تبیان، دستیار زندگی
فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون گلف و همسر منصور پورحیدری که نامزد نایب رئیس بانوان .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فوتبال بانوان و اوقات فراغت

فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون گلف و همسر منصور پورحیدری که نامزد نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال است، گفت: ورزش فوتبال جهت پیشگیری از فقر حرکتی، انحراف رفتارها و آسیب های اجتماعی دختران جوان و پر کردن اوقات فراغت آنان و در نهایت سالم سازی جامعه، نقش بسزایی دارد.

به نقل از مهر، شجاعی در نامه ارسالی خود آورده است: یکی از رویدادهای مهم  فدراسیون فوتبال نقش کلیدی و راهبردی در توسعه همه جانبه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در کنار ورزش وتربیت بدنی است که از آن طریق نسل جوان جامعه  فردا را در فرآیند سالم سازی و روحیه بخش قرار می دهد تا به عنوان انسانی ارزشمند در پویایی و بهره وری جامعه مشارکت جو و مسئولیت پذیر باشد.

وی اظهار داشت: نگرش مستقل به ورزش زنان بویژه فوتبال که در بین دختران جوان و نوجوان علاقمندان بسیاری پیدا کرده است و اهمیت ویژه به این مقوله اقدامی اصولی و ضرورت اساسی در رشد و پویایی ورزش کشور محسوب می شود که در این راستا وجود عناصر و نیروهای انسانی توانمند، خوش فکر، با روحیه عدالت خواه و تلاشگر در هر جامعه ای بزرگ ترین سرمایه آن جامعه محسوب می شود.

همسر پورحیدری افزود: در کنار همسرم مربی پیشین تیم ملی فوتبال به معنای واقعی این ورزش را لمس کرده و با تلخی ها و شیرینی ها، شکست ها و پیروزی ها، تهدیدها و فرصت ها، ضعف ها و قوت ها و چالش ها و راهکارهای  آن آشنا بوده و به نظر می رسد پس از سال ها تلاش صادقانه در ورزش بتوانم به عنوان عضو کوچکی در فوتبال خدمت کرده و یافته ها و تجربیات خود را در اختیار این رشته ورزشی قرار دهم.

وی ترسیم چشم انداز و جایگاه فوتبال بانوان و هویت و شناسنامه دادن به آن، تلاش جهت بهره وری از منابع موجود و مهم تر از همه اثر بخشی آن، تقویت فوتبال بانوان در ابعاد پرورشی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای، نهادینه کردن فوتبال در خانواده ها و مدارس و نگاه و نگرش مثبت به فوتبال پایه را ضرورری و اساسی خواند.

شجاعی خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش این ورزش در جهت پیشگیری از فقر حرکتی، انحراف رفتارها و آسیب های اجتماعی دختران جوان و پر کردن اوقات فراغت آنان و در نهایت سالم سازی جامعه، کشف، باروری و پرورش استعدادها تا رسیدن به سکوهای افتخار و  قهرمانی، الزامی است.

نامزد نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال درپایان گفت: با سعی در رفع مشکلات فوتبال بانوان در استان ها و باشگاه ها و شناسایی نیازها و تامین آنها، افزایش کمی و کیفی لیگ فوتسال، فوتبال و برگزاری مسابقات در مقاطع مختلف سنی، راه اندازی لیگ فوتسال در استان ها و شهرستان ها، گسترش زمینه های علمی و آموزشی جهت اعتلا و رشد فوتبال ایران، توسعه و گسترش فوتبال استانی، کشوری و حضور قدرتمند در مسابقات بین المللی، منطقه ای، آسیایی و جهانی و افتخار آفرینی برای کشور ، می توانیم فضایی موفق را برای این قشر از جامعه رقم زنیم.