تبیان، دستیار زندگی
«افسانه‌ی جومونگ» قرار است از سی‌ام اسفندماه هر روز ساعت 18و30 دقیقه روی آنتن برود و ساعت 10و15 دقیقه‌ی روز بعد تكرار شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«افسانه جومونگ» سریال هر روزی نوروز 88

افسانه جومونگ

سرپرست دوبله‌ی این سریال: «بكوب» كار می‌كنم

سریال «افسانه‌ی جومونگ» درحالی قرار است هر روز در نوروز از شبكه سه سیما پخش شود كه تاكنون 19 قسمت آن روی آنتن رفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «افسانه‌ی جومونگ» قرار است از سی‌ام اسفندماه هر روز ساعت 18و30 دقیقه روی آنتن برود و ساعت 10و15 دقیقه‌ی روز بعد تكرار شود.

«افسانه‌ی جومونگ» قرار است از سی‌ام اسفندماه هر روز ساعت 18و30 دقیقه روی آنتن برود و ساعت 10و15 دقیقه‌ی روز بعد تكرار شود.

علیرضا باشكندی ـ مدیر دوبلاژ «افسانه‌ی جومونگ» ـ درباره‌ی روند دوبله‌ی این سریال با توجه به تغییر چگونگی پخش آن به خبرنگار ایسنا گفت: تاكنون 24 قسمت را دوبله كرده‌ایم، اما با توجه به پخش هرروزه‌ی آن در نوروز، 8 جلسه‌ی دیگر برای دوبله‌ی قسمت‌های بعد در نظر گرفته‌ایم. به گونه‌ای كه دوهفته را سه‌روزه و یك هفته را دوروزه كار می‌كنیم.

او درباره‌ی دیالوگ‌نویسی «افسانه‌ی جومونگ» در شرایط كنونی اظهار كرد: این مرحله زمان زیادی می‌برد به گونه‌ای كه سینك دیالوگ‌های هر قسمت مستلزم صرف دو تا سه روز وقت است. در این شرایط «بكوب» كار می‌كنیم.

این مدیر دوبلاژ در زمینه‌ی علت تغییر گویندگان، بازیگرانی حضور داشته در سریال‌های پیشین كره‌یی پخش شد، گفت: اگر گوینده‌ای در مجموعه‌های قبلی كره‌یی به جا انتخاب شده باشد، از او برای دوبله استفاده می‌كنم یكی از علت‌های این كار، احترام گذاشتن به گویندگان است. البته از ابتدا دوبله‌ی «افسانه‌ی جومونگ» باید به سرعت آغاز می‌شد، در این شرایط برخی از این گویندگان مشغله‌هایی داشتند، بنابراین نتوانستم از آنان استفاده كنم.

او ادامه داد: برخی از گویندگان در بعضی از سریال‌های كره‌یی به جای نقش‌های فرعی صحبت می‌كردند اما زمانی كه همان بازیگر در سریالی نقش اول را بازی می‌كند نمی‌توان از گوینده‌ای استفاده كرد كه برای دوبلوری به جای نقش‌های چهارم و پنجم مناسب است. از سوی دیگر قصد ندارم دوبله‌ی سریالی مانند «افسانه‌ی جومونگ» مانند سریال‌های كره‌یی پیشین پخش شده، شود.

باشكندی در پایان شهرزاد ثابتی را آخرین گوینده‌ای ذكر كرد كه تاكنون به جمع دوبلورهای «افسانه‌ی جومونگ» اضافه شده است و به جای نقش دختر یانجو صحبت می‌كند.

یادآور می‌شود كه درحال حاضر مجموعه‌ی «افسانه‌ی جومونگ» سه‌شنبه‌ها روی آنتن شبكه سه سیما می‌رود.

تنظیم برای تبیان : مسعودرضا عجمی