تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی شنا برای حضور در مسابقات المپیك به اردوی 6 ماهه استرالیا نیاز دارد........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"بنزین" مشكل تازه ورزشكاران!

تیم ملی شنا برای حضور در مسابقات المپیك به اردوی 6 ماهه استرالیا نیاز دارد.

"رضا حبیبی" ناظر كمیته ملی المپیك كه ماه‌هاست روی حضور چهار نماینده ایران در اردوی 6 ماهه استرالیا تاكید دارد به ایسنا، گفت: برای كسب سهمیه مسابقات المپیك پكن چهار نفر نزدیك به ركورد ورودی هستند كه تا فرصت باقی مانده به المپیك به برگزاری یك اردوی 6 ماهه در كشور استرالیا زیرنظر یك مربی مجرب نیاز داریم.

محمد بیداریان در 100 متر آزاد، سهیل آشتیانی در 200 متر آزاد، سعید آشتیانی در 400 متر آزاد و محمد علیرضایی در 100 متر قورباغه از جمله شناگرانی هستند كه ناظر كمیته ملی المپیك آنها را نزدیك به ورودی المپیك می‌داند: اگر این شناگران در استرالیا حضور یابند قطعا در آنجا مشخص می‌شود كه می‌توانند ركورد كسب كنند یا خیر. كمیته ملی المپیك در این زمینه باید نظر نهایی را به ما بدهد، فدراسیون شنا نظرش مثبت است.

وی كه كادرفنی تیم ملی شنا را نسبت به وظایف‌شان كاملا توجیه شده می‌داند، گفت: مربیان عملكرد خوبی داشته‌اند، شنای كشور برای متحول شدن نیازمند استعدادیابی است. جشنواره استعدادیابی كه اخیرا برگزار شد باید استمرار یابد و این جشنواره سبب می‌شود پشتوانه بیشتری برای توسعه پایدار در شنا داشته باشیم.

حبیبی با اشاره به 15 ركورد جابجا شده در مسابقات سالنی ماكائو گفت: عملكرد شناگران نشان داد كه برای كسب سهمیه لب مرز هستند؛ اما فاصله آنها با سطح جهانی و المپیك بسیار زیاد است و به یك برنامه بلندمدت برای جبران این فاصله نیاز داریم.

مشكل غذا و محیط ورزشگاه آزادی همواره از جمله مواردی بوده است كه بسیاری از ورزشكاران به آن انتقاد كرده‌اند، ناظر كمیته ملی المپیك در این زمینه معتقد است: شناگران از وضعیت غذا ناراضی بودند كه آن را به كمیته ملی المپیك انتقال دادیم. مقرر شد مسوول تغذیه كالری مورد نیاز ورزشكاران را محاسبه كند و برنامه‌ای برای كالری دریافتی شناگران بدهد. خوابگاه شناگران نیز كنار استخر است و امكانات آنها در حد متوسط است اگر كمیته ملی المپیك استخر مجموعه ورزشی انقلاب را در اختیار شناگران قرار دهد، از همه لحاظ برای آنها بهتر است.

وی به مسافت طولانی ورزشگاه آزادی و خسته كننده بودن آن برای ورزشكاران اشاره كرد: اگر اردوی ملی‌پوشان از ورزشگاه آزادی به ورزشگاه انقلاب انتقال یابد،‌ قطعاً از نظر روحی، روانی، اجتماعی و ریكاوری روی آنها تاثیر مستقیم دارد.

ناظر كمیته ملی المپیك كمبود بنزین را مشكل دیگری برای ورزشكاران و ناظران می‌داند كه مسافت طولانی را هر روز باید تا ورزشگاه آزادی طی كنند و برای تردد مشكل دارند.

حبیبی ادامه داد: طولانی بودن این مسیر سبب می‌شود ملی‌پوشان قبل و بعد از تمرین همواره در ترافیك حضور داشته باشند كه خستگی راه و زمان لازم برای بازگشت به حالت اولیه در كیفیت كار آنها تاثیر مستقیم دارد.

حبیبی به محیط خسته كننده ورزشگاه آزادی اشاره كرد: محیط ورزشگاه آزادی همیشه برای ورزشكاران خسته كننده بوده است و برای ورزشكاران شهرستانی كه شبانه‌روز در آنجا هستند، از نظر روحی، افسرده می‌شوند؛ اما حضور ورزشكاران در ورزشگاه انقلاب و قرار گرفتن آنها در میان ورزشكاران دیگر و حتی نگاه كردن به بازی‌هایی مثل گلف و تنیس و یا پیاده روی‌ در جاده تندرستی از لحاظ روحی روانی آنها را ارضا خواهد كرد.

وی در پایان صحبت‌های خود در رابطه با اقدامات فرهنگی كه باید برای تیم‌های ملی انجام شود، به ایسنا گفت:انجام دادن امور فرهنگی كاری نیست كه یك شبه انجام شود بلكه كار فرهنگی اقدامی زیربنایی به شمار می‌رود كه باید از خانواده و از مدارس آغاز ‌شود. احترام متقابل بین مربی و ورزشكار و رابطه صحیح بین آنها، كنار گذاشتن بازیكن‌سالاری كه به یك معضل در ورزش تبدیل شده است و... جزء امور فرهنگی هستند كه یك شبه درست نمی‌شود و باید از پایه به آن پرداخت.