تبیان، دستیار زندگی
نتایج چند بررسی جدید نشان می‌دهد که مجردی و آدامس جویدن از اضافه وزن جلوگیری می‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیواورلئان در آمریکا چهارشنبه 24 اکتبر (2 آبان) در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجرد و آدامس علیه چاقی

پسری در حال جویدن آدامس

نتایج چند بررسی جدید نشان می‌دهد که مجردی و آدامس جویدن از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیواورلئان در آمریکا چهارشنبه 24 اکتبر (2 آبان) در کنفرانس انجمن چاقی آمریکا(سازمانی مرکب از گروهی از متخصصان که در تلاش هستند با مسئله فراگیر چاقی در این کشور مبارزه کنند)، نتایچ بررسی‌های پژوهشگران در این مورد منتشر شد.

با افزایش سن، دور کمر همه افراد تا حدی افزایش پیدا می‌کند، اما یک بررسی بر روی 8000 جوان آمریکایی نشان داد هنگامی آنها ازدواج می‌کنند، میزان این اضافه وزن بیشتر هم می‌شود.

پژوهشگران دانشگاه چپل هیل در کارولینای شمالی که این بررسی را انجام داده‌اند می‌گویند احتمالا علل متعددی در افزایش وزن پس از ازدواج موثر است، از جمله ورزش نکردن و بچه‌دار شدن.

این بررسی نشان داد که به طور متوسط در طول پنج سال، زنان مورد مطالعه حدود 7 کیلوگرم و مردان مورد مطالعه حدود 11 کیلوگرم افزایش وزن پیدا کردند.

به گفته این پژوهشگران باید از تاثیر زوج‌ها بر یکدیگر استفاده کرد تا آنها به رفتارهای مثبت روی آورند و از شیوه ی زندگی سالم یکدیگر حمایت کنند.

این نکته را بررسی دیگری در مورد 357 زوج نشان داد که یکی از آنها مبتلا به دیابت بود و به این خاطر از رژیمی سخت پیروی و ورزش می‌کرد و همسرهای این افراد نیز وزن کم می‌کردند.

در همین حال یک گروه از پژوهشگران در دانشگاه کالدونین در گلاسکو اسکاتلند در بررسی که نتایج آن را در انجمن چاقی آمریکا اعلام کردند، نشان داده‌اند که جویدن آدامس می‌تواند به کنترل وزن کمک کند.

این پژوهشگران می‌گویند که جویدن آدامس میزان گرسنگی، تمایل به خوردن و اشتیاق‌ به خوردن تنقلات شیرین و چاق‌کننده را کاهش می‌دهد.

در این بررسی از 60 نفر خواستند که هنگام آماده کردن غذا آدامس بجوند. نتیجه این بود که این افراد نسبت به افرادی که هنگام آشپزی آدامس نمی‌جویدند، کمتر دچار گرسنگی شدند و در واقع هم کمتر خوردند، و خوردن تنقلات شیرین بوسیله آنها تا 5/46 کالری کاهش پیدا کرد.

همچنین بررسی‌های متعددی نشان داد که جویدن غذا باعث می‌شود شما بیشتر احساس سیری کنید. جویدن برش‌های سیب از این لحاظ بهتر از نوشیدن آب ‌سیب یا خوردن پوره سیب است.

یک بررسی در دانشگاه پارک در پنسیلوانیا نشان داد که خوردن یک سیب کامل پیش از ناهار، میزان مصرف انرژی را تا 15 درصد کاهش می‌دهد.

گرچه میزان کالری سیب خورده شده با میزان کالری آب سیب یا پوره سیب برابر و حدود 152 کالری بود، ولی افرادی که برش‌های سیب را جویده بودند، نسبت به افرادی که آب سیب یا پوره سیب خورده بودند، غذای کمتری خوردند.

منبع: همشهری

* مطالب مرتبط:

توصیه هاى غذایى براى كاهش وزن

چاقی باعث کاهش حافظه می شود

كاهش وزن سریع، مضر است

استرس باعث چاقی می شود

بزرگی شكم و درمان آن

عوارض چاقی چیست؟

برای كاهش اشتها چه باید كرد؟

آیا جویدن آدامس مفید است ؟

چند توصیه برای آدامس جویدن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.