تبیان، دستیار زندگی
آخرین تمرین تیم فوتبال سپاهان پیش از سفر به ژاپن صبح روزیکشنبه در محل کمپ تیم های ملی فوتبال برگزار شد......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سپاهان و جام باشگاه های جهان

سپاهان نماینده شایسته ایران در جام باشگاه های جهان

آخرین تمرین تیم فوتبال سپاهان پیش از سفر به ژاپن صبح روزیکشنبه در محل کمپ تیم های ملی فوتبال برگزار شد.

به نقل از مهر، تیم فوتبال سپاهان اصفهان که برای حضور در مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان امروز عازم توکیو ژاپن می شود، آخرین تمرین خود قبل از سفر به این کشور را صبح امروز در محل کمپ تیم های ملی فوتبال برگزار کرد.

این تمرین که از ساعت 10:15 و به مدت 45 دقیقه برگزار شد شامل کارهای بدنی سبک بود تا بازیکنان پس از رویارویی با صنعت نفت آبادان بازیابی بدنی کرده باشند.

تیم فوتبال سپاهان برای شرکت در مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان ساعت 17:45 عصر دیروز (یکشنبه) تهران را به مقصد دبی ترک کرد و پس از اقامتی کوتاه در این شهر به هنگ کنگ می رود. سفر طولانی زردپوشان اصفهانی برای حضور در مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان با پرواز از هنگ کنگ به توکیو خاتمه می یابد.

آرمناک در کنار بازیکنان سپاهان

آرمناک پطروسیان دروازه بان پیشین تیم فوتبال سپاهان اصفهان امروز در هتل المپیک با همبازیان گذشته خود دیدار و گفتگو کرد.

به نقل ازمهر، همزمان با حضور سپاهان درهتل المپیک، باشگاه شهرداری بندرعباس هم اردوی آماده سازی خود را پیش از دیدار با سرخپوشان در این مکان برگزار کرد که این مساله باعث دیدار بازیکنان پیشین این تیم با نفرات فعلی سپاهان شد.

آرمناک پطروسیان، هدایت شهریاری و اصغر طالب نسب بازیکنان مطرح تیم شهرداری بندرعباس بودند که با همبازیان پیشین خود دیدار و گفتگو کردند.  در این بین آرمناک بیش از دو بازیکن دیگر با نفرات تیم سپاهان به گفتگو پرداخت. حتی این بازیکن در دیداری که با محمدرضا ساکت و منصور ابراهیم زاده داشت، برای آنها آرزوی موفقیت در مسابقات جام باشگاه های جهان کرد.

همچنین هنگام خروج کاروان سپاهان از هتل المپیک، رسول کربکندی سرمربی تیم فوتبال شهرداری بندرعباس با ساکت، ابراهیم زاده و سایر بازیکنان زردپوش اصفهانی رودررو شد و ابراز امیدواری کرد که این تیم در مسابقات جام باشگاه های جهان نتایج قابل قبولی را بدست آورد.

16 میلیون دلار جایزه برای 7 تیم برتر باشگاهی جهان

نشست خبری باشگاه سپاهان با هدف معرفی این تیم پیش از حضور در مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان بعدازظهر روز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این نشست خبری با حضور راوی کومار نماینده فدراسیون جهانی فوتبال و مسئولان باشگاه سپاهان درهتل المپیک تهران برگزارشد.

درکنفرانس خبری باشگاه سپاهان ضمن پخش کلیپ مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان، از سوی نماینده فدراسیون جهانی فوتبال گواهینامه فیفا به باشگاه سپاهان اهدا شد. همچنین مسئولان باشگاه سپاهان به نشانه یادبود لوحی را به نماینده فیفا هدیه کردند.

پس از آن نوبت به محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان رسید که در کنار لوکابوناچیچ و محرم نویدکیا پاسخگوی سئوالات خبرنگاران باشند. نکته جالب توجه در این بین پاسخگویی سپاهانی ها به سوالاتی بود که پیرامون جام باشگاه های جهان مطرح می شد و آنها از پرداختن به مواردی غیر از این خودداری می کردند.

در ادامه راوی کومار نماینده فدراسیون جهانی فوتبال توضیحاتی در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان پرداخت و با تبریک صعود مقتدرانه تیم سپاهان به این مسابقات در پاسخ به این سئوال که "آیا امکان دارد تعداد تیم های حاضر در این رقابت ها افزایش یابد؟"، گفت: ما در جهان تنها پنج قاره داریم که از این تعداد قاره می توانیم 7 تیم را در مسابقات جام باشگاه های جهان داشته باشیم به همین خاطر از آنجائیکه امکان افزایش تعداد قاره ها نیست بیش از 7 تیم نمی توانند در مسابقات جام باشگاه های جهان حضور داشته باشند".

وی همچنین از پرداخت جایزه 5 میلیون دلاری به قهرمان مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان خبر داد و افزود: "در کل 16 میلیون دلار جایزه برای تیم های حاضر در این رقابت ها در نظر گرفته شده است. علاوه بر جایزه 5 میلیون دلاری برای تیم اول به تیم های دوم و سوم به ترتیب 4 و 5/2 میلیون دلار پرداخت خواهد شد. به تیم چهارم جایزه 2 میلیون دلاری تعلق می گیرد و تیم های پنجم و ششم جوایز یک میلیون دلاری را از آن خود خواهند کرد. تیم هفتم نیز که بازنده دیدار سپاهان - وی تاکر نیوزلند است نیز جایزه 500 هزار دلاری دریافت می کند.

ساکت : این افتخار بزرگ برای فوتبال ایران است

سپاهان در اندیشه دیدار با آث میلان

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان حضور تیم فوتبال این باشگاه در رقابتهای جام باشگاه های جهان را افتخاری بزرگ برای فوتبال و ورزش ایران دانست.

ساکت که در کنفرانس خبری معرفی رقابتهای جام باشگاه های جهان شرکت کرده بود، ضمن بیان مطلب فوق افزود: حضور در یک تورنمنت بین المللی برای هر پدیده اجتماعی نقطه آمال محسوب می شود و مطمئنا بازی در جام جهانی ،المپیک و امروز جام باشگاه های جهان پدیده ای فراگیر و ارزشمند  برای ورزش و خصوصا فوتبال ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز خوشحالم به عنوان نماینده مردم، ورزش، فوتبال و رسانه ورزشی در این مسابقات شرکت می کنیم و طلایه دار فوتبال ایران دراین مسابقات محسوب می شویم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان همچنین تاکید کرد: فیفا که با برنامه ریزی برای انجام این مسابقات  در زمینه تعامل بیشتر تیمهای جهان اقدام کرده است و همچنین فدراسیون فوتبال ژاپن که برای میزبانی این مسابقات زحمت کشیده اند ای اف سی که برای برگزاری بسیارمطلوب لیگ قهرمانان آسیا تلاش کردند باید تشکر ویژه ای داشته باشم.

ساکت افزود: امیدوارم فیفا در ثبات فدراسیون فوتبال اقدامات لازم را انجام دهد و با تسریع، تعدیل و کارگشایی بهترکه می تواند به رشد و بالندگی فوتبال ایران درعرصه های بین المللی کمک کند زمینه خروج فوتبال ایران از دوران انتقالی را فراهم کند. دورانی که نمی تواند فوتبال ایران در آن با برنامه ریزی بلند مدت به موفقیت سوق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا باعث شد 400 هزار دلار از سوی ای اف سی به باشگاه سپاهان کمک مالی شود. همچنین بر اساس تصمیم گیریهای انجام شده هر تیم بر اساس جایگاه خود در جام باشگاه های جهان مبلغی را کسب می کند که امیدوارم جایگاه  باشگاه سپاهان در بخشی باشد که بیش از 3 میلیون دلار به این باشگاه تعلق گیرد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: برخلاف حمایت کامل و جامعی که از سوی مسئولین ورزش از تیمهای ایران صورت می گیرد ما تنها در مرحله دوم شاهد حضور معنوی مهندس علی آبادی در کنار خود بوده ایم. به غیر از این مورد تنها روابط عمومی و بین المللی فدراسیون فوتبال از تیم سپاهان حمایت لازم را داشته است.

ساکت در پایان گفت: خارج از ایران به خاطر درگیریهای دوره انتقالی که اجازه نداده فوتبال به ثبات لازم برسد باعث شده است ازحمایت مسئولین فدراسیون فوتبال برخوردارنشویم اما ازحمایت آنها درهمین حد سپاسگزاریم زیرا با شرایط فدراسیون همین حمایت ها نیز مطلوب است.

گلایه مدیرعامل باشگاه سپاهان از فدراسیون فوتبال

در حالیکه تیم فوتبال سپاهان خود را برای حضور در مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان در ژاپن آماده می کند، محمدرضا ساکت از بی توجه ای مسئولان فدراسیون فوتبال به این تیم گله مند است.

تیم فوتبال سپاهان با کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا نخستین تیم ایرانی است که جواز حضور در مسابقات جام باشگاه های جهان را به دست آورده است. با این وجود مسئولان سپاهان مدعی اند مسئولان فدراسیون فوتبال از این تیم حمایت نکرده و توجه ای به موفقیت های این باشگاه نداشته اند.

محمدرضا ساکت پیش از برگزاری نشست خبری امروز باشگاه سپاهان در جمع خبرنگاران با بیان این مسئله گفت: تیم سپاهان اولین تیم ایرانی بود که به دیدار نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را به دست آورد اما از جانب فدراسیون فوتبال هیچ توجه ای به این اتفاق مهم نشد در عین حال حمایت های فدراسیون فوتبال نیز از ما دریغ شد.

وی ادامه داد: تیم ما در حالی به دیدار اوراوا ردز رفت که هیچ کدام از مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی برای تماشای بازی ما به ورزشگاه نیامدند اما تیم اوراوا ردز با حمایت کامل مسئولان ورزش کشور ژاپن به مصاف ما آمد و تمام امورات این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را فدراسیون فوتبال ژاپن برعهده داشت.

بوناچیچ: توریست نخواهیم بود

سپاهان و جام باشگاه های جهان

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: به عنوان توریست در مسابقات جام باشگاه های جهان شرکت نمی کنیم بلکه می رویم، می جنگیم تا نتایج شایسته ای به دست آوریم.

لوکابوناچیچ که درکنفرانس مطبوعاتی معرفی جام باشگاهی جهان شرکت کرده بود با بیان مطلب فوق افزود: به عنوان توریست در این مسابقات شرکت نمی کنیم بلکه می رویم و درهر بازی می جنگیم و بازیهای شایسته از خود ارائه می دهیم  تا بتوانیم ازاعتبار فوتبال ایران و سپاهان به بهترین شکل دفاع کنیم.

وی ادامه داد: باید تشکر ویژه ای از بازیکنان بخصوص مسولین باشگاه سپاهان داشته باشم و باید بگویم به ژاپن می رویم تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذاریم.

بوناچیچ همچنین تاکید کرد: امیدواریم دوباره برابر اوراواردز قرار بگیریم و با شکست این تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کنیم .

وی در مورد حریف نیوزلندی خود اضافه کرد: اطلاعات کمی از این تیم به دست ما رسیده است اما من 18 سال پیش در کشور نیوزلند حضور داشتم و تا حدودی از وضعیت این تیم اطلاع دارم. سبک بازی آنها شبیه انگلیسی هاست و با روی آوردن به توپ های بلند و فوتبال فیزیکی در صدد رسیدن به نتیجه دلخواه هستند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان  درمورد احتمال رویارویی مجدد با اوراوا ردز خاطرنشان کرد: هر بازی شرایط خود را دارد. ما دو باربرابر آنها بازی کردیم وتیم برتربودیم اما نتیجه دلخواه را به دست نیاوریم اما این بارتلاش خواهیم کرد که هم برتری تاکتیکی  برآنها داشته باشیم و هم نتایج لازم را کسب کنیم.

بوناچیچ دراین مورد افزود: وضعیت نامناسب اوراوا که باعث شده این تیم درهفته اخیر دو جام معتبر را از دست بدهد می تواند مزایای خوبی برای سپاهان باشد اما این را فراموش نکنید آنها تیم خوبی هستند  که قهرمان آسیا شده اند البته اگر آن روز موقعیت ما در زمین 50 - 50 بود امروز برتری 60 روی 40 به نفع ماست.

وی تاکید کرد: ما امروز تنها به بازی اول خود فکرمی کنیم چون موفقیت دراین بازی برای ما اهمیت دارد. ضمن اینکه نمی توانیم پیش بینی کنیم بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

سرمربی سپاهان در مورد حذف نام عزیززاده ازفهرست نهایی سپاهان اظهار داشت: این بازیکن چند جلسه ای بود با ما به خوبی تمرین نمی کرد و من مربی هستم که به تقویت آینده تیمی خود فکر می کنم و مطمئنا به بازیکنان جوان بها خواهم داد تا بتوانند بازیکنان آینده داری را به تیم سپاهان و فوتبال ایران معرفی کنم .

بوناچیچ ادامه داد: تنها مشکل ما مصدومیت نویدکیا و کریمی است که نتوانستیم از آنها در مسابقات اخیر استفاده کنیم. ضمن اینکه هیچ فشاری روی تیم ما وجود ندارد زیرا بازیکنانم  را برای حضور در این بازیهای مستمر آماده کردم و جوانانم دراین بازیهای اخیر نمایش بدی نداشتند.

وی در مورد جایگاه احتمالی سپاهان در این مسابقات ادامه داد: جایگاهی که می توان برای تیم متصور شد شکست دادن نماینده نیوزلند و اوراوا و صعود به جمع 4 تیم پایانی است که چهارم شدن افتخار بزرگی برای ما خواهد بود.

بوناچیچ درپایان گفت: براساس تجربه ای که دارم بازی به بازی تیم های را آنالیز کرده و تاکتیک مربوطه را برای موفقیت برابر آنها اتخاذ می کند. البته نباید فراموش کرد بعد مسافت و بازیهای متوالی شرایط را سخت می کند و ما باید تلاش بیشتری کنیم تا بازیکنان را برای موفقیت دراین وضعیت آماده کنیم.

نویدکیا: به آرزویم رسیدم

کایپتان تیم فوتبال سپاهان اصفهان با اشاره به اینکه با حضور در مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان به آرزویش رسیده است رویاروی با آث میلان را هدف تیم سپاهان عنوان کرد.

محرم نویدکیا با بیان این مطلب افزود: هر کسی از کودکی آرزویی داشته است و من خوشحالم که در نهایت به این آرزو رسیده ام.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان تصریح کرد: بیش از این برای شهر اصفهان و تیم سپاهان خوشحالم که به عنوان نخستین نماینده فوتبال ایران در جام باشگاه های جهان حضور می یابد.

کاپیتان تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: به ژاپن می رویم تا با پیروزی در دو بازی نخست به دیدار آث میلان برویم. رویارویی با قهرمان اروپا برای هر تیمی افتخار است و ما این فرصت را به سادگی از دست نمی دهیم.

نویدکیا با ابراز تمایل نسبت به بازگشت دوباره به اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اگر شرایط مهیا باشد، به حضور مجدد در اردوی تیم ملی می اندیشم. البته دوست دارم دوباره بازی در تیم های اروپایی را تجربه کنم که این بستگی به شرایط من و تمایل تیم های خارجی دارد.

وی درخاتمه تصریح کرد: امیدوارم با توجه به مصدومیت جزیی که با آن دست به گریبان هستم بتوانم درآینده بازهم نظر مثبت کادر فنی را جلب کنم، دستیابی به این هدف دور از دسترس نیست و تلاش می کنم تا بدان دست یابم.

ابراهیم زاده: نویدکیا و کریمی در جام باشگاه های جهان به میدان می روند

مربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به اینکه محرم نویدکیا و محمودکریمی به علت مصدومیت در بازی های اخیر این تیم غایب بوده اند گفت: این دو بازیکن در مسابقات جام باشگاه های جهان تیم ما را را همراهی خواهند کرد.

منصورابراهیم زاده با بیان این مطلب افزود: این روزها شایعاتی مطرح شده است که محرم نویدکیا و محمود کریمی آسیب دیده نیستند و تنها به علت اختلاف نظر با لوکا بوناچیچ در ترکیب اصلی سپاهان به میدان نمی روند. در حالیکه این دو بازیکن از آسیب دیدگی رنج می برند و علت غیبت آنها در بازی اخیر نیز همین مسئله بوده است.

وی ادامه داد: عضلات پشت پای محرم نویدکیا پس از عمل جراحی و طی دوران نقاهت مصدومیت ضعیف شده و نمی توان در طول فصل زیاد به وی فشار آورد. به همین جهت کادر فنی تیم سپاهان تصمیم برآن گرفت با توجه به اهمیت بازی های جام باشگاه های جهان در دو بازی اخیر به نویدکیا استراحت بدهد تا وی با شرایطی ایده ال در مسابقات آتی به میدان برود.

مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان همچنین در خصوص شرایط محمود کریمی گفت: کریمی در یکی از بازی های ما از ناحیه مینیسک پا دچار آسیب دیدگی شد. برای کسب اطلاع از میزان آسیب دیدگی کریمی در دو بازی اخیر به وی استراحت دادیم تا اینکه با انجام آزمایشات مختلف و معاینه پزشکان مشخص شد که آسیب دیدگی وی جدی نیست و می تواند در مسابقات جام باشگاه های جهان به میدان برود.

برنامه دیدارهای سپاهان در جام باشگاه های جهان

تیم فوتبال سپاهان از روز جمعه هفته جاری بازی های خود در جام باشگاه های جهان را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان از روز جمعه هفته جاری 16 آذرماه با رویارویی تیم های سپاهان ایران و وی تاکر نیوزلند آغاز خواهد شد.

این مسابقات در ورزشگاه های ملی توکیو، تویوتا و ملی یوکوهاما برگزار خواهد شد که طی آن با برگزاری هفت بازی چهره چهار تیم برتر باشگاهی جهان مشخص خواهد شد.

ورزشگاه ملی توکیو که دیدار افتتاحیه مسابقات در آن برگزار خواهد شد، ورزشگاه میزبان المپیک 1964 و بازی های آسیایی سال 1958 است. ورزشگاه یوکوهاما نیز که پذیرای تیم های فینالیست مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان است، همان ورزشگاهی است که با برگزاری دیدار دوستانه بین تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن افتتاح شد. این بازی در سال 1999 برگزار شد که به نتیجه تساوی یک بریک انجامید.

برنامه بازی های مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان به شرح زیر است :

مرحله پلی اف

جمعه - 16/9/86

* سپاهان ایران (نایب قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا) - وی تاکر نیوزلند (قهرمان جام باشگاه های اقیانوسیه)، ورزشگاه ملی توکیو

مرحله یک چهارم نهایی

یکشنبه - 18/9/86

مسابقه شماره 1: اتویل اسپورتیو دو ساحل تونس (قهرمان جام باشگاه های آفریقا) - پاچوکا مکزیک (قهرمان جام باشگاه های آمریکا شمالی)، ورزشگاه ملی توکیو

دوشنبه - 19/9/86

مسابقه شماره 2 : برنده دیدار سپاهان ایران - وی تاکر نیوزلند - اوراوا ردز ژاپن ( قهرمان لیگ قهرمانان آسیا)، ورزشگاه  تویوتا

مرحله نیمه نهایی

چهارشنبه - 21/9/86

* بوکاجونیورز آرژانتین (قهرمان جام باشگاه های آمریکای جنوبی) - برنده دیدار شماره 1، ورزشگاه ملی توکیو

پنجشنبه - 22/9/86

* آث میلان (قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا) - برنده دیدارشماره 2، ورزشگاه یوکوهاما

یکشنبه - 25/9/86

دیدار رده بندی و فینال مسابقات فوتبال جام باشگاه های جهان در ورزشگاه یوکوهاما برگزار خواهد شد.