تبیان، دستیار زندگی
«زنی در زمستان» محصول سال 2005 انگلستان است كه در مدت زمان یك ساعت و 40 دقیقه در كمپانی «هایوی فیلم» ساخته شده است. در این فیلم رنگی به زبان‌های فرانسه و انگلیسی صحبت می‌شود و صدای آن نیز دالبی دیجیتال است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داستانی عجیب و غریب از یك عشق

فیلم سینمایی زنی در زمستان

به انگیزه‌ی تكرار پخش«زنی در زمستان» در سینما ماوراء

«زنی در زمستان» محصول سال 2005 انگلستان است كه در مدت زمان یك ساعت و 40 دقیقه در كمپانی «هایوی فیلم» ساخته شده است. در این فیلم رنگی به زبان‌های فرانسه و انگلیسی صحبت می‌شود و صدای آن نیز دالبی دیجیتال است.

** درباره فیلم

سینمایی «زنی در زمستان» با الهام گرفتن از آثاری چون «سال گذشته در مارین‌باد» (به كارگردانی آلن رنه) و «سولاریس» (ساخته آندری تاركوفسكی) در صدد جذب مخاطب و در عین حال ادای دین به بزرگان سینما برآمده است. ریچارد جابسون در این فیلم بر استفاده از گریمی رئال برای بازیگران تاكید داشته و در عین حال قصد داشته فیلمی آبستره و انتزاعی را در معرض دید قرار دهد.

این فیلم همانند دیگر ساخته جابسون با نام «16 سال مصرف الكل» با استفاده از دوربین ویدئویی دیجیتال ساخته شده و برای اكران در سینماها به 35 میلی متری تبدیل شده است.

** داستان فیلم

فیلمنامه «زنی در زمستان» را خود كارگردان در ژانر درام به نگارش درآورده است.داستان فیلم درباره مردی به نام مایکل است كه متخصص فیزیک کوانتوم و عضو هیأت منجمین و ستاره شناسی است ؛ او که شخصیت مرموزی دارد به طور اتفاقی عاشق زنی به نام کارولین می شود که به جز نام کوچک او چیزی درباره‌اش نمی داند و رابطه آن دو به طور موازی هم زمان با تولد یک ستاره فانی که نور آن زیادتر شده است به طور عجیبی پیش می‌رود؛ ستاره ای که به عنوان جهتی برای مطالعه زمان به منظور اثبات تئوری سفر زمان به حساب می‌آید. ماجراها به صورت فلاش بک پیش می‌رود و مایکل با پیدا کردن کارت ویزیت دکتر هانت از توی کیف کارولین به سراغ او می رود تا درباره اش بیشتر بداند .اما دکتر اظهار می‌کند که زنی را سالهای قبل با این مشخصات می‌شناخته که پس از مرگ معشوقه‌اش با بچه‌ای که در شکم از او داشته به

زندگی خود در همین شهر ادامه می‌دهد.

** اكران در سینماها و حضور در جشنواره‌های جهانی

سینمایی «زنی در زمستان» به لحاظ هنری فیلمی قابل توجه در سینمای جهان محسوب نمی‌شود. تنها حضور موفق این فیلم در جشنواره‌ای هنری، به سال 2005 برمی‌گردد كه در جشنواره بافتا اسكاتلند شركت كرد و در بخش بهترین كارگردانی و بهترین فیلم این جشنواره نامزد دریافت جایزه شد. این فیلم هم چنین در جشنواره بافتا اسكاتلند كاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلم منتخب تماشاگران بوده است.

سینمایی «زنی در زمستان» در ماه مارس سال 2006 در جشنواره بین المللی بخارست رومانی به اكران درآمد و 30 نوامبر همان سال نیز در جشنواره ونكور كانادا به روی پرده رفت.

** درباره كارگردان فیلم

ریچارد جابسون بیش از آن كه به عنوان كارگردان در عرصه سینما مطرح باشد یك تهیه كننده است.او 6 آوریل 1960 در اسكاتلند به دنیا آمد و زمانی كه تنها 17 سال داشت نخستین موفقیت خود در عرصه سینما را به ثبت رساند.

او تهیه‌كنندگی را از سال 1996 آغاز كرد و نخستین فیلمی كه به همت او به ساخته شد، «تنها روزی دیگر در لندن» نام داشت. پس از این فیلم جابسون 5 فیلم دیگر نیز تهیه‌ كرد كه آخرین آنها همین «زنی در زمستان» است.

جابسون تا كنون 4 فیلم كارگردانی كرده است كه زنی در زمستان سومین فیلم وی محسوب می‌شود؛ او در سال 2006 فیلمی دیگر به نام «چم087» را ساخت كه اثری كوتاه و مزیكال بود.

** بازیگران فیلم

در سینمایی «زنی در زمستان» برین كاگس(در نقش دكتر هانت)، جیسون فلمینگ(دیوید)، جولی گایت(كارولین) و جمی سایوز(مایكل) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منبع : ایسنا