تبیان، دستیار زندگی
شهید «هراچ طوروسیان»،چهارمین فرزند «آرامائیس» و«آنوش» در سال 1348 در تهران متولد شد. دوره پیش دبستانی و ابتدایی را تا كلاس سوم، در مدرسه ارامنه «تونیان» گذراند. دو سال دیگر ابتدایی را نیز در دبستان «نائیری» سپری نمود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هراچ طوروسیان

هراچ طوروسیان

خاطرات

شهید «هراچ طوروسیان»،چهارمین فرزند «آرامائیس» و«آنوش» در سال 1348 در تهران متولد شد. دوره پیش دبستانی و ابتدایی را تا كلاس سوم، در مدرسه ارامنه «تونیان» گذراند. دو سال دیگر ابتدایی را نیز در دبستان «نائیری» سپری نمود.

بعد از آن ترك تحصیل كرده و نزد پدرش به كار مشغول گردید. در عین حال در سال های نوجوانی و جوانی به طور جدی به امور فرهنگی- ورزشی از قبیل بازی در گروه تئاتر، كوهنوردی و جودو پرداخت. وی عضو فعال «انجمن مردمی ارامنه» بود. او به دوستان و آشنایان می‌گفت: انجمن، خانه دوم من است . «هراچ» در زمان فرا رسیدن سن خدمت زیر پرچم داوطلبانه خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی كرد: مادر جان، خودم را معرفی كردم. می‌خواهم بروم سربازی. دوره آموزشی را در تهران به پایان رساند. پس از آن ابتدا به «گیلان غرب» و بعد از مدتی، به «سومار» منتقل گردید. لازم به ذكر است كه شهید گرانقدر جزء تكاوران دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و تكاوری را برای خود، افتخار می‌دانست. ده ماه پیش از ترخیص از خدمت، «هراچ» در حین عملیات خنثی سازی مین، به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر- 1385