تبیان، دستیار زندگی
382 ارباب حلقه ها و «اسكار» انگلیسی موفقیت ارباب حلقه ها در جوایز بافتا در مهمترین ماراتن سینمایی بریتانیا «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» با دریافت پنج جایزه بافتا از رقیبان خود پیشی گرفت. به گزارش آسوشیتدپرس آخرین قسمت از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 29 بهمن ماه 1382

ارباب حلقه ها و «اسكار» انگلیسی

موفقیت ارباب حلقه ها در جوایز بافتا

در مهمترین ماراتن سینمایی بریتانیا «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» با دریافت پنج جایزه بافتا از رقیبان خود پیشی گرفت. به گزارش آسوشیتدپرس آخرین قسمت از سه گانه سینمایی پیترجكسون موفق به دریافت جایزه بافتا برای بهترین فیلم سال، بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوه های ویژه، بهترین فیلمنامه اقتباسی و انتخاب برتر تماشاگران شد در حالی كه جایزه بافتا بهترین كارگردان برخلاف انتظار به فیلمساز استرالیایی «پیترویر» برای كارگردانی «ناخدا و فرمانده» رسید، در حالی كه گمان می رفت جایزه را پیتر جكسون  از آن خود كند.

فیلم یاد شده دومین انتخاب برتر هیأت داوران بود كه در مجموع، موفق به دریافت 4 جایزه بافتا شد و پس از آن دو فیلم «گمشده در غربت» با دریافت 3 جایزه و كوهستان سرد با دریافت 2 جایزه از دیگر برندگان اسكار سینمایی بریتانیا بودند.

برپایه این گزارش بازیگران فیلم «گمشده در غربت»، اسكارلت ژوهانسون و بیل موری به ترتیب موفق به دریافت جوایز بافتا برای بهترین هنرپیشه زن و مرد نقش اول شدند در حالی كه بیل نایگی برای بازی در فیلم «كوهستان سرد» به ترتیب در شاخه بهترین هنرپیشه مرد و زن نقش مكمل برای دریافت بافتا برگزیده شدند.

گفتنی است جایزه بافتا مهمترین جایزه سینمایی بریتانیا و معادل جایزه اسكار امریكاست كه اهمیت بسیاری نزد منتقدان بین المللی دارد. در مراسم اهدای جوایز امسال هنرپیشگانی همچون جانی دپ، هالی هانتر، اما تامپسون و ... حضور داشتند.