تبیان، دستیار زندگی
شهید «هنریك یوسفی» فرزند چهارم خانواده زحمتكش كارگری «آرمِناك» و «مارگاریت»در اردیبهشت ماه 1345 در تهران متولد شد. دوران ابتدایی و راهنمایی تحصیلی «هنریك» با موفقیت در مدارس ارامنه «نائیری» و «تونیان» سپری گردید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنریك یوسفی (هوسپیان)

هنریك یوسفی (هوسپیان)

شهید «هنریك یوسفی» فرزند چهارم خانواده زحمتكش كارگری «آرمِناك» و «مارگاریت»در اردیبهشت ماه 1345 در تهران متولد شد. دوران ابتدایی و راهنمایی تحصیلی «هنریك» با موفقیت در مدارس ارامنه «نائیری» و «تونیان» سپری گردید.

پس از آن برای كار و كمك به خانواده، وی مجبور به ترك تحصیل شده و به كار لنت¬كوبی پرداخت. هیجده ساله بود كه خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی نمود.پس از طی دوره آموزشی، به عنوان سرباز پیاده لشگر 77 خراسان، در خطوط مقدم جبهه¬های جنگ تحمیلی حضور یافته و بعد از 13 ماه خدمت، در دوم بهمن ماه 1364 در «هویزه» به شهادت رسید. پیكر مطهّر شهید «هنریك یوسفی» پس از انتقال به تهران و انجام تشریفات خاص مذهبی در میان حزن و اندوه انبوهی از مردم در قطعه شهدای ارمنی جنگ تحمیلی در تهران به خاك سپرده شد. گفتنی است كه «سِرژیك» و «ژُرژیك»، دو برادر دیگر شهید والامقام نیز در جبهه¬های دوران دفاع مقدس حضور داشته اند.

منبع: گل مریم ، نوشته ی دکتر آرمان بوداغیانس، نشر تسنیم حیات، با همکاری نشر صریر- 1385