تبیان، دستیار زندگی
شهید «رازمیك داودیان»، فرزند چهارم خانواده خانواده در تابستان 1339 در روستای «میلاگرد» از توابع شهر «فریدن» در استان اصفهان چشم به جهان گشود. ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید «رازمیك داودیان»

شهید «رازمیك داودیان»

شهید «رازمیك داودیان»، فرزند چهارم خانواده خانواده در تابستان 1339 در روستای «میلاگرد» از توابع شهر «فریدن» در استان اصفهان چشم به جهان گشود.

دوران طفولیت وی در زادگاهش گذشت. تحصیلات ابتدایی «رازمیك» در مدرسه ارامنه «تونیان» تهران سپری گشت. او سپس وارد مقطع راهنمایی گردید، لیكن به علت علاقه شدید به كار، دست از تحصیلات كشیده و در یك كارگاه آهنگری به كار مشغول گردید. «رازمیك» در انقلاب اسلامی بزرگ اسلامی شركت داشت و پس از پیروزی انقلاب به عنوان پاسدار، پانزده ماه به خدمت پرداخت. او در ابتدای سال 1359 به خدمت رفت. بعد از طی سه ماه دوره آموزشی در «بیرجند»، به تهران منتقل و مدت سه ماه را نیز در تهران خدمت نمود. پس از آن به «خرمشهر» و «آبادان» منتقل شده و به نبرد با نیروهای متجاوز بعثی پرداخت. در روز شنبه 26 اردیبهشت 1360، حین درگیری شدید با سربازان دشمن چند گلوله به پهلو و سینه¬اش اصابت كرده و این سرباز شجاع «سپاه اسلام» بر اثر شدت جراحت وارده و خونریزی شدید به شهادت رسید. پیكر مطهر شهید «رازمیك داودیان» بعد از انتقال به تهران و انجام تشریفات مذهبی با بدرقه هزاران نفر از ارامنه تهران، سایر هموطنان مسلمان، نمایندگان ارتش و سایر نهاد های دولتی در قطعه شهدای ارمنی جنگ تحمیلی در تهران به خاك سپرده شد.

منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر- 1385