تبیان، دستیار زندگی
در حال حاضر تنها سرویس GPRS توسط اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) ارائه می شود، لذا تنها مشترکین ایرانسل می تواند به راحتی از طریق تلفن همراه خود به سایت فرهنگی تبیان مراجعه کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای استفاده از سایت تبیان از طریق تلفن همراه

دسترسی به سایت و ارایه خدمات اینترنتی در تلفت همراه

چگونه می توان از طریق تلفن همراه سایت تبیان را مشاهده نمود؟

امکان مشاهده مطالب سایت از طریق فعال سازی سرویس GPRS  و Data بر روی تلفن همراه میسر است.

در حال حاضر تنها سرویس GPRS توسط اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) ارائه می شود، لذا تنها مشترکین ایرانسل می تواند به راحتی از طریق تلفن همراه خود به سایت فرهنگی تبیان مراجعه کنند.

البته به زودی این سرویس توسط شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) نیز ارائه خواهد شد و محدوده ی وسیع تری از کاربران می توانند سایت تبیان را از طریق تلفن همراه خود مشاهده کنند. لازم به ذکر است در صورتی که کاربران تمایل داشته باشند می توانند با مراجعه به دفاتر خدماتی امور مشترکین همراه اول سرویس Data را برای همراه اول خود نیز فعال نمایند.

آیا استفاده از سایت تبیان از طریق تلفن همراه رایگان است؟

استفاده از این سرویس برای کاربران براساس تعرفه های اپراتوری است که از آن استفاده می کنند و تبیان هیچ هزینه ی اضافه ای بر آن اعمال نمی کند علاقمندان می توانند جهت اطلاع از تعرفه های همراه اول (شرکت ارتباطات سیار)، به سایت http://www.tct.ir  و یا به دفاتر خدمات امور مشترکین همراه اول مراجعه نمایند. در خصوص تعرفه های اپراتور دوم (ایرانسل) می توانند به  سایت http://www.irancell.ir مراجعه و یا با خدمات مشترکین به شماره 140 از خطوط ام تی ان ایرانسل و یا با شماره 09351400000 تماس بگیرید.

نحوه فعال سازی سرویس GPRS بر روی تلفن همراه و گوشی های مبتنی بر ویندوز به چه صورت است؟

بر روی تلفن همراه به قسمت settings > connection > Access points مراجعه و گزینه Options > new access point > use default settings را انتخاب کنید و در قسمت Connection name نام دلخواه خود (به عنوان مثال : Tebyan-internet ) را وارد نموده و پس از ثبت به قسمت Data bearer مراجعه و گزینه packet data را انتخاب نمایید. سپس در قسمت Applications > web  آدرس http://www.tebyan.net را وارد نمایید.

در گوشی های مبتنی بر ویندوز مانند HP و I-mate کافی است مراحل زیر را طی کنید :

Start menu > setting > Connections که در پایین صفحه قرار دارد را انتخاب نموده و پس از مراجعه به Connections در قسمت Manage existing connections به سربرگ(Tab) General رفته و نامی برای تنظیمات خود در نظر بگیرید (مانند : Tebyan-internet ) سپس به سربرگ Modem رفته و گزینه New را انتخاب کنید. نام تنظیمات را ذخیره و Cellular line (GPRS) را از منوی کشویی انتخاب نموده و بر روی Next کلیک نمایید. Tebyan را به عنوان نام access point ذخیره کرده و به Connection در قسمت My work network برگشته و به Edit my proxy server مراجعه نمایید. Proxy settings را از نوار پایین انتخاب و به قسمت Advance مراجعه نمایید. بر روی HTTP کلیک کرده و در قسمت proxy server آدرس : 10.131.26.138 و 8080 را به عنوان port ذخیره کنید. پس از این مراحل بر روی WAP کلیک کرده و در قسمت proxy server آدرس : 10.131.26.138 و 9201 را به عنوان port ذخیره نمایید.

تنظیمات به پایان رسیده و شما می توانید به Start Menu مراجعه و internet explorer را پیدا نموده و با تایپ آدرس : Http://www.tebyan.net وارد سایت تبیان شوید.

دسترسی به سایت و ارایه خدمات اینترنتی در تلفت همراه

جهت ورود به سایت تبیان، از چه آدرس یا آدرس هایی می توان استفاده نمود؟

آدرس سایت تبیان بر روی تلفن همراه به صورت: http://www.tebyan.net و یا mobile.aspx  می باشد.

* نکته 1 : در اکثر تلفن های همراه هنگام تایپ، نیازی به وارد نمودنhttp:// نیست.

