تبیان، دستیار زندگی
شهید «یوریك سرداریان» هشتمین فرزند خانواده روستایی 11 نفره «آلكساندر» و «تارلان» بود. چهار سال از دوران ابتدایی را در محل تولد خویش سپری نموده و پس از آن به اتفاق شش برادر و دو خواهر خود به تهران نقل مكان كرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید «یوریك سرداریان»

شهید «یوریك سرداریان»

شهید «یوریك سرداریان» هشتمین فرزند خانواده روستایی 11 نفره «آلكساندر» و «تارلان» بود. چهار سال از دوران ابتدایی را در محل تولد خویش سپری نموده و پس از آن به اتفاق شش برادر و دو خواهر خود به تهران نقل مكان كرد.

دروس كلاس پنجم دبستان را در مدرسه ارامنه «نائیری» تهران به اتمام رساند. وی پس از اتمام دوران راهنمایی، ترك تحصیل نموده و در كارگاه دینام پیچی در خیابان «سعدی» به كار پرداخت. وی 20 ماه از 22 ماه خدمت سربازی خود را در جبهه حضور داشت. در ششم شهریور ماه 1365 برای آخرین بار به خطوط مقدم بازگشته و سه روز بعد، حین نگهبانی، در اثر اصابت تركش خمپاره دشمن بعثی به شهادت رسید. شهید «سرداریان» در عملیات جنگی نیز شركت كرده بود.

پیكر مطهر شهید «یوریك سرداریان» پس از انجام مراسم مخصوص مذهبی در كلیسای «تارگمانچاتس» مقدس با حضور جمعیت زیادی از ارامنه تهران، نمایندگان مجلس، نهادهای لشگری و كشوری در گورستان ارامنه تهران به خاك سپرده شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور پدرانه خود در جمع اعضای خانواده شهید گرانقدر، ضمن دلجویی از والدین «یوریك سرداریان»، آنان را مورد تفقد خاص خویش قرار دادند.

منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر-