تبیان، دستیار زندگی
شاید به خاطر اینكه جلوی چشم نیست، این‌طور مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرد. منظورم آرنج دست است كه برای خیلی‌ها یكی از نقاط فراموش‌شده ی بدنشان است و هر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان خانگی آرنج‌های پر چروك

آرنج دست

شاید به خاطر اینكه جلوی چشم نیست، این‌طور مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

منظورم آرنج دست است كه برای خیلی‌ها یكی از نقاط فراموش‌شده ی بدنشان است و هر چقدر هم كه به زیبایی و لطافت پوست سایر اعضا اهمیت می دهند، این عضو را بی‌نصیب می‌گذارند.

معمولا پوست آرنج دست، ضخیم، خشن و تیره است و در مواقعی هم كه فردی به فكر پوست آرنج می‌افتد، درمانش آن‌قدر بعید به نظر می‌رسد كه بعد از مدت كوتاهی تلاش، فرد ناامید می‌شود. برای رسیدن به این مقصود، كافی است چهار مرحله را پشت سر بگذارید:

مرحله اول:

ابتدا آرنج خود را در آینه نگاه كنید و وضعیت پوست آن را تشخیص دهید؛ اگر هنوز آن‌قدرها فاجعه‌بار نیست و كم‌كم به مرحله زبری و سیاهی نزدیك می‌شود با جدیت، پیشگیری را شروع كنید.

مرحله دوم:

به جای یك شست‌وشوی سریع و آرام در حمام، هر روز چند ثانیه‌ای با یك لیف بافتنی یا اسفنجی كه دارای تار و پود و نسوج است یا یك تكه پارچه، آرنج خود را بسایید؛ البته می‌‌توانید از مواد ضدعفونی‌كننده بدن نیز برای ساییدن آرنجتان استفاده كنید.

البته مواظب باشید در ساییدن آرنج خود زیاده‌روی نكنید و پوست آن را از بین نبرید!

مرحله سوم:

بعد از دوش گرفتن، آرنج را آهسته خشك كرده و از یك مرطوب‌كننده استفاده كنید. اگر كرم انتخابی شما، آلفا هیدروكسیل اسید داشته باشد، سلول‌های جدید را ترغیب می‌كند تا زودتر رشد كنند و پوستی صاف و نرم، جایگزین پوست ضخیم می‌شود.

مرحله چهارم:

اگر میزان آسیب خیلی زیاد است، شما به وسایل لایه‌برداری سطحی در منزل نیاز خواهید داشت.

برخی لوازم لایه‌برداری سطحی در منزل (home microdermabrasion kit) بسیار گران‌تر از آن است كه خیال دارید برای درمان آرنجتان صرف كنید. اما یادتان نرود كه این هزینه، یك بار برای همیشه است. بنابراین یكی از آنها را از داروخانه تهیه كنید.

* مطالب مرتبط:

پوستی نرم و بدون چروک

روش جدید درمان چین و چروك صورت

راه درمان جوش و چین و چروك پوست چیست؟

علل پیدایش پیری زودرس در پوست(1) و (2) 

پوستى بدون چروك با ده ماده غذایى 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.