تبیان، دستیار زندگی
مهروز ساعی گفت: "سارا خوش جمال فكری" لیاقت كسب سهمیه المپیك را داشت و در اردوهای تیم ملی از ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوش جمال لایق كسب سهمیه المپیك بود

مهروز ساعی تکواندو کار تیم ملی ایران

مهروز ساعی گفت: "سارا خوش جمال فكری" لیاقت كسب سهمیه المپیك را داشت و در اردوهای تیم ملی از نزدیك شاهد تلاش‌های وی بودم.

ملی‌پوش تكواندوی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان مطلب فوق افزود: تا لحظه آخر شاهد تلاش‌های سارا بودم و این ملی‌پوش با انگیزه بالا و تمرینات منظم، خود را برای شركت در مسابقات آسیایی كسب سهمیه المپیك آماده می‌كرد.

وی اضافه كرد: همواره خوش جمال در مسابقات خود با نوعی بدشانسی روبرو می‌شد، ولی در مسابقات ویتنام به حق خود كه كسب سهمیه المپیك بود، رسید.

ساعی درباره سهیلا سیاحی و حذف وی از رقابت‌ها، تصریح كرد: نماینده وزن سوم تكواندوی بانوان در مسابقات انتخابی من را شكست داد و با آمادگی مناسب و انگیزه بالا عازم مسابقات شد. البته در رابطه با این كه چرا نتوانست در كسب سهمیه موفق عمل كند، نظری ندارم و باید از خود وی در این مورد سوال كرد.

این ملی پوش درباره عملكرد تیم آقایان و كسب مدال طلا و دو سهمیه المپیك توسط ساعی و خداداد گفت: پس از بازگشت از مسابقات منچستر، در جلسه‌ای كه در فدراسیون برگزار شد، تاكید شد كه باید در آخرین میدان كسب سهمیه، جدی‌تر عمل كرد. پس از آن ملی‌پوشان در اردوهای شبانه‌روزی حضور یافتند و با جدیت تمرین كردند. حتی برای دیدن هادی، به خانه تكواندو رفتم و چند بار در اردوها موفق به دیدن وی شدم.

ساعی درباره ادامه روند تمرینات ملی‌پوشان بانوان و حضور مربی خارجی،‌ تصریح كرد: مربی خارجی خیلی نمی‌تواند به تیم بانوان كمك كند و حتی در پاره‌ای اوقات، مشكلات با حضور این مربیان مضاعف می‌شود. ما پیشرفت تكواندوی بانوان را با مربی ایرانی مشاهده كردیم و با مربی ایران سهمیه گرفتیم. این روند می‌تواند حتی تا مسابقات المپیك هم ادامه داشته باشد.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی دوحه قطر در پایان،‌ خاطرنشان كرد: با توجه به المپیكی شدن تكواندوی بانوان، باید نگاهی عمیق‌تر و دقیق‌تر به این مقوله داشت و حضور در مسابقات برون مرزی و مصاف با حریفان خارجی را در اولویت قرار داد.