* نکته 2 : در برخی از گوشی ها (مانند p990 در قسمت تنظیمات یا Setting) می توان پسوند .Net و پیشوند www. را گذاشته و آن را ذخیره کنید و برای وارد نمودن آدرس فقط کلمه ی tebyan را تایپ نمایید.


تفاوت نسخه موبایل و نسخه اصلی سایت تبیان در چیست؟

با توجه به اینکه ظرفیت هارد و Ram در رایانه نسبت به موبایل بیشتر است. برای صرفه جویی در هزینه و زمان جهت بارگذاری صفحات، نسخه موبایل بسیار کم حجم تر از نسخه اصلی سایت طراحی شده و تنها دسترسی به آن از طریق موبایل امکان پذیر است. برای راحتی استفاده از سایت در نسخه موبایل میانبر (Shortcut) های زیر تعبیه شده اند:

* : انتهای صفحه

# : ابتدای صفحه

اعداد 1 تا 9 برای ورود به بخشهای مختلف سایت


از چه سرویس هایی در سایت تبیان می توان استفاده نمود؟ درمورد انها توضیح دهید.

1 - پس از ورود به سایت در صورتی که کاربران تمایل داشته باشند وارد مطلب خاصی شوند می توانند بر روی آن مطلب کلیک نموده و مطلب را مشاهده نمایند.

2 - در پایین صفحه لینک هایی برای دسترسی سریع به بخش های مختلف قرار داده شده است.

3 - آب و هوا : در این بخش کاربران می توانند پیش بینی وضعیت آب و هوای 5 روز آینده شهر های ایران را مشاهده نمایند.

4 - در صورت شناسایی در سایت تبیان کاربران می توانند از سرویس های مخصوص اعضا که در زیر به آنها اشاره شده استفاده نمایند.

- پس از شناسایی در سایت، در بالای تمام صفحات لینک تبیان من قرار می گیرد. کاربران با ورود به این بخش می توانند علاوه بر مشاهده ی آدرس اینترنت رایگان های من و استخاره های من، از وضعیت آب و هوای روز شهر محل سکونت خود مطلع شوند.

- در بخش اینترنت رایگان من کاربران می توانند لیست اکانت هایی را که از بخش اینترنت رایگان دریافت نموده اند را مشاهده نمایند.

- در بخش استخاره های من کاربران می توانند لیست استخاره هایی را که از بخش استخاره درخواست نموده اند مشاهده نموده و با انتخاب هر یک پاسخ آن را مشاهده نمایند.

- بخش اینترنت رایگان : اعضا تایید نهایی با دادن 2 امتیاز می توانند 3 ساعت اینترنت رایگان دریافت نمایند.

- بخش استخاره : این بخش مخصوص اعضای تایید نهایی است که درخواست استخاره توسط فضلای قم انجام شده و پاسخ برای آن ها ارسال می گردد.

دسترسی به سایت و ارایه خدمات اینترنتی در تلفت همراه

برخی گوشی ها فونت فارسی را پشتیبانی نمی کنند در این خصوص چه تدبیری اندیشیدید؟

علاقمندان می توانند برنامه فارسی ساز را براساس مدل گوشی در اینترنت جستجو آن را دانلود و نصب نمایند. لازم به ذکر است که در هنگام نصب باید به راهنمای برنامه توجه شود. چنانچه امکان جستجو در اینترنت برای شخص فراهم نیست، می تواند تلفن همراه خود را نزد فروشندگان و یا کسانی که برنامه های تلفن همراه را نصب می نمایند برده تا برنامه ی مورد نیاز را برای آنها نصب نمایند.

آیا ممکن است در مدل خاصی از تلفن های همراه سایت با مشکل نمایش داده شود؟

بله. بر روی مدل های قدیمی تلفن همراه ممکن است مشکلاتی مشاهده شود.

کاربران چگونه می توانند مشکلات را به شما اطلاع دهند؟

با مراجعه به قسمت پرسش و پاسخ از تبیان> مشکلات ما و شما> فنی سایت و انتخاب مشاور می توانند سوالات خود را درباره ی  نحوه ی اتصال به همراه مشخصات گوشی از قبیل شرکت سازنده و مدل گوشی را برای ما ارسال نمایند. تا پس از بررسی های لازم بتوانیم مشکل را برطرف نماییم.

تهیه و تنظیم: مهدی حلوائی - بخش فنی سایت تبیان

مطالب مرتبط :

دسترسی به سایت و ارایه خدمات اینترنتی و استخاره

نسخه تبیان روی موبایل

مجموعه نرم افزار های همراه ( ویژه تلفن همراه)

کنترل کامپیوتر با موبایل

رفع مشکل نمایش فونت فارسی در مدلهای p990i و p910i سونی اریکسون