تبیان، دستیار زندگی
«شهید واهان اَلله وِردیان» فرزند كوچك خانواده، در دومین روز از بهار سال 1340 در خانواده ای زحمتكش پا به عرصه حیات گذاشت. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه ارامنه «ایران پیروز» به پایان رساند، سپس با جدیت در یكی از دبیرستان¬های دولتی به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«شهید واهان اَلله وِردیان»

«شهید واهان اَلله وِردیان»

«شهید واهان اَلله وِردیان» فرزند كوچك خانواده، در دومین روز از بهار سال 1340 در خانواده ای زحمتكش پا به عرصه حیات گذاشت. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه ارامنه «ایران پیروز» به پایان رساند، سپس با جدیت در یكی از دبیرستان¬های دولتی به تحصیل ادامه و به اخذ دیپلم نائل آمد.

«واهان» پس از دو سال كار و كوشش در جهت كمك به امور خانواده، در سال 1361 برای انجام خدمت مقدس سربازی خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی نمود. پس از طی دوره آموزشی در پادگان «عجب شیر»، به جمع رزمندگان دلاور جبهه های نبرد پیوست و در صفوف لشگر 77 خراسان در «پیرانشهر»، به دفاع از وطن خود همت گماشت. سرانجام بعد از ماه¬ها نبرد دلاورانه با دشمن بعثی، وی در خلال عملیات «والفجر 2» بر اثر اصابت تركش، خون خود را در راه آزادی و استقلال میهن نثار و با افتخار بزرگ شهادت، به دیدار حق شتافت. پیكر مطهر شهید «واهان اَلله وردیان» بعد از انتقال به تهران و انجام تشریفات مذهبی با حضور جمعیت كثیری از ارامنه و مسئولان نظامی و در میان حزن و اندوه فراوان در قطعه شهدای ارمنی تهران به خاك سپرده شد.

منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر- 1385