تبیان، دستیار زندگی
در پی دیدار جمعی از اساتید، فضلا، محققان و طلاب حوزه‌های علمیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر و تشکر از رهنمودهای راهگشای رهبر فرزانه انقلاب بیانیه ای صادر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رهبری

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :همه امکانات و نیروهای خود را برای اجرای فرامین رهبری بسیج می کنیم

در پی دیدار جمعی از اساتید، فضلا، محققان و طلاب حوزه‌های علمیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تقدیر و تشکر از رهنمودهای راهگشای رهبر فرزانه انقلاب بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه که در اختیار مرکز خبر حوزه قرار گرفته به شرح ذیل است.

محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب

حضرت ‌آیت‌الله خامنه ای«دام ظله العالی»

کسب شرفیابی جمعی از اساتید، فضلا، محققان و مبلغان حوزه‌های علمیه به محضر پرفیض و نورانی آن جناب مستطاب نشان از اهمیت والا و تأثیرگذاری شگرف نخبگان و فضلای حوزوی در آینده فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی دارد.

برگزاری این نشست طولانی، صمیمانه و محققانه منجر به گشودن افقهای جدید در حرکت علمی و اجتماعی حوزه‌ها بوده و مورد توجه و تدقیق علما، فرزانگان و برجستگان درس آموخته مکتب اهل بیت(ع) خواهد بود.

فرمایشات راهگشای حضرتعالی در ترسیم چشم انداز آتی حرکت علمی و حوزوی کشور، حاکی از تیز بینی عمیق آینده نگری، ژرف اندیشی و حمایت های بی دریغ آن جناب از سیر تحولات پیش رو در حوزه‌های علمیه است.

بر این باور و عقیده استواریم که نیاز امروز و آینده جامعه علمی و فرهنگی ایران اسلامی و به تبع آن احتیاجات مبرم جهان اسلام بایستی با برنامه ریزی دقیق و علمی حوزه‌ها برآورده شود، بدین جهت است که آینده نگری در مدیریت صحیح تحولات منجر به تهیه چشم انداز آتی حرکت حوزه‌ها خواهد بود و به همین دلیل بایستی با مسایلی از قبیل روحیه مدرک گرایی به جای علم محوری به مقابله پرداخت.

در این میان آنگونه که حضرتعالی بدرستی بدان اشاره فرمودید، لزوم برپایی کرسی های آزاداندیشی و بهره گیری از نظرات کارشناسان، محققین و فضلا بیش از پیش احساس می شود که بایستی با غنای بیشتر و برنامه ریزی منسجم تر و سیاستگذاری هموارتر دنبال گردد، در این مسیر وزن بالا و تأثیرگذاری عمیق حضرات مراجع عظام و علمای اعلام«دامت تأییداتهم» اکسیر مؤثری در پیشبرد حرکت پیشروانه و آینده نگرانه حوزه‌های علمیه خواهد بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نمایندگی از عموم علما، فضلا و فرهیختگان حوزوی ضمن تشکر و تقدیر فراوان از بذل عنایت و توجه وافر آن رهبر حکیم و فرزانه، آمادگی خود را در جهت تحقق منویات حضرتعالی و بسیج همه امکانات و نیروها برای پیاده سازی و اجرای آن فرامین والا اعلام می دارد و از ذات اقدس الهی دوام توفیق و عنایت خویش را برای آن رهبر فرزانه در ظل عنایت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء مسألت می نماید.