تبیان، دستیار زندگی
طراح جلوه‌های ویژه چهره‌پردازی در سریال «مختارنامه» گفت: استفاده چهره‌پردازی سه‌بعدی در كارهای خارجی سابقه زیادی دارد و ما سعی كردیم كه با «مختارنامه» این نوع چهره‌پردازی را در ایران پایه‌گذاری كنیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایه‌گذاری چهره‌پردازی 3‌بعدی در ایران با «مختارنامه»

اسكندری

طراح جلوه‌های ویژه چهره‌پردازی در سریال «مختارنامه» گفت: استفاده چهره‌پردازی سه‌بعدی در كارهای خارجی سابقه زیادی دارد و ما سعی كردیم كه با «مختارنامه» این نوع چهره‌پردازی را در ایران پایه‌گذاری كنیم.

در كنار تیم چهره‌پردازی سریال «مختارنامه» كه مسعود ولدبیگی هدایت آن را برعهده دارد، عبدالله اسكندری نیز با گروه دیگری مسئول انجام چهره‌پردازی‌های ویژه برای این مجموعه تاریخی هستند.

اسكندری در مورد بخش‌هایی از مجموعه «مختارنامه» كه طراحی و اجرای آن برعهده او و گروه او است، گفت: در این مجموعه، انجام جلوه‌های ویژه از نوع اجرای جای شمشیر و شلاق بر چهره و تن شخصیت‌ها و همچنین جلوه‌های ویژه چهره‌پردازی در رویای مختار كه در آن موجوداتی به شكل هیولا او را دنبال می‌كنند، از كارهای اصلی من است.

اسكندری افزود: برای طراحی این بخش‌ها تا حدی از قصه ایده می‌گیرم و بعد با كارگردان مذاكره می‌كنم تا شكل نهایی چهره‌پردازی مورد نظر توسط كارگردان مشخص می‌شود.

این طراح چهره‌پردازی در مورد خشونت موجود در چهره‌پردازی سریال «مختارنامه» گفت: سعی كردیم خشونت در این سریال زیاد نباشد و به شكل گذرا به آن بپردازیم و در حدی از آن استفاده كنیم كه مفاهیم مورد نظر در صحنه را برساند و هیچگاه یك صحنه‌ تنها به خاطر خشونت مورد توجه قرار نگیرد.

اسكندری در مورد ویژگی‌های كار در «مختارنامه» به فارس گفت: ما از موقعیت استفاده كردیم و پژوهش‌هایی را در زمینه چهره‌پردازی سه بعدی انجام دادیم كه تجربه‌های خوبی بود و از آن تجربه‌ها نیز استفاده كردیم. البته استفاده از این نوع چهره‌پردازی در كارهای خارجی سابقه زیادی دارد ولی در واقع ما سعی كردیم كه با «مختارنامه» این نوع چهره‌پردازی را در ایران پایه‌گذاری كنیم.

اسكندری در مورد سختی‌های انجام كار در سریال «مختارنامه» گفت: یكی از سخت‌ترین كارها تهیه مواد اولیه و نمونه‌های كار است كه سعی كردیم با صرف وقت مناسب، این مواد و نمونه‌ها را بیابیم.

وی افزود: برای ثبت تجربیات هم، دستیاران من سعی می‌كنند با برداشتن یادداشت و فیلمبرداری از مراحل چهره‌پردازی، این تجربیات را ثبت كنند.

وی همچنین از ساخت مدل‌های حیوانات برای استفاده در سریال خبر داد و گفت: برای اولین بار ماكت طبیعی حیوانات در ابعاد طبیعی در این فیلم ساخته شده كه نتیجه خوبی داشته است و در بعضی صحنه‌ها نیز از آن استفاده شده است.

منبع : خبرگزاری فارس