تبیان، دستیار زندگی
کتاب «زندگی فعال همراه با ورزش داروی معجزه آسای سلامتی و طول عمر» که نویسنده آن استوارت گوردون بوده...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی فعال همراه با ورزش(1)

مشورح کامل کتاب زندگی فعال همراه با ورزش

کتاب «زندگی فعال همراه با ورزش داروی معجزه آسای سلامتی و طول عمر» که نویسنده آن استوارت گوردون بوده، توسط دکتر ژاله معماری ترجمه و تالیف شده است.

چاپ نخست این کتاب در سال 1386 و توسط انتشارات بامداد کتاب با شمارگان 3000 هزار نسخه صورت گرفت که مبلغ آن 3 هزار تومان است.

این کتاب هفت فصل دارد که « پیش به سوی زندگی فعال»، «زندگی فعال را جزئی از زندگی خود قرار دهید»، «مطالبی برای همه»، «فراتر از اصول، 6 گام اساسی تا کسب موفقیت»، «تمرین، تفریح و بازی در خانه»، «تمرینات خارج از منزل» و «مطالب تکمیلی، سایر عادات برای حفظ سلامتی» را شامل می شود.

در این کتاب مولف به این نکته مهم اشاره می کند که متخصصان تربیت بدنی مردم را به کنار گذاشتن بخشی از زمان برای اجرای تمرینات بدنی تشویق کرده و فعالیت هایی چون دوچرخه سواری، دویدن و شنا را به خاطر تاثیر غیر قابل انکاری که روی بهبود عملکرد دستگاه عروق دارند، توصیه می کنند.

گروه ورزشی سایت تبیان قصد دارد مطالب کامل این کتاب ارزشمند را برای مطالعه شما کاربران گرامی روی خروجی خود قرار دهد که در زیر بخش نخست آن را می خوانید:

فصل اول:

پیش به سوی زندگی فعال

این فصل زیر بنای مطالبی است که در فصول بعدی به آنها اشاره خواهد شد و شامل 3 بخش است:

1- درک و فهم زندگی فعال: در مورد اینکه زندگی فعال چیست و چیزی بیش از فعال و پرتحرک زندگی کردن است، بحث می کند.

2- رسیدن به آرزوها: با طرح و ارائه فواید ارزشمند زندگی فعال، دلایل بسیارخوبی را برای انتخاب یک زندگی فعال عنوان می کند.

3- چقدر کافی است: شامل جداول و نمودارهایی است که برای سلامتی و رعایت مقدار فعالیت مورد نیاز است. این بخش همچنین درمورد معانی علمی واژه هایی مانند ورزش، آمادگی جسمانی، سلامتی، خوب بودن و ... توضیحاتی ارائه می کند.

حال موقع آن است که در مورد نکات فوق توضیحات بیشتری بدهیم.

درک زندگی فعال:

زندگی فعال یک عقیده انقلابی و جدید نیست بلکه عقیده ای تکامل یافته که ریشه های آن در گذشته است، درحین اینکه راهی به سوی آینده نشان می دهد. زندگی فعال بازگشتی به اصول است، بازگشتی به سادگی، به اعتدال و تنوع.

زندگی فعال شادی ها، ارزش ها و فواید بسیاری از انواع فعالیت ها را ارائه می دهد و شامل فعالیت هایی است که برای انسان مفید، دلپزیر و ارضا کننده است.

زندگی فعال در مورد سلامتی صحبت می کند، چیزی که شما آن را انتخاب کرده اید. فعالیتهایی که انجام می دهید به عوامل بسیاری بستگی دارد، به طوریکه این فعالیت ها برای فردی 60 ساله نسبت به یک فرد 30 ساله تفاوت دارد.

همچنین درمورد کودکان دبستانی نسبت به پدر و مادر آنها که مشغله های فراوانی دارند، تفاوت دارد. توانایی ها، علایق و تفاوت در سنت های خانوادگی و فرهنگی نیز مهم هستند. زندگی فعال در افراد مختلف، متفاوت بوده و مساله ای است که به زندگی هر فرد مربوط می شود.

(پایان بخش نخست - ادامه دارد)