تبیان، دستیار زندگی
شهید «هراچ هامبارسومیان» در زمستان 1340 در تبریز چشم به جهان گشود. وی پس از اتمام دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه موفق به دریافت دیپلم از دبیرستان ارامنه «اسدی» زادگاهش گشت. بعد از آن به حرفه عكاسی پرداخت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هراچ هامبارسومیانس

هراچ هامبارسومیانس

خاطرات

شهید «هراچ هامبارسومیان» در زمستان 1340 در تبریز چشم به جهان گشود. وی پس از اتمام دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه موفق به دریافت دیپلم از دبیرستان ارامنه «اسدی» زادگاهش گشت. بعد از آن به حرفه عكاسی پرداخت.

در مرداد 1365 جهت انجام خدمت مقدس سربازی ابتدا به پادگان «عجب شیر»، اعزام و پس از طی دوره آموزشی به لشگر 64 ارومیه منتقل شده و به مدت 24 ماه در جبهه¬های «پیرانشهر» و «حاج عمران» در برابر نیروهای بعثی عراق دلیرانه جنگید. «هراچ» پس از طی دوره¬های دو سال و چهار ماه احتیاط، زمانیكه فقط ده روز بیشتر به پایان آن باقی نمانده بود در حین انجام وظیفه به اتفاق همرزمانش، دچار حادثه رانندگی شده و بر اثر شدت جراحت وارد آمده، به كاروان عظیم شهداء پیوست. پیكر مطهر وی پس از انجام تشریفات مذهبی در میان بدرقه شمار زیادی از دوستان، خویشاوندان و مردم در قطعه شهدای ارمنی تبریز به خاك سپرده شد.

شهید سرباز یكم وظیفه «هراچ هامبارسومیان» از سال 1353 عضو باشگاه «آرارات» بوده و به عنوان عضو هیئت مدیره باشگاه و عضو فعال كتابخانه «رستم-گاسپار»، فعالیت¬های چشمگیری داشته است.

منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر- 1385