تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم برای 6 نفر: 450 گرم مرغ پخته  یك چهارم پیمانه مایونز یك چهارم پیمانه ماست پاستوریزه یك قاشق چای خوری پودرفلفل قرمز یك دوم قاشق مرباخوری رب گوجه فرنگی یك قاشق مرباخوری پیاز ریز رنده شده یك عدد فلفل دلمه ای سبز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سالاد مرغ و فلفل( مكزیكی)

مواد لازم برای 6 نفر:

450 گرم

مرغ پخته
یك چهارم پیمانهمایونز
یك چهارم پیمانهماست پاستوریزه
یك قاشق چای خوریپودرفلفل قرمز
یك دوم قاشق مرباخوریرب گوجه فرنگی
یك قاشق مرباخوریپیاز ریز رنده شده
یك عددفلفل دلمه ای سبز نازك خلال شده
یك عددفلفل دلمه ای قرمز نازك خلال شده

180 گرم

ذرت پخته

180 گرم

برنج پخته

طرز تهیه:

مرغ را به صورت خلالی خرد می كنیم و در كاسه ای می ریزیم. سپس مایونز، ماست، پودر فلفل، رب گوجه فرنگی و پیاز رنده را با هم مخلوط می كنیم و می گذاریم كمی بماند. پس از آن با مرغ مخلوط كرده و فلفل دلمه ای ها و ذرت را اضافه می كنیم.

این سالاد آماده سرو است كه می توان آن را به طور دلخواه، با برنج یا نان خورد.

نكات تغذیه ای :

فلفل یكی از سبزیجاتی است كه دارای بیشترین مقدار ویتامین در دنیا می باشد. به عنوان مثال فلفل قرمز 5 برابر لیمو ترش ویتامینC دارد. همچنین مقدار ویتامینهایA ، B1 ،B2 وP ( بیوفلاوونوئیدها) در فلفل زیاد است. البته بعضی از ویتامین های فلفل، در موقع خشك كردن آن از بین می روند.

بیوفلاوونوئیدها كه ویتامینP نیز نامیده می شوند ، باعث تقویت عمل ویتامینC در بدن می شوند بنابراین بایستی با یكدیگر مصرف شوند. بدن قادر به ساختن این مواد نیست و بایستی از طریق غذا دریافت شوند.

این مواد در صدمات ورزشی استفاده شده  و باعث بهبود و تخفیف درد در این موارد می شود.همچنین درد پاها و قسمت میانی پشت بدن و علائم خونریزی طولانی مدت، كاهش كلسیم سرم و تب خال دهان را بهبود می بخشد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.