تبیان، دستیار زندگی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت:‌ متاسفانه امسال روزانه 75 نفر در تصادفات كشور كشته می‌شوند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سردار رویانیان خبر داد:

كشته شدن روزانه 75 نفر در تصادفات امسال

کشته شدن روزانه 75 نفر در تصادفات امسال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت:‌ متاسفانه امسال روزانه 75 نفر در تصادفات كشور كشته می‌شوند.

سردار محمد رویانیان روز چهارشنبه در همایش روز ملی حمل و نقل افزود: امروز بیش از 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر در خارج شهرها بر روی جاده‌ها و در شهرها هم به جز تهران كه شش درصد این سهم متعلق به مترو است در سایر شهرهای كشور، صد در صد بر روی جاده‌ها و خیابان‌ها انجام می‌شود.

وی به دو پدیده شوم ترافیك در كشور اشاره كرد و گفت: تصادفات و حوادث ناشی از آن و حجم بالای ترافیك و بی نظمی‌های ترافیكی مهم‌ترین پدیده‌های شوم در بحث حمل و نقل كشور است.

وی با اشاره به این كه سال گذشته روزانه 85 تن بر اثر تصادفات در كشور كشته می‌شدند، افزود: خوشبختانه این رقم امسال به 75 تن كاهش یافته است كه این رقم هم به نظر ما بسیار بالاست.

وی افزود:‌ دومین عامل مرگ و میر در كشور پس از ایست قلبی، تصادفات است از سوی دیگر خسارات ناشی از تصادفات هم اكنون بر اساس جدیدترین آمارها به روزانه بیش از 25 میلیارد تومان رسیده است.

وی به خطوط BRT اشاره كرد و گفت: BRT حركت نوینی بود كه می‌تواند در تهران راهگشا و در كشور الگو باشد.

وی مترو را یكی از بهترین وسایط حمل و نقل عمومی دانست و گفت: یكی از راه‌های برون رفت از پدیده شوم مرگ و میر در جاده‌های كشور رویكرد ریلی است.

وی تاكید كرد: باید هزینه سفرهای شخصی افزایش یافته و در كنار آن سرعت و تسهیل جابجایی سیستم‌های حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

وی گفت: آینده روشنی را برای حمل و نقل و ترافیك در كشور می‌بینم، اما پس از بازنشستگی.

معاون ترافیك شهردار تهران:

اتوبوس‌های اصلی BRT اوایل سال آینده وارد این خط می‌شوند

کشته شدن روزانه 75 نفر در تصادفات امسال

معاون ترافیك شهردار تهران گفت: تا پایان سال ترافیك منطقه بازار ساماندهی می‌شود.

مهندس تشكری هاشمی روز گذشته در حاشیه همایش روز ملی حمل و نقل، افزود: در ساعات پیك، سه هزار و 500 دستگاه موتورسیكلت و هشت هزار و 500 عابر پیاده از عرض سواره رو در این مسیر تردد می‌كنند.

وی با اشاره به این كه طرح ساماندهی ترافیك بازار در دو بخش ساماندهی ترافیك و ساماندهی مشاغل اطراف بازار انجام می‌شود، افزود:‌ بخش ساماندهی ترافیك با توجه به تصویب شهرداری تهران از روز دوشنبه آغاز شده است كه امیدواریم تا پایان سال این بخش به اتمام برسد.

وی افزود: ‌در بخش ساماندهی مشاغل اطراف بازار، نیازمند اقدامات مطالعاتی و غیره هستیم.

تشكری هاشمی با تاكید بر این كه نباید بارهای سنگین در اطراف بازار در روز جا به جا شود، افزود: از سوی دیگر كاربری‌های غیرمجاز نیز باید در این محدوده مدنظر قرار گرفته و ساماندهی شود.

وی اظهار امیدواری كرد: با اجرای این طرح، انضباط تردد عابران پیاده و وسایط نقلیه در این مسیر حاكم می‌شود.

وی درباره اجرای طرح BRT نیز گفت: 250 دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده در این مسیر با 25 ایستگاه دو منظوره از دی ماه به كار گرفته می‌شوند.

وی تصریح كرد: اتوبوس‌های اصلی مسیر BRT اوایل سال آینده وارد این خط خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت ارائه نشدن خدمات پس از فروش ون‌ها، گفت: این امر بر عهده وزارت كشور و ستاد تبصره 13 است و ما هم در این زمینه معترضیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا