تبیان، دستیار زندگی
شهید «واهیك یِسائیان» فرزند ارشد خانواده هفت نفری بود.دوران ابتدایی او در مدرسه ارامنه «رُستُم» سپری گردید. پس از آن تحصیلات راهنمایی و متوسطه خود را با موفقیت در مدرسه ارامنه «كوشش مَریَمیان» به پایان رساند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واهیك یسائیان

واهیك یسائیان

خاطرات

شهید «واهیك یِسائیان» فرزند ارشد خانواده هفت نفری بود.دوران ابتدایی او در مدرسه ارامنه «رُستُم» سپری گردید. پس از آن تحصیلات راهنمایی و متوسطه خود را با موفقیت در مدرسه ارامنه «كوشش مَریَمیان» به پایان رساند.

بعد از اخذ دیپلم، وی با قبولی در كنكور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی كشاورزی به تحصیل مشغول گردید. پس از یك سال تحصیل در دانشگاه با مشاهده شركت دوستان خود در جنگ تحمیلی، دانشگاه را رها و برای اعزام به جبهه، خود را به مركز نظام وظیفه معرفی نمود: مادر جان، نگاه كن، تمام بچه¬های این كوچه سرباز هستند و من هم می‌خواهم بروم جبهه. خون من كه از خون آن¬ها سرخ¬تر نیست. چرا نباید من به جبهه بروم. شهید «یسائیان» پس از طی سه ماه دوره آموزشی در پادگان «افسریه» تهران به جبهه اعزام گردید. وی 21 ماه در خطوط مختلف جبهه¬های جنگ تحمیلی حضور داشت. پس از پایان دوره قانونی خدمت سربازی، «واهیك» چهار ماه دیگر نیز به عنوان دوره احتیاط در جبهه جنگ باقی ماند (جمعاً 25 ماه). بعد از پایان آخرین مرخصی و بازگشت به خط مقدم، در حالی كه بیش از چند روز دیگر به اتمام خدمت تكمیلی چهار ماهه باقی نمانده بود، در خلال یكی از بمباران های شدید دشمن بعثی در زمان حمله نیروهای رزمنده و شجاع ایران، بر اثر اصابت تركش بمب به پایین شكم به شدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل گردید كه متاسفانه بر اثر خونریزی شدید، جان به جان آفرین تسلیم نموده و به خیل عظیم شهدای 8 سال دفاع مقدس پیوست.

حضرت آیت¬الله خامنه¬ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منزل خانواده شهید «واهیك یسائیان»، موجب دلگرمی خانواده این شهید والا مقام مسیحی در جنگ اسلام علیه كفر گشتند.

منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر- 1385