تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان بین المللی معتقدند که موفق شده اند دو پستاندار جدید جونده را در اندونزی کشف کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو پستاندار جونده جدید کشف شدند

دانشمندان بین المللی معتقدند که موفق شده اند دو پستاندار جدید جونده را در اندونزی کشف کنند.

گروه دانشمندان Conservation International با ارائه مدارکی اعلام کرده اند که در استان "پاپوئا" در اندونزی دو پستاندار جونده جدید شامل یک اپاسوم کوتاه قد و یک موش صحرایی غول پیکر را کشف کرده اند.

این دانشمندان نشان داده اند که این دو پستاندار جدید را در ماه ژوئن در کوهستان "فوجا" واقع در استان "پاپوئا" شناسایی کرده اند.

براساس گزارش رویترز، یکی از این دو حیوان، اپاسوم کوتاه قد "سرکارتتوس" (Cercartetus) است که به عنوان یکی از کوچکترین جانواران کیسه دار دنیا معرفی شده و دیگری موش صحرایی "مالومیس" (Mallomys) است.

محققان موسسه علوم اندونزی با همکاری دانشمندان این گروه بین المللی موفق شده بودند 12 گیاه و حیوان را در اولین سفر خود به این منطقه در سال 2005 کشف کنند.

سرکارتتوس
سرکارتتوس

موش صحرایی غول پیکر در حدود پنج برابر بزرگتر از موشهای شهری عظیم الجثه است. به گفته این دانشمندان این موش بدون ترس از انسان بارها به کمپ این تیم تحقیقاتی وارد شده است.

مالومیس
مالومیس

کوهستان فوجا بخشی از "مامبرامو"، بزرگترین جنگل حاره ای در منطقه آسیا اقیانوسیه است.

در هفته های اخیر گروهی دیگر از دانشمندان در بیابانهای مغولستان پستاندار جونده جدید دیگری را کشف کردند که شبیه به موش است ولی همانند کانگورو می جهد و گوشهای بزرگی شبیه به گوش خرگوش دارد.

mickey-mouse-kangaroo

منبع: مهرنیوز