تبیان، دستیار زندگی
در این اتاق که شبیه به بوم نقاشی است، بین چندین رنگ تند امروزی با مبلمان تزیینی و نقاشی شده و نیز لوازم فرفورژه، چنان همسازی خاصی ایجاد شده که چشم‌اندازی بسیار منحصر و به یاد ‌ماندنی خلق گشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سبک نوآورانه

نگاهی ویژه به چهار سبک (4)

سبک نوآورانه

لینک قسمت اول (سبک امروزی)

لینک قسمت دوم (سبک ویلایی )

لینک قسمت سوم (سبک راحت )   

در این اتاق که شبیه به بوم نقاشی است، بین چندین رنگ تند امروزی با مبلمان تزیینی و نقاشی شده و  نیز لوازم فرفورژه، چنان همسازی خاصی ایجاد شده که چشم‌اندازی بسیار منحصر و به یاد ‌ماندنی خلق گشته است. برای خلق چنین حالت رنگین کمانی خارق‌العاده در محیط ، ترکیبی از رنگ‌ها را برگزینید که یکی از دیگری درخشان‌تر باشد و سپس آن‌ها را بر دیوارهای مختلف به کار ببرید. این اتاق‌نشیمن به سبک ویکتوریایی آراسته شده و رنگ‌های درخشان و روشن ارغوانی، زعفرانی و آبی آسمان، فضای آن را بسیار شاد و مفرح کرده‌اند. تنها، قرنیز سفید پایین دیوار، کف‌پوش طبیعی و قاب‌های چوبی تابلو و آینه هستند که حالت سنگین و معتدل‌تری در فضا می‌آفرینند.

مبلمان اتاق بیش از آن که راحت باشد، دارای ظاهری زیباست. در واقع نیمکت قدیمی طرح پارک تبدیل به یک مبل پذیرایی چشم‌گیر و متفاوت شده است. البته مجموعه‌ای از کوسن‌های رنگارنگ جایگاه نشستن بر روی نیمکت چوبی را نرم‌تر و راحت‌تر می‌کنند. رنگ بالشتک‌ها از لحاظ تندی با رنگ دیوارها هم خوانی دارد. رنگ تند لیمویی و سبز در تقابل با رنگ سورمه‌ای نیمکت، چشم‌نواز و زیباست.

میز مقابل نیکمت با رنگ آبی چشم‌گیر خود و گلدانی پر از گل لاله ی تازه بر روی آن، در زیباتر شدن اتاق نقش مهمی دارند. جاشمعی و آباژورهای فرفورژه با حالت حلزونی و مارپیچی خود، رنگ‌های امروزین اتاق را تا حدی خنثی می‌کنند.

پایان

منبع : ایران آذین - با تغییر و تلخیص

مقالات مرتبط :

تغییر دكوراسیون؛ تغییر فصل               

ریزه كارى هاى دكوراسیون                     

چه پوششى براى كف خانه مناسب تر است                

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.