تبیان، دستیار زندگی
یكی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های زمستانی در كشور مجارستان، سوپ خامه‌ای اسفناج است و همان‌طور كه از نام آن پیداست، مواد اولیه آن را اسفناج و خامه تشكیل می‌دهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپ خامه‌ای اسفناج

سوپ اسفناج

یكی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های زمستانی در كشور مجارستان، سوپ خامه‌ای اسفناج است و همان‌طور كه از نام آن پیداست، مواد اولیه آن را اسفناج و خامه تشكیل می‌دهد.

البته گاهی اوقات زرده تخم‌مرغ را نیز به مواد داخل آن اضافه می‌كنند.

مواد لازم برای 4 نفر:

500 گرم برگ اسفناج

5 پیمانه آب

2 عدد پیاز (ریز خرد شود)

25 گرم یا 2 قاشق سوپ‌خوری كره

3 قاشق سوپ‌خوری آرد سفید

یك پیمانه خامه

نمك و فلفل سیاه به مقدار لازم

2 عدد تخم‌مرغ پخته برای تزئین

طرز تهیه:

1 – آب را در قابلمه‌ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید. سپس اسفناج را به همان حالت درسته به آن اضافه كنید و مدت 5 تا 6 دقیقه حرارت دهید تا بپزد.

2 – برگ اسفناج پخته شده را از داخل آب بیرون آورید و در دستگاه خردكن یا غذاساز آن را به پوره تبدیل كنید. قابلمه حاوی آب را نیز كنار بگذارید.

3 – كره را داخل تابه‌ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. سپس پیاز خردشده را در آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

حالا پیازداغ را از روی اجاق بردارید و پس از اضافه كردن آرد، دوباره روی شعله اجاق گاز به مدت یك الی دو دقیقه حرارت دهید تا آرد نیز سرخ شود.

4 – مخلوط پیازداغ و آرد سرخ‌شده را به آبی كه اسفناج در آن پخته شده است، بیفزایید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا دوباره به جوش آمده و كمی غلیظ شود.

5- سپس پوره اسفناج و خامه را به آن اضافه كرده و مدتی حرارت دهید تا سوپ جا بیفتد و غلظت مناسبی پیدا كند.

6- در این فاصله، نمك و فلفل مورد نیاز را به سوپ اضافه كنید.

7- در ضمن، تخم‌مرغ‌ها را هم در قابلمه كوچكی آب‌پز كنید. در پایان، سوپ را در ظرف مورد نظر برای سرو بریزید و تخم‌مرغ‌های پخته را هم با چاقو به دو نیم كرده و روی سوپ قرار دهید.

* طرز تهیه چند نوع غذای دیگر با اسفناج:

ته چین اسفناج

پنکیک اسفناج

رولت اسفناج با سس لیمو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.