تبیان، دستیار زندگی
با استفاده از دو رنگ با زمینه‌های مختلف که بر جزئیات طرح تاکید و آن‌ها را برجسته می‌کنند، می‌توان یک طراحی خنثی در اتاق نشیمن را از حالت سادگی محض در آورد. رنگ‌آمیزی تک رنگ ، فضای کمینه‌گرای ژاپنی را تداعی می‌کند که می‌تواند با مبلمانی کاملاً شرقی تشدید ش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سبک امروزی

نگاهی ویژه به چهار سبک  در دکوراسیون(1)

سبک امروزی

با استفاده از دو رنگ با زمینه‌های مختلف که بر جزئیات طرح تاکید و آن‌ها را برجسته می‌کنند، می‌توان یک طراحی خنثی در اتاق نشیمن را از حالت سادگی محض در آورد. رنگ‌آمیزی تک رنگ ، فضای کمینه‌گرای ژاپنی را تداعی می‌کند که می‌تواند با مبلمانی کاملاً شرقی تشدید شود.

برای داشتن محیطی امروزی، انتخاب رنگ‌های خنثی به معنای به کارگیری درجات رنگی است که از نظر شدت در یک مایه‌اند. رنگ آمیزی دیوارها با رنگ میانه‌ای مثل طوسی گرم، احساس بسیار آرامش بخش‌تری از سفید یا کرم به ارمغان می‌آورد. یک فرش کم‌رنگ نیز به روشنایی محیط کمک می‌کند. برای طرح‌های تک رنگ، سورمه‌ای گزینه ی بهتری نسبت به مشکی است و درجات ملایم‌تر آبی به شادابی محیط اتاق یاری می‌دهد.

کاناپه با یک طرح چاپی کرم و طوسی مایل به قهوه‌ای پوشانده شده و دیوار جلویی با کاغذ دیواری متن‌دار در زمینه ی آبی ملیح پوشش داده شده است. طرح‌های برجسته‌تر در کوسن‌ها بیش‌تر به چشم می‌آیند. طرح‌های چاپی تک رنگ، همراه با کرم که در وسایل استفاده می‌شود، بسیار آرام و چشم نوازند و برای جان دادن به طرحی خنثی و بی‌رنگ، مناسب جلوه می‌کنند. در این اتاق قسمت‌های قهوه‌‌ای تیره در مبلمان، به طرح غنا بخشیده‌اند، در حالی که میز چوبی جلوی مبل و صندلی تکی که تک رنگ نارنجی دارند، محیط اتاق را گرم‌تر کرده‌اند. این روزها مبلمان شرقی با رنگ چوب به فراوانی در دسترس‌اند و به راحتی می‌توان آن‌ها را در خانه‌هایی با معماری داخلی مدرن، به کار گرفت.

ادامه دارد...

منبع : ایران آذین -  با تلخیص

مقالات مرتبط :

جانی تازه به زندگی                      

نمائی تازه با کمترین هزینه                 

تغییرات در هال ورودی                        

پیراهن مبل و صندلی                             

5عامل مهم در طراحی داخلی               

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.