تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مكارم شیرازی در دیدار فرمانده تیپ 83 مستقل امام جعفر صادق (ع) و فرماندهان مرکز بسیج طلاب و روحانیون سراسر کشور بر حضور روحانیون مستعد در مرکز بسیج روحانیون تأکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مکارم

حضرت آيت الله مكارم شيرازي در ديدار فرمانده تيپ 83 مستقل امام جعفر صادق (ع) و فرماندهان مرکز بسيج طلاب و روحانيون سراسر کشور بر حضور روحانيون مستعد در مرکز بسيج روحانيون تأکيد کرد.

به گزارش خبرگزاري رسا، حضرت‌آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، امروز، دوازدهم آذرماه، در ديدار حجت الاسلام عرب پور، فرمانده تيپ 83 مستقل امام جعفر صادق(ع) و فرماندهان مركز بسيج طلاب و روحانيان سراسر كشور، تيپ 83 امام جعفر صادق(ع) را برگرفته از آيه نفر قرآن كريم توصيف كرد و اظهار داشت: در دنياي امروز دشمنان اسلام نيروهاي نظامي خود را به وسيله پول و امور مادي جذب مي‌كنند، ولي در اسلام سپاهيان با انگيزه الاهي وارد اين مركز مي‌شوند.

وي افزود: اين مركز هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح و آرامش نقش مؤثري در رسيدن به اهداف نظام اسلامي دارد.

اين مرجع تقليد، علت عدم پيروزي رژيم بعث را در دوران هشت سال دفاع مقدس نداشتن انگيزه خواند و تصريح كرد: باتوجه به نبود انگيزه و هدف در ميان دشمنان و با وجود همه امكانات و كمك‌هاي بين ‌المللي، آن‌ها نتوانستند به پيروزي دست يابند، ولي سپاه اسلام با داشتن هدف و انگيزه الاهي پيروزي را از آن خود كرد.

وي برنامه‌هاي آموزشي را براي سپاهيان ضروري دانست و تصريح كرد: امروز دشمنان به دنبال تضعيف انگيزه و اهداف سپاهيان‌اند و در اين زمينه برنامه‌ريزي مي‌كنند؛ بنابراين براي تقويت هدف و انگيزه در ميان سپاهيان بايد برنامه‌هاي آموزشي را در اين مركز افزايش داد.

اين استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم ‌تأكيدكرد: شكست در قاموس رزمندگان اسلام معني ندارد،‌ چه پيروز شوند و چه در اين راه كشته شوند.

وي ادامه داد: بايد آموزش لازم را براي سپاهيان افزايش دهيد؛ ‌زيرا آموزش موجب پيروزي مي‌شود و اين برنامه بايد براي هميشه استمرار داشته باشد.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به حضور فعال روحانيان در مراكز بسيج افزود: برخي به دنبال تضعيف برنامه‌هاي آموزشي در ميان سپاهيان هستند و روحانيان بسيجي بايد با تحصيلات تكميلي در حوزه‌هاي علميه اين برنامه‌ها را تقويت كنند.

وي در پايان با بيان اين‌كه بايد افراد با استعداد در مركز بسيج روحانيان جذب شوند، يادآورشد: روحانيان بسيجي بايد از نظر علمي و‌اخلاقي ممتاز باشند و درخشش فراواني در اين زمينه‌ها داشته باشند.