تبیان، دستیار زندگی
مشاور رییس جمهوری: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای تفاهم و همكاری است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاور رييس جمهوري: وحدت حوزه و دانشگاه به معناي تفاهم و همكاري است

مشاور رييس جمهوري در امور روحانيت گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معناي تفاهم و همكاري ميان آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمين "سقا بي‌ريا" روز شنبه در نشستي مطبوعاتي در رشت افزود: روزي كه بتوان اين همكاري و تفاهم را به صددرصد رساند مي‌توان ادعا كرد كه به اين وحدت دست يافته‌ايم.

وي گفت: تفاهم‌هايي كه بر اساس جهان بيني اسلامي صورت مي‌گيرد، زمينه ساز وحدت ماندگار حوزه و دانشگاه مي‌شود.

وي ، وظيفه دفتر مشاوره رييس جمهوري در امور روحانيت را بر دو ماهيت ارتباطي و تعاملي دانست وافزود: وظيفه اين دفتر،اطلاع‌رساني كارهاي دولت به اهالي حوزه‌هاي علميه و همچنين اطلاع‌رساني زمينه‌هاي فكري، فضاها و ظرفيتهاي حوزه‌هاي علميه كه مي‌توانند مددرسان نظام اسلامي باشند، به دولت است.

بي‌ريا، افزود: پيش از اين چنين فعاليتهايي را به‌شكل عام نداشتيم و شايد اگر ‪ ۱۰‬سال در اين زمينه تلاش نماييم، به ثمرات مطلوبي دست مي‌يابيم.

وي بزرگترين چالش روحانيت را هجوم دشمن به‌افكار جوانان و نفوذ در افكار مظاهراسلامي ذكر كرد و بيان كرد: دشمنان از طريق عادي، نظامي و سياسي نتوانستند نظام اسلامي را به‌شكست بكشانند و اينك از اين طريق وارد شده‌اند.

وي گفت: بنابراين براي پاسخگويي به اين افكار و روشن‌سازي اذهان بايستي ساماندهي جديدي در روحانيت شكل گيرد.

بي‌ريا افزود: اگر فعاليتهاي صادقي رخ دهد همه جامعه را تحت تاثير خود قرار خواهند داد و فعاليتهاي دولت نهم نيز بر همين اساس است.

وي در همين حال گفت: چالشهاي امروز عميقتر و جهاني‌تر شده است ، اما ابزارهاي خوبي چون اصل اسلام، قرآن و پشتوانه‌اي چون مردم معتقد به اسلام داريم كه سرمايه محسوب مي‌شوند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وجود بيكاري در جوانان افزود:

اشتغال تنهابه پشت ميزنشيني نيست، بلكه بايستي نيروي كارگرماهر كه قاعده هرم شغلي را تشكيل مي‌دهند را در كشور افزايش داد.

بي‌ريا تصريح كرد: بنابه همين دليل دولت نهم توجه زيادي به گسترش مراكز فني و حرفه‌اي كرده است.

وي درباره تعداد روحانيون در سراسر كشور گفت : متاسفانه سازمان آمار حوزه علميه در كشور وجود ندارد و پيشنهاد شده است تا اين سازمان تشكيل شود.