تبیان، دستیار زندگی
صفحه‌کلید فارسی سیستم عامل ویندوز استاندارد نیست. برای نصب گرداننده‌ٔ استاندارد برای سیستم عامل ویندوز مراحل زیر را انجام دهید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای نصب صفحه‌کلید فارسی

راهنمای نصب صفحه‌کلید استاندارد در ویندوزهای XP و 2000

صفحه‌کلید فارسی سیستم عامل ویندوز استاندارد نیست. برای نصب گرداننده‌ٔ استاندارد برای سیستم عامل ویندوز مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1

اطمینان حاصل کنید که صفحه‌کلید فارسی خود ویندوز نصب شده و فعال است. اگر نصب شده به مرحله ۲ بروید. اگر نه مراحل زیر را انجام دهید:

1- به Control Panel بروید و Regional and Language Options را اجرا کنید.

2- در زبانه Languages اگر گزینه Install files for complex script and right-to-left languages علامت بزنید. (اگر علامت نداشت)

3- در زبانه Advanced گزینه 10004 MAC - Arabic را علامت بزنید. (اگر علامت نداشت)

4- روی دکمه OK کلیک کنید.

5- مجدداً به Control Panel بروید و Regional and Language Options را اجرا کنید.

6- به زبانه Languages بروید و بر روی Details کلیک کنید.

7- بر روی دکمه Add کلیک کنید و Farsi را برای Input language و Keyboard layout انتخاب کنید. (تا اینجا صفحه‌کلید فارسی سیستم عامل ویندوز راه‌اندازی شده است. برای آنکه صفحه‌کلید شما استاندارد باشد باید فایل چیدمان (layout) مربوط به آن را نصب کنید.)

مرحله 2

1- از فایل \WINNT\system32\kbdfa.dll نسخهٔ پشتیبانی تهیه کنید.به اینصورت که فایل در در جای دیگری کپی نمایید. (در صورتی که نتوانید صفحه‌کلید را با موفقیت نصب کنید لازم است این فایل را دوباره سر جایش بچسبانید).

2- فایل kbdfa.dll را دانلود نمایید.

3- با کاربر administrator وارد سیستم شوید.

4- از منوی start گزینهٔ run را انتخاب کنید و تایپ کنید: regedit

5- در تابلوی سمت چپ محل My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon را باز کنید. سپس در تابلوی راست روی SFCDisable دوبار کلیک کنید و مقدار را از 0 به 1 تغییر دهید و regedit را ببندید.

6- قبل از شروع کردن این گام تمام مراحل آن را بخوانید. از منوی start گزینهٔ run را انتخاب کنید و تایپ کنید: sfc /purgecache ممکن است محاوره‌ای باز شود و از شما بخواند سی‌دی نصب ویندوز را وارد کنید. این کار را نکنید. cancel را انتخاب کنید. در پنجره بعدی yes را فشار دهید و بلافاصله برنامهٔ Windows File Protection را با بستن پنجره یا کلیک روی دکمهٔ cancel ببندید. ممکن است در بعضی سیستم‌ها پنجره درخواست سی‌دی ظاهر نشود و فقط برنامهٔ Windows File Protection ظاهر شود. در این صورت برنامه را پس از ۱۰ ثانیه ببندید.

7- کامپیوترتان را مجدداً راه‌اندازی کنید و با کاربر adminstrator وارد سیستم شود.

8- فایل kbdfa.dll را روی فایل WINNT\system32\kbdfa.dll کپی کنید. پنجره Windows File Protection دوباره ظاهر خواهد شد. دوباره روی cancel کلیک کنید و در محاورهٔ بعد از آن yes را فشار دهید.

9- دوباره کامپیوترتان را راه‌اندازی کنید.

10- برای بررسی نصب صحیح صفحه‌کلید مسیر زیر را دنبال کنید:

Start/ Programs/Accessories/ Accessibility/On-Screen

11- صفحه‌کلید را به فارسی تغییر دهید. اگر اعداد به فارسی نشان داده شدند موفق شده‌اید.

منبع:http://fa.farsiweb.ir

مطالب مرتبط:

روش تایپ 10 انگشتی با صفحه کلید