تبیان، دستیار زندگی
مجتبی راعی این روزها سرگرم تدوین مستند «حدیث سرو» درباره‌ی زندگی علامه طباطبایی است كه عبدالرسول گلبن آن را كارگردانی كرده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«حدیث سرو» روایتی داستانی از زندگی جذاب علامه طباطبایی است»

حدیث سرو

مجتبی راعی مشغول تدوین مستندی به كارگردانی گلبن

مجتبی راعی این روزها سرگرم تدوین مستند «حدیث سرو» درباره‌ی زندگی علامه طباطبایی است كه عبدالرسول گلبن آن را كارگردانی كرده است.

حدیث سرو

این كارگردان سینما و تلویزیون درباره‌ی پذیرش تدوین این مستند به خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا گفت: وقتی راش‌های این مستند را دیدم، به وجد آمدم و احساس كردم كه می‌تواند به كار خوبی تبدیل شود. «حدیث سرو» كاری كامل و قابل توجه است كه از لحاظ هنری اثری تاثیرگذار محسوب می‌شود.

حدیث سرو

وی با بیان این كه «حدیث سرو» از كودكی تا رحلت علامه طباطبایی را در قالب مستند - داستانی به تصویر می‌كشد، گفت: اگر این مستند در ساعت مناسبی روی آنتن برود، قشرهای مختلف از آن استقبال می‌كنند، چرا كه زندگی این شخصیت بزرگ به گونه‌یی بسیار جذاب به تصویر كشیده شده است.

حدیث سرو

در آن وقایعی را می‌بینیم كه بیننده تصور رخ دادن آن را برای علامه طباطبایی نمی‌كند. مثلا هنگام حمله‌ی عده‌یی به خانه‌ی ایشان، علامه اسلحه به دست می‌گیرد و از خانواده‌ی خود دفاع می‌كند.

حدیث سرو

در این مستند «محمدعلی مشكین‌فام» و «ابوالقاسم پورشكیبایی» به ترتیب جوانی، میانسالی و پیری علامه طباطبایی را بازی می‌كنند.

حدیث سرو

«حدیث سرو» در هفت قسمت سی دقیقه‌یی برای پخش از شبكه‌ی چهار سیما ساخته شده است و عبدالرسول گلبن، كارگردان و عبدالكریم عرشی، تهیه‌كننده وایرج عاشوری تصویربردار آن است.

منبع : ایسنا