تبیان، دستیار زندگی
موسس و رئیس هیئت مدیره‌ نسل آفتاب و مدیر عامل این موسسه در آستانه‌ برگزاری نخستین همایش معرفی قهرمانان.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر و ورزش بالهای اوجگیری فرهنگ ایران

موسس و رئیس هیئت مدیره‌ نسل آفتاب و مدیر عامل این موسسه در آستانه‌ برگزاری نخستین همایش معرفی قهرمانان، مربیان و مدیران برتر اخلاق ورزشی کشور، به تشریح اهداف برگزاری همایش مذکور پرداختند.

به نقل از مهر، امیر رضا خادم که در نشستی مطبوعاتی در محل خانه‌ شهریاران جوان سخن می گفت، برگزاری همایش معرفی قهرمانان، مدیران و مدیران اخلاق ورزشی کشور را از برنامه‌های در دست اقدام موسسه نسل آفتاب دانست و گفت: هدف ما از تشکیل موسسه‌ نسل آفتاب حمایت فرهنگی از حوزه‌های ورزش و هنر بود.

وی افزود: موسسه نسل آفتاب به عنوان یک NGO و گروهی که احتمالا کمتر زیر ذره ‌بین و فشار ارائه کارنامه در حیطه‌ کاری اجرایی و حتی در حوزه‌های متفاوت به خصوص بخش هنر و ورزش هستند، قصد دارند با جمع شدن دور هم به سمت اهداف عالیه انقلاب فرهنگی که از مطالبات مردم است، حرکت کنند.

موسس نسل آفتاب در ادامه دو مقوله‌ هنر و ورزش را بال ‌های پر توانی دانست که می ‌توانند در جهت اوج ‌گیری هر چه بیشتر فرهنگ ناب ایران و اسلامی ما بهتر از آنچه که تاکنون اتفاق افتاده انجام وظیفه کنند و چنانچه این 2 حوزه در کنار بار فنی خود بتوانند رسالت و پیام خود را از ابعاد فرهنگی انتقال دهند، برای جوانان و نوجوانان ایران زمین بسیار موثر خواهد بود.

خادم ادامه داد: در واقع در این فضا می ‌توانیم از دریچه‌ هنر و ورزش گسستی که امروز به نظر می ‌رسد بین نسل‌ها وجود دارد را بر طرف کرده و به اهداف و رسالت فرهنگی که داریم، نائل شویم و موسسه‌ نسل آفتاب قصد دارد با توجه به چهره‌هایی که به لحاظ ارتباط دو سویه با بدنه جامعه و بدنه هنر و ورزش و از سوی دیگر ارتباط منطقی و مثبت با بدنه‌ اجرایی، برنامه ‌ریزی و تصمیم‌ گیر و تصمیم‌ ساز جامعه دارند، بتوانند انتقال دهنده‌ پیام این دو طیف و ایده باشند.

به نظر نماینده تهران در خانه ملت، دولت به معنای عام کلمه زمانی می‌ تواند موفق باشد که بتواند حرف خود را به مردم برساند و متقابلا حرف مردم را در فضایی واقع ‌بینانه متوجه شود که امید است موسساتی چون نسل آفتاب بتوانند در دو فضای ورزشی و هنری حرف‌ها و انتظارات بسیار زیاد جامعه هنر و ورزش از مسئولان و بالعکس را انتقال دهند.

رئیس هیئت مدیره‌ نسل آفتاب ایجاد اتحاد بین اهالی ورزش و هنر و این دو با هم را از دیگر اهداف این موسسه بر شمرد و گفت: اشکال عمده در این دو بخش این است که هر چند فعالیت‌های بسیار و حرکت‌های قابل تامل بسیاری در این وادی‌ها انجام می ‌شود اما به دلیل عدم وجود ارتباط منطقی بین اهالی ورزش با همدیگر و یا اهالی هنر با همدیگر ما حصل و بازده آن زیاد قابل تامل نیست و نتیجه آن این شده که در تمامی ادوار قبل و بعد از انقلاب همیشه مدیریت این بخش‌ ها با افرادی بوده که خارج از حیطه هنر و ورزش بوده و به فعالیت‌های دیگری می ‌پرداختند.

وی از برگزاری معرفی قهرمانان، مربیان و مدیران برتر اخلاق ورزشی کشور در 17 دی ماه همزمان با سالگرد بزرگداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی خبر داد و گفت: هدف از معرفی قهرمانان، مربیان و مدیران نهادینه کردن رفتارهای اخلاقی و ارج نهادن به آنها در کنار توجه به قابلیت‌های فنی است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس هفتم اظهار داشت: موسسه نسل آفتاب کسی را پهلوان معرفی می ‌کند که در عین حال که از ویژگی‌ های خاص فنی و قابلیت‌های خاص تخصصی برخوردار است، ویژگی‌ها و رفتارهای اخلاقی و احترام و رعایت هنجارهای اجتماعی مربوط به جامعه خود را هم مد نظر قرار دهد.

"هنگامی که مسئولان ما بیشترین توجه خود را معطوف به کسب مدال‌ های رنگارنگ و افتخارات فنی کرده‌اند و به اندازه‌ای این فشارها و هجمه‌ها سنگین است که یک قهرمان یا مدیر یا یک مربی شاید و فقط برای ابراز وجود خود، مجبور به زیر پا گذاشتن بسیاری از هنجارهای اجتماعی باشد، نباید انتظار داشت که این هنجارها ماندگار و نهادینه شود؛ چه رسد به این که بخواهد توسعه پیدا کند".

خادم در عین حال اضافه کرد: باید تصور کنیم که با برگزاری چنین مراسمی و تبلیغ و تمرکز بر آن بیش از یک روز زمینه‌ای را برای ایجاد چالش و صحبت در این فضا فراهم می کنیم تا در کنار توجه به مباحث فنی به مسایل اخلاقی و هنجارهای اجتماعی هم توجه شود.