام پنالتی کند که ظاهرا این صحنه از چشم وی دور مانده است. در کل قضاوت ترکی در این بازی خوب بود و در طول مسابقه علیه تیم پرسپولیس سوت نزد.

وی در ادامه از رفتار حرفه ای مربیان و مسئولان پرسپولیس پس از دیدار مقابل پاس همدان تقدیر کرد و افزود: افشین قطبی یک مربی حرفه ای، کاشانی مدیری درست اندیش و استیلی فردی روشن بین است که با شکست برخوردی حرفه ای و درست داشتند. بدون شک اگر افرادی دیگر جای آنها بودند مشخص نبود پس از بازی روز گذشته چه اتفاقاتی رقم می خورد و چه تهمت هایی که به داور نمی زدند. آنها به جای انتقاد با شکست کنار آمدند گرچه انتقادی هم داشتند اما منطقی و در چارچوب ادب بود.

عنایت در خصوص برخورد بازیکنان اخراجی تیم فوتبال پرسپولیس پیش از خروج از زمین مسابقه گفت: زمانی که بازیکن اخراج شده است و چنین حرکتی را انجام می دهد داور باید چه کار کند؟ اینکه در خصوص آنها کمیته انضباطی چه تصمیمی اتخاذ کند را من نمی دانم اما گمان می کنم تنبیهی شامل حال آنها نشود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در انتقاد به برخورد سرپرست تیم فوتبال پیکان تهران گفت: سرپرست پیکان داور بازی تیمش مقابل برق شیراز را به خاطر خطایی که صورت نداده است به باد انتقاد گرفت. او در حالی گل برق شیراز را در ست اعلام کرد که هیچ خطای از سوی مهاجم برق صورت نپذیرفت.

عنایت در پایان گفت: سرپرست پیکان بدون اطلاع از قوانین داوری مدعی شد که هر برخوردی با دروازه بان در محوطه جریمه خطاست در حالی که به هیچ عنوان در قوائد داوری چنین نکته ای قید نشده است. نمی دانم شاید ایشان بدون اینکه حتی یک بازی در سطح نونهالان را قضاوت کرده اند، کارشناس داوری هستند با این شرایط بهتر است در کلاس های داوری برای داوران تدریس کنند.