تبیان، دستیار زندگی
روزی از زیر دست كان پرید بایرن مونیخ یك- رئال مادرید یك گلها: روی ماكای 75 برای بایرن روبرتو كارلوس 83 برای رئال مادرید اشتباه نابخشودنی الیوركان در شبی كه چندان پركار هم نبود موجب از دست رفتن پیروزی ارزشمند بایرن در برابر رئ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برد ارزشمند آرسنال در بالایدوس

پیروزی از زیر دست كان پرید

بایرن مونیخ یك- رئال مادرید یك

گلها: روی ماكای 75 برای بایرن

روبرتو كارلوس 83 برای رئال مادرید

اشتباه نابخشودنی الیوركان در شبی كه چندان پركار هم نبود موجب از دست رفتن پیروزی ارزشمند بایرن در برابر رئال مادرید شد. حساس ترین دیدار مرحله یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان با تساوی یك بر یك پایان یافت تا پرده دوم جدال بایرن و رئال مادرید سرنوشت تیم صعود كننده را مشخص كند.

اوتمارهیتسفلد با گماردن نه بازیكن غیرآلمانی در تركیب بایرن و با اتخاذ دفاعی فشرده بویژه در جناح چپ رئال كه زیدان قرار داشت قبل از هر چیز به كنترل قدرت تهاجمی رئال می اندیشید. در سوی مقابل كروش نیز با استفاده از شیوه ای محتاطانه بیشتر به دنبال نتیجه تساوی بود و از دفعات نادری بود كه رئال با یازده بازیكن در نیمه زمین خودی دفاع می كرد. با گذشت دقایقی از بازی، بازیكنان بایرن با مشاهده عقب نشینی رئال به جلو كشیدند و چندین بار صاحب فرصت شدند كه می توان به شوت هارگریوز اشاره كرد. با آغاز نیمه دوم تلاش بایرن برای زدن گل پیروزی افزایش یافت. بهترین موقعیت این تیم بر روی سانتر زی روبرتو بوجود آمد كه ضربه سر روی ماكای با اختلاف ناچیزی به خارج رفت. در دقیقه هفتاد و پنجم و درست در زمانی كه سانتركروز برای افزایش توان هجومی بایرن قصد ورود به زمین را داشت بایرن توانست به گل برسد.

روی ماكای این بار به هدف زد و توانست سانتر خوب پیزارو را در شرایطی كه هیچ مزاحمی نداشت وارد دروازه كاسیاس كند.

پس از این گل رئال برای اینكه سریال شكست در خاك آلمان را بشكند دست به حمله زد و بر روی نخستین فرصت جدی توانست به گل برسد. روبرتو كارلوس پشت ضربه ایستگاهی كه در فاصله نسبتاً دوری بود قرار گرفت و ضربه مواجی به توپ نواخت، الیوركان برای مهار این توپ زمینی شیرجه زد ولی در میان ناباوری توپ از زیردستان دروازه بان ملی پوش آلمانی درون دروازه قرار گرفت. در فرصت كم باقیمانده رئال كار دشواری برای حفظ نتیجه نداشت و توانست بازی را تا پایان كنترل كند. بدین ترتیب در شبی از ستارگان دو تیم فروغ چندانی نداشتند الیوركان با این اشتباه بدترین بازیكن زمین بود.

بایرن مونیخ:

كان، سانیول، كوفور، روبرت كواچ، لیزارازو( صالح همیدزیچ از دقیقه 46)، هارگریوز، بالاك، زی روبرتو، ماكای، پیزارو( سانتاكروز از دقیقه 77)، دی میكلیس( برمیس از دقیقه 90)

رئال مادرید:

كاسیاس، سالگادو، هلگرا، رائول براوو، روبرتو كارلوس، فیگو، بكام، گوتی، زیدان، رائول، رونالدو(سولاری از دقیقه 90)

نتایج سایر دیدارها

سلتاویگو2- آرسنال 3، گلها: ادو 27، خوزه ایگناسیو64 برای سلتا، ادو18 و 58 و روبرپیرس 80 برای آرسنال

اسپارتاپراگ صفر- میلان صفر

لوكوموتیو مسكو2- موناكو یك، گلها: اسماعیل اف 32، مامینوف 59 برای لوكوموتیو و مورینتس 69 برای موناكو